LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reisverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
model 52-2

Reisverzekering

Ongelezen bericht door model 52-2 »

Aan ieder die het horen wil.

Op mijn vakantieadres in Spanje kreeg ik in de nacht van 10/11 juni 2006 het bericht dat mijn moeder was overleden. Na overleg met mijn echtgenote en mijn familie in Nederland viel het besluit dat de begrafenis op donderdag 15 juni zou plaatsvinden. Om het voor mijzelf en anderen eenvoudig te houden konden mijn vrouw en ik dan onze (vakantie) op woensdag 14 juni standaard beëindigen en met de reguliere terugvlucht naar huis.
Op deze woensdag hadden wij dan nog de mogelijkheid om bij de condoleance bezoeken aanwezig te zijn. Maar het was zaak om na de landing zo snel mogelijk op het condoleance adres aanwezig te zijn in verband met het sluiten van de kist.
(de opbaring was thuis, in de met een airco gekoelde woonkamer). Het was toen tropisch warm in Nederland.

In Spanje heb ik met Travel Care van de Postbank hierover per telefoon ruggespraak gehouden en het nemen van een taxi van schiphol naar het condoleance adres zou zeker, omdat ik had gekozen voor een voor de reisverzekering meest goedkope oplossing geen bezwaar zijn.

28 juni jl. heb ik de schademelding gedaan via het internet. Zo goed als het formulier het toelaat alles ingevuld, inclusief het dossiernummer wat door de behandelaar van Travel Care aan mij per telefoon was doorgegeven.

7 augustus jl. bij de postbank nagevraagd of mijn schademelding wel ontvangen was.
Ja, die hadden ze ontvangen. Mijn ontstemming uitgesproken over dat ik geen ontvangst bevestiging had gekregen.

12 augustus jl. Brief ontvangen van “VIDI” om een afspraak te maken voor de komst van een expert om de schadeclaim door te nemen.
( wantrouwen??).
Deze man moet dan vanuit Hellevoetsluis naar Vlaardingen komen. (en terug natuurlijk) Hij komt maandag 21 augustus.
En dat alles om een bedrag van 72 euro. Ik word er misselijk van.
Is dit de normale gang van zaken ??

Ik hou u op de hoogte.

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: Reisverzekering

Ongelezen bericht door roro25 »

tja al die fraude met reisverzekeringen.

Vind dit wel een uitzonderljk geval. Je stuurt de postbank een akte van overlijden, evt rouwkaart, bonnetje van de taxi en klaar is kees. JE had dus ook moeilijk kunnen gaan doen door bv een dag eerder te vliegen.

Als je de boel wil oplichten met een camera die zgn gestolen is alah. Maar dit is pure onzin.

Maar ja ik begrijp de postbank ook niet echt zo. Daar gaat volgens mij echt alles nog met postduiven e.d.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Reisverzekering

Ongelezen bericht door karr-2 »

Hou het er inderdaad maar op dat je het slachtoffer bent van alle bedriegers die de reisvrzekering getild hebben in het verleden.

Vervelend, maar je doet er weinig aan. In ieder geval nog gecondoleerd met je moeder.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Reisverzekering

Ongelezen bericht door NAK »

Mijn deelneming met het overlijden van je moeder.
Om het voor mijzelf en anderen eenvoudig te houden konden mijn vrouw en ik dan onze (vakantie) op woensdag 14 juni standaard beëindigen en met de reguliere terugvlucht naar huis.


Omdat 14 juni de de reguliere terugkeer datum was en de vakantie dus volgens het vakantie schema / reisplan werd beeindigd, is het niet vreemd dat de maatschappij arwaan toont.
Het komt te vaak voor dat mensen juist op deze manier frauderen.

model52-2
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 aug 2006 13:05

Re: Reisverzekering

Ongelezen bericht door model52-2 »

Hallo brave burgers.

Ja, op 21 augustus jl. heeft inderdaad een mijnheer van het VIDI bij mij aangebeld. Na mijn verbazing over het nodige bezoek te hebben uitgesproken, probeerde hij mij duidelijk te maken, dat, indien er een sterfgeval in het geding was, de cliënt uit piëteit altijd thuis bezocht wordt.

De maatschappij zou bang zijn dat de verzekerden, door emoties overmand, te weinig zouden declareren. Ik toonde mij bereid om
dat te geloven.

Alles, met deze mijnheer, doorgenomen en hij vond zelfs dat ik wel recht op een tegemoetkoming had in de telefoonkosten. ( 20 euro)
Na zijn bezoek heb ik niets meer gehoord, ik ben benieuwd hoe het afloopt.

Woensdag 13 sept. ga ik weer met vakantie en hoop dat er niets gebeurt wat een claim zou opleveren. ( 27 jaar geleden !!!! was er ook al een claim wegens acute ziekenhuis opname van mijzelf ).
Wat mij verbaasde is dat deze mijnheer mij vertelde dat de verzekeringsmaatschappij van de postbank geen inzage zou hebben in het dossier dat ontstaat als je contact opneemt met “ Travel Care”

Ave
Wordt vervolgt.

model52-2
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 aug 2006 13:05

Re: Reisverzekering

Ongelezen bericht door model52-2 »

Hier is’tie weer.

