Afgelopen vrijdag zou ik met 3 personen naar Bottrop in Duitsland gaan om een dagje te gaan skieen.
De kaartjes hiervoor alvast gereserveerd. Op de bewuste ochtend lag er zeker 30 cm sneeuw. De KNMI gaf een weeralarm en de ANWB adviseerde om niet de wg op te gaan.
Dus...aanspraak gemaakt op de annuleringsverzekering. Tot mijn verbazing hoorde ik dat weersomstandigheden niet vergoed werden. "Daar kunnen we niet aan beginnen", was hun antwoord. Hierop vertelde ze dat het ook niet in de polis stond. Maar er stond ook niet dat het uitgesloten werd. Waar heb je dan een verzekering voor? Dit was toch ook n iet onze keuze.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] reisverzekering ANWB
Re: reisverzekering ANWB
Annuleren, omdat het slecht weer is, denk ik, valt niet onder de dekking.
Je kan hier je klacht neerleggen:
Voor klachten en/of geschillen die betrekking hebben op de bemiddeling,
totstandkoming, inhoud of uitvoering van deze overeenkomst kunt u zich
wenden tot het klachtenmanagement van Unigarant N.V., postbus 50.000,
7900 RP Hoogeveen.
Indien het antwoord vanuit Unigarant N.V. niet bevredigend voor u is, kunt u
zich wenden tot de Stichting Klachteninstituut Verzekeringen, Postbus 93560,
2509 AN Den Haag. Indien u geen gebruik wilt maken van deze
klachtenbehandelingprocedure, of u vindt de behandeling of uitkomst hiervan
niet bevredigend, kunt u het geschil voorleggen aan de bevoegde rechter.
Je kan hier je klacht neerleggen:
Voor klachten en/of geschillen die betrekking hebben op de bemiddeling,
totstandkoming, inhoud of uitvoering van deze overeenkomst kunt u zich
wenden tot het klachtenmanagement van Unigarant N.V., postbus 50.000,
7900 RP Hoogeveen.
Indien het antwoord vanuit Unigarant N.V. niet bevredigend voor u is, kunt u
zich wenden tot de Stichting Klachteninstituut Verzekeringen, Postbus 93560,
2509 AN Den Haag. Indien u geen gebruik wilt maken van deze
klachtenbehandelingprocedure, of u vindt de behandeling of uitkomst hiervan
niet bevredigend, kunt u het geschil voorleggen aan de bevoegde rechter.
Dit valt niet onder de reisverzekering, en een annuleringsverzekering dekt alleen een reis waar minimaal 1 nacht in zit. Voor losse dagtripjes geldt dit niet. Het annuleren is in dit geval uw eigen keus geweest, dus pech gehad. Sorry!
In de voorwaarden staat exact bij welke omstandigheden er uitgekeerd wordt. Via de site vond ik bijvoorbeeld de "POLISVOORWAARDEN ANWB REIS- EN ANNULERINGSVERZEKERING KRA ANB" waarin in artikel 26 staat wat verzekerd is. En als het er niet bij staat, is het niet verzekerd.
Natuurlijk is het niet je keuze, maar niet alles is nu eenmaal verzekerd.
Jammer van de kaartjes, dat wel natuurlijk.
Natuurlijk is het niet je keuze, maar niet alles is nu eenmaal verzekerd.
Jammer van de kaartjes, dat wel natuurlijk.
Inderdaad is voor de meeste reisverzekeringen een dagtrip al geen reis. En al was het een reis (als je een overnachting had meegeboekt) zie ik in de voorwaarden geen vergoeding voor een annulering wegens slecht weer.
Ik zag trouwens op de site van de skihal de mogelijkheid een annuleringsdekking bij te kopen bij het boeken van de tickets. Misschien toen u boekte nog niet mogelijk, maar misschien voor een volgende keer aan te raden?
Ik zag trouwens op de site van de skihal de mogelijkheid een annuleringsdekking bij te kopen bij het boeken van de tickets. Misschien toen u boekte nog niet mogelijk, maar misschien voor een volgende keer aan te raden?