s125955 schreef:Ik heb Unive aan de lijn gehad. Ze zijn niet in staat het aan te wijzen in de polisvoorwaarden, maar beroepen zich op het feit dat ik geen eigendom aan Unive kan overdragen.
Als ik het er niet mee eens ben, kan ik een klachtenbrief insturen...
Je kunt KPN/Hi melden dat je telefoon kwijt is, die kunnen je dan een factuur sturen met de nog te betalen termijnen + 25 euro, en die zou je dan weer aan Unive kunnen sturen.
Maar het simpelste is het waarschijnlijk om inderdaad een klachtenbrief te sturen en daarin de stituatie duidelijk te maken.
vroem schreef:maar in de voorwaarden kom ik inderdaad geen clausule tegen waarin staat dat een gehuurde telefoon niet verzekerd is. er staat niet eens expliciet dat alleen uitgekeerd wordt op aantoonbaar eigendom.
Dat geven zij als argument? dan zou ik daar dus toch bezwaar tegen maken omdat die uitsluiting niet opgenomen is is in de voorwaarden, en er wel schade geleden is want ook al is ie gehuurd hij zal wel vervangen moeten worden voor eigen rekening.
Zie mijn eerdere bijdrage. Het gaat niet om het eigendom, maar je moet een aankoop nota kunnen overleggen. Maar dat kan niet bij een lease toestel. En ja TS zal hierdoor een schade oplopen, namelijk het lease bedrage over de resterende maanden + het restbedrag wat hij nu zal moeten betalen, omdat hij de telefoon niet in kan leveren. En voor deze kosten had hij zich bij het aangaan van het lease contract kunnen verzekeren. Maar ja, dan werd het maandbedrag natuurlijk te hoog. En dus heeft TS (en heel veel met hem) geen verzekering afgesloten.
Dirkie schreef:Het gaat niet om het eigendom, maar je moet een aankoop nota kunnen overleggen.
Dat staat ook nergens. De TS moet de schade kunnen aantonen, en dat gaat prima met het contract dat hij met Hi heeft afgesloten en met de maandelijkse afschrijvingen.
En voor deze kosten had hij zich bij het aangaan van het lease contract kunnen verzekeren. Maar ja, dan werd het maandbedrag natuurlijk te hoog. En dus heeft TS (en heel veel met hem) geen verzekering afgesloten.