LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] schade aan auto
schade aan auto
2 aparte aanrijdingen, mijn schuld, in 1 week. Mag de verzekering die op 1 hoop gooien? Met het waarschijnlijke gevog dat mijn auto total los wordt verklaard!
Re: schade aan auto
hallo Mirjam,
Waarschijnlijk is je auto tussen de 2 schades in niet gerepareerd. Dan zal voor de bepaling of je auto al dan niet totall-loss is inderdaad naar de allebei de beschadigingen gekeken worden.
Verder zullen beide schades als aparte schades worden behandeld.
Waarschijnlijk is je auto tussen de 2 schades in niet gerepareerd. Dan zal voor de bepaling of je auto al dan niet totall-loss is inderdaad naar de allebei de beschadigingen gekeken worden.
Verder zullen beide schades als aparte schades worden behandeld.
Simon, vraagje: Inderdaad de schade is tussendoor niet gerepareerd omdat er nog geen expert bij de schade geroepen was. Maar mag het als 1 schade bekeken worden? Terwijl het 2 aparte gevallen zijn? Woprdt het apart bekeken dan is de auto niet totall-loss maar samen wel. Dus dit is voor mij een belangrijke vraag!
dit ligt eraan waar en wat voor schade dit is.
heb je de eerste schade bijv voor en de 2de schade achter dan worden beide schades op 1 hoop gegooit.
immers de schade is toegenomen.
heb je echter de 2de schade op de zelfde plek zitten dan gebeurd dit niet.
hou er dan wel rekeningmee dat je maar 1X de schade krijgt uitgekeerd want de vorige schade is niet hersteld.
heb je de eerste schade bijv voor en de 2de schade achter dan worden beide schades op 1 hoop gegooit.
immers de schade is toegenomen.
heb je echter de 2de schade op de zelfde plek zitten dan gebeurd dit niet.
hou er dan wel rekeningmee dat je maar 1X de schade krijgt uitgekeerd want de vorige schade is niet hersteld.
Mirjam,
Binnenkort zal een expert bij je auto komen kijken. Voorzover mogelijk zal hij bepalen welke schade door welke aanrijding is ontstaan.
Ook zal hij een inschatting maken van de totale reparatiekosten.
De expert zal de dagwaarde van je auto voor de schade bepalen (bijv. € 20.000,--) en de waarde van de auto na de 2 schades (bijv. € 5.000,--).
Wanneer de reparatiekosten hoger zijn dan € 15.000,-- is je auto helaas totall-loss.
Je krijgt dan de dagwaarde uitgekeerd minus de waarde van de 'restanten' (die worden door de opkoper aan je betaald). Als het goed is kun je nu weer een gelijkwaardige auto kopen.
Dus concreet, ja, beide schades zullen bij elkaar worden opgeteld om te bepalen of je auto totall-loss is.
Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, anders hoor ik t wel.
Binnenkort zal een expert bij je auto komen kijken. Voorzover mogelijk zal hij bepalen welke schade door welke aanrijding is ontstaan.
Ook zal hij een inschatting maken van de totale reparatiekosten.
De expert zal de dagwaarde van je auto voor de schade bepalen (bijv. € 20.000,--) en de waarde van de auto na de 2 schades (bijv. € 5.000,--).
Wanneer de reparatiekosten hoger zijn dan € 15.000,-- is je auto helaas totall-loss.
Je krijgt dan de dagwaarde uitgekeerd minus de waarde van de 'restanten' (die worden door de opkoper aan je betaald). Als het goed is kun je nu weer een gelijkwaardige auto kopen.
Dus concreet, ja, beide schades zullen bij elkaar worden opgeteld om te bepalen of je auto totall-loss is.
Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, anders hoor ik t wel.