Per 22 september is de door mij geclaimde 72+20 euro op mijn rekening bijgeschreven.
Overigens zonder enig commentaar of begeleidend schrijven.
Ik ben toch nog steeds een beetje boos en ook wel geschrokken van het in mijn ogen (naar mij toe) niet zo fraaie gedrag van Postbank reisverzekeringen.
U moet weten dat ik bij hen ook mijn woonhuisverzekeringen heb lopen en ik begin mij nu in alle gemoede af te vragen of dat wel zo verstandig is , gezien hun gedrag bij een schademelding.
Ik zou graag van anderen vernemen wat hun ervaring is met Postbank-
verzekeringen. Met de Postbank zelf doe ik al ongeveer 40 jaar zaken vwb salaris, spaarrekeningen en hypotheken, en nooit problemen.
Maar ja, bank en verzekeringen vereisen nu eenmaal beiden en ander mentaliteit.

Ik ben benieuwd naar uw ervaringen.
Ave, ik sluit af.

Mk
Berichten: 993
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Reisverzekering

Ongelezen bericht door Mk »

Ik begrijp het probleem met de Postbank niet helemaal. Geen ontvangstbevestiging is tegenwoordig vrij normaal (niet alleen bij de Postbank), hoewel als je via internet claimt je vaak een bevestigingsmail krijgt.

Dat het dossier van Travelcare niet bij de verzekeraar terechtkomt kan ik me voorstellen. Volgens mij is de Postbank alleen tussenpersoon voor deze verzekering en is het niet toegestaan om verderer gegevens uit te wisselen (privacy etc.).

Ik heb zelf een reisverzekering bij CZ. In de praktijk loopt die echter bij de Europeesche; alles wat ik met CZ regel (ook als ik op vakantie ziek wordt bijvoorbeeld) mag CZ niet doorgeven aan de Europeesche.

wesleygroenland
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 sep 2012 22:45

Re: Reisverzekering

Ongelezen bericht door wesleygroenland »

Tja. Naar aanleiding van verschillende berichten, en eigen ervaringen met de Aankoopverzekering bij de ICSCards CreditCards, die bij ASR Verzekeringen worden ondergebracht ben ik me eens gaan verdiepen in deze verzekeringen, en ook schadeclaims. Ik kom tot het volgende:

ASR Verzekeringen, stuurt bij 90 - 99 % van alle schadeclaims, deze door naar het ExpertiseCentum Vidi. Daarnaast zijn er zo nog een aantal verzekeraars die op die manier werken.

Ik heb verbazend veel klachten op het internet gelezen over Vidi. Daar kom ik later op terug. Eerst vertel ik iets over Vidi zelf. Vidi is een expertise/onderzoekscentrum dat door het politiekorps uit Gelderland, en door het Ministerie van Justitie is erkend. Daarom zijn alle bevindingen van dit centrum wettig bewijs. Hiermee wordt voorkomen, aldus Vidi, dat er fraudeclaims worden geaccepteerd en uitbetaald.

Voorbeeldsituatie;

Er is een inbraak gepleegd bij de heer en mevrouw Broeks. De heer een mevrouw Broeks hebben een inboedel verzekering bij Unigarant. Deze hebben zij na aangifte bij, en bezoek van de politie aangeschreven in verband met de schade die zij hebben geleden. Unigarant laat niet weten of zij de schadeformulieren hebben ontvangen, en of zij deze al in behandeling hebben genomen. Hier zul je zelf achteraan moeten gaan.

Twee maanden nadat de schade is gemeld, nam een SchadeExpert van Vidi-Expertise contact op met de heer en mevrouw Broeks. Hij wil graag langskomen om een interview te houden, en de situatie en bewijsstukken te bekijken. Uiteraard wil deze "expert", zoals dat bijna altijd gaat, de ORIGINELE bewijsstukken mee hebben(indien mogelijk). Het Expertise centrum is de bewijsstukken kwijt geraakt, en de heer en mevrouw Broeks worden maanden lang van het kastje naar de muur gestuurd. De heer en mevrouw Broeks kregen een periode lang ook alleen maar dreigende telefoontjes van Vidi. Uiteindelijk krijgt het echtpaar dan eindelijk NA EEN JAAR(!) een reactie van het Expertise Centrum, en hun verzekeraar. Het echtpaar is allang blij dat er een reactie komt, hoewel, de reactie is in voordeel van de verzekeraar, en in dit geval dus Unigarant. Het Expertise-Centrum Vidi beweerde dat de bewijsstukken die het echtpaar Broeks hadden aangeleverd, geleend waren. Het echtpaar heeft tot op heden nog niets terug gekregen van de verzekeraar Unigarant.

Het is toch werkelijk niet te geloven. Ik snap wel, waarom verzekeraars een bureau inschakelen dat is erkend door de Overheid, en waarbij alle bevindingen als wettig bewijsmateriaal mogen worden en zijn aangerekend. Hierin zit zo ontzettend veel voordeel voor de verzekeraar.

Voor het echtpaar (dat overigens niet Broeks heet, maar de echte naam mag hier niet verschijnen) hoop ik dat er in de toekomst alsnog een passende oplossing wordt geboden, en daar wens ik jullie ontzettend veel succes bij!

Gesloten