LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Safarireis en vragen over werelddekking

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
jlamas
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 feb 2014 14:54

Safarireis en vragen over werelddekking

Ongelezen bericht door jlamas »

Beste forumleden,

Ik ben net nieuw op het forum, maar ik heb wat onduidelijkheden.
Van de week zat ik te kijken over een safari reis in Afrika.

Nu vroeg ik mij af wat mensen voor ervaringen hebben met een werelddekking.
Ik heb wel een gewone Europadekking, maar voor een reis buiten Europa heb je natuurlijk een werelddekking nodig.

Ik las namelijk op een website dat het vaak kosteloos is, maar misschien verschilt dit wel per verzekeraar? [link verwijderd door de Moderator]

Heeft iemand ervaring met het overzetten, of weet iemand hier meer over?

Alvast bedankt!

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Safarireis en vragen over werelddekking

Ongelezen bericht door Isabel1 »

hai,

mijn zoon heeft dat gedaan (niet safari, wel zuidoost azie). Hij had een doorlopende reisverzekering met Europa dekking en heeft toen die verzekering voor de tijd van de reis laten omzetten naar een wereld dekking. Het was best makkelijk want ze konden het zo regelen dat die werelddekking dus ook gewoon vanzelf stopte op de dag nadat hij thuisgekomen was.
Dat betekende
1) dat hij dus ten tijde van de reis wereldekking had, maar de dag nadat hij terug kwam weer gewoon in zijn oude verzekering zat
2) hij dus wel bij moest betalen, maar dat was dus alleen voor de periode waarin hij dekking had.

Hoe het werkt met als je iets wilt claimen weet ik niet, want bij mijn zoon ging alles gewoon (gelukkig) goed.

isabel

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Safarireis en vragen over werelddekking

Ongelezen bericht door eleven »

Ik heb wel een gewone Europadekking, maar voor een reis buiten Europa heb je natuurlijk een werelddekking nodig.
En welke verzekering heb je nu, toch niet waar je reclame voor maakt!

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Safarireis en vragen over werelddekking

Ongelezen bericht door olaf79 »

Isabel1 schreef:hai,

mijn zoon heeft dat gedaan (niet safari, wel zuidoost azie). Hij had een doorlopende reisverzekering met Europa dekking en heeft toen die verzekering voor de tijd van de reis laten omzetten naar een wereld dekking. Het was best makkelijk want ze konden het zo regelen dat die werelddekking dus ook gewoon vanzelf stopte op de dag nadat hij thuisgekomen was.
Dat betekende
1) dat hij dus ten tijde van de reis wereldekking had, maar de dag nadat hij terug kwam weer gewoon in zijn oude verzekering zat
2) hij dus wel bij moest betalen, maar dat was dus alleen voor de periode waarin hij dekking had.

Hoe het werkt met als je iets wilt claimen weet ik niet, want bij mijn zoon ging alles gewoon (gelukkig) goed.

isabel
Handig, kom je in Afrika in het ziekenhuis, moet je langer blijven omdat je niet veilig naar huis kunt, heb je geen dekking meer omdat de verzekeraar je automatisch heeft afgemeld.

jlamas
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 feb 2014 14:54

Re: Safarireis en vragen over werelddekking

Ongelezen bericht door jlamas »

eleven schreef:
Ik heb wel een gewone Europadekking, maar voor een reis buiten Europa heb je natuurlijk een werelddekking nodig.
En welke verzekering heb je nu, toch niet waar je reclame voor maakt!
@eleven Als je de website bekeken had, had je waarschijnlijk gezien dat het geen verzekeraar is. ;)
Daarnaast verwijs ik naar een informatieve pagina op de website en niet naar de homepage.

@Isabel, bedankt voor je, inhoudelijke, reactie op mijn vragen.
Heel erg bedankt!

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Safarireis en vragen over werelddekking

Ongelezen bericht door eleven »

jlamas schreef:
eleven schreef:
Ik heb wel een gewone Europadekking, maar voor een reis buiten Europa heb je natuurlijk een werelddekking nodig.
En welke verzekering heb je nu, toch niet waar je reclame voor maakt!
@eleven Als je de website bekeken had, had je waarschijnlijk gezien dat het geen verzekeraar is. ;)
Daarnaast verwijs ik naar een informatieve pagina op de website en niet naar de homepage.

@Isabel, bedankt voor je, inhoudelijke, reactie op mijn vragen.
Heel erg bedankt!
Ten eerste is het verboden een website hier te plaatsen!(Gedragsregel)
Ten tweede is het een website welke van verschillenden verzekeringen betaald wordt, want anders waren wel alle verzekeringen opgesomd waar je uit kan kiezen.
Ten derde dit:
jlamas schreef: Ik las hier namelijk:xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx dat het vaak kosteloos is, maar misschien verschilt dit wel per verzekeraar?

Als je een lopende verzekering hebt, is het eenvoudigste manier daar te vragen wat een werelddekking kost en of het overzetten gratis is!

Hoe moeilijk kan het toch zijn. :shock:
Laatst gewijzigd door eleven op 04 mar 2014 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Safarireis en vragen over werelddekking

Ongelezen bericht door Isabel1 »

@olaf
Handig, kom je in Afrika in het ziekenhuis, moet je langer blijven omdat je niet veilig naar huis kunt, heb je geen dekking meer omdat de verzekeraar je automatisch heeft afgemeld.
Dat was dus precies mijn eerste reactie maar na een belletje en na zelf de voorwaarden gelezen te hebben kwamen we erachter dat je verzekerd bent tot aan thuiskomst. Dus als je door overmacht (en daar viel best veel onder: vlucht vertraging, ziek, een van de mensen van je reisgezelschap ziek, ontvoerd etc) de datum gewoon verzet werd. Je moest in dat geval natuurlijk ook die extra dagen betalen.

@eleven
Ik las hier namelijkxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx dat het vaak kosteloos is, maar misschien verschilt dit wel per verzekeraar?
Het lijkt me inderdaad dat dit per verzekering verschilt, voor ons was het omzetten zelf kosteloos, maar de dagen waarop dus extra dekking was moest wel extra voor bijbetaald worden (ik kan me even niet meer herinneren hoeveel maar ik vond het heel erg meevallen)

isabel

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Safarireis en vragen over werelddekking

Ongelezen bericht door eleven »

Isabel1 schreef:@olaf
Handig, kom je in Afrika in het ziekenhuis, moet je langer blijven omdat je niet veilig naar huis kunt, heb je geen dekking meer omdat de verzekeraar je automatisch heeft afgemeld.
Dat was dus precies mijn eerste reactie maar na een belletje en na zelf de voorwaarden gelezen te hebben kwamen we erachter dat je verzekerd bent tot aan thuiskomst. Dus als je door overmacht (en daar viel best veel onder: vlucht vertraging, ziek, een van de mensen van je reisgezelschap ziek, ontvoerd etc) de datum gewoon verzet werd. Je moest in dat geval natuurlijk ook die extra dagen betalen.

@eleven

Ik las hier namelijkxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx dat het vaak kosteloos is, maar misschien verschilt dit wel per verzekeraar?


Het lijkt me inderdaad dat dit per verzekering verschilt, voor ons was het omzetten zelf kosteloos, maar de dagen waarop dus extra dekking was moest wel extra voor bijbetaald worden (ik kan me even niet meer herinneren hoeveel maar ik vond het heel erg meevallen)

isabel

Sorry, had vergeten te quoten, dit is namelijk een zin uit de OP van TS! :oops:

Ik zelf wist het toen in 5 minuten om de verzekeraar te bellen.

Gesloten