LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Schade aan cabrio
Schade aan cabrio
Beste,
In de nacht van 21 op 22 juli heeft iemand 2 messteken in het dak van mijn cabrio (bj 2000) gezet.
Ik heb nav het incident aangifte gedaan van vandalisme.
De schade is gemeld bij de tussenpersoon en het schadeformulier is opgestuurd naar de verzekeraar.
Nu is het dak bekeken door een schade expert. Deze heeft geconcludeerd dat de volledige vervanging van het dak een kleine 2000 euro gaat kosten, ivm afschrijving heb ik nu 1200 minus eigen risico uitgekeerd gekregen. Nav telefonisch contact met de tussenpersoon en schadeexpert zegt men beide dat er slijtage zichtbaar is.
Ik kan echter in de polisvoorwaarden geen definitie van slijtage vinden. Er wordt wel gemeld dat slijtage niet wordt vergoed.
Wat kan ik nu doen?
Gebruik maken van rechtsbijstand en aangeven dat slijtage niet wordt gedefinieerd en hopen op een volledige uitkering? De auto wordt nu niet meer gebruikt omdat het dak niet meer waterdicht is, wordt de auto wel gebruikt en ik kom eens in een bui terecht ondervind de isolatielaag en binnenhemel hier schade van.
Achtergrond info:
Bouwjaar auto: 2000
Verzekering: all risk
Ik verneem graag tips!
In de nacht van 21 op 22 juli heeft iemand 2 messteken in het dak van mijn cabrio (bj 2000) gezet.
Ik heb nav het incident aangifte gedaan van vandalisme.
De schade is gemeld bij de tussenpersoon en het schadeformulier is opgestuurd naar de verzekeraar.
Nu is het dak bekeken door een schade expert. Deze heeft geconcludeerd dat de volledige vervanging van het dak een kleine 2000 euro gaat kosten, ivm afschrijving heb ik nu 1200 minus eigen risico uitgekeerd gekregen. Nav telefonisch contact met de tussenpersoon en schadeexpert zegt men beide dat er slijtage zichtbaar is.
Ik kan echter in de polisvoorwaarden geen definitie van slijtage vinden. Er wordt wel gemeld dat slijtage niet wordt vergoed.
Wat kan ik nu doen?
Gebruik maken van rechtsbijstand en aangeven dat slijtage niet wordt gedefinieerd en hopen op een volledige uitkering? De auto wordt nu niet meer gebruikt omdat het dak niet meer waterdicht is, wordt de auto wel gebruikt en ik kom eens in een bui terecht ondervind de isolatielaag en binnenhemel hier schade van.
Achtergrond info:
Bouwjaar auto: 2000
Verzekering: all risk
Ik verneem graag tips!
-
- Berichten: 614
- Lid geworden op: 29 jul 2013 22:04
Re: Schade aan cabrio
Dat kan je natuurlijk gewoon even informeren bij je rechtsbijstand. Daar zijn ze toch voor.smadb schreef:
Wat kan ik nu doen?
Gebruik maken van rechtsbijstand en aangeven dat slijtage niet wordt gedefinieerd en hopen op een volledige uitkering?
Re: Schade aan cabrio
Waarom zou een nieuwe dak volledig vergoed moeten worden? Het beschadigde dak is 13 jaar oud en dus per definitie ook versleten en (deels) afgeschreven.
Re: Schade aan cabrio
Klopt, dank daarvoor!Harrie Kierie schreef:Dat kan je natuurlijk gewoon even informeren bij je rechtsbijstand. Daar zijn ze toch voor.smadb schreef:
Wat kan ik nu doen?
Gebruik maken van rechtsbijstand en aangeven dat slijtage niet wordt gedefinieerd en hopen op een volledige uitkering?
Zijn er ook mensen die wellicht hetzelfde mee hebben gemaakt? En hebben zij nog tips uit persoonlijke ervaring?
Re: Schade aan cabrio
Omdat het dak niet kapot was. Het dak was waterdicht, volledig functioneel en in goede staat.Jgb schreef:Waarom zou een nieuwe dak volledig vergoed moeten worden? Het beschadigde dak is 13 jaar oud en dus per definitie ook versleten en (deels) afgeschreven.
Dit alles is bevestigd door de expert daarom is er op de nieuwprijs van het onderdeel niet 80% afgeschreven maar "slechts" 50%.
Het gaat mij erom, iemand anders doet je dit aan, nu rijd de auto niet meer ivm voorkomen van verdere schade en ik zit met een rekening van 700 euro die ik anders niet had gehad.
Re: Schade aan cabrio
Er is wel meer onrechtvaardig in de wereld.
Re: Schade aan cabrio
Sommige verzekeraars hebben voor cabrios speciale cluasules, zeker wanner het geen echte oldtimer betreft, is deze te jong voor. Als je niet zon polis hebt en er verder niets gespecificeerd hebt in de polis hierover zou je de discussie aan kunnen gaan dat wanneer er molest is aan de lak alleen het eigen risico van toepassing is( denk ik) ongeacht of daar al krasjes of zo inzaten.
Aan de andere kant is dit een van de risico's met een dergelijke auto. Persoonlijk zou ik hem laten herstellen, en gewoon lekker rijden ermee.
( dat is waar je hem voor hebt, anders kan je ook wat anders kopen zonder dit risico)
Aan de andere kant is dit een van de risico's met een dergelijke auto. Persoonlijk zou ik hem laten herstellen, en gewoon lekker rijden ermee.
( dat is waar je hem voor hebt, anders kan je ook wat anders kopen zonder dit risico)
Re: Schade aan cabrio
helaas is er wel meer onrecht in de verzekerings wereld. een voorbeeld:smadb schreef:Omdat het dak niet kapot was. Het dak was waterdicht, volledig functioneel en in goede staat.Jgb schreef:Waarom zou een nieuwe dak volledig vergoed moeten worden? Het beschadigde dak is 13 jaar oud en dus per definitie ook versleten en (deels) afgeschreven.
Dit alles is bevestigd door de expert daarom is er op de nieuwprijs van het onderdeel niet 80% afgeschreven maar "slechts" 50%.
Het gaat mij erom, iemand anders doet je dit aan, nu rijd de auto niet meer ivm voorkomen van verdere schade en ik zit met een rekening van 700 euro die ik anders niet had gehad.
je hebt een auto hagelnieuw gekocht, met het doel er zuinig op te zijn en er jaren mee te doen.
je wast hem trouw elke week en onderhoud hem goed.
na 10 jaar ziet hij er nog piekfijn uit.
echter dan krijg je buiten je schuld een ongeluk en wordt hij total-loss verklaart. je krijgt slechts de dagwaarde vergoed. Deze is altijd laag en je kunt er zeker geen zelfde auto van kopen die er zo goed uitzag en zo goed onderhouden is als diegene die je had.
voor je gevoel erg onrechtvaardig maar dit gebeurd in de praktijk vaak.
Re: Schade aan cabrio
Bedankt voor het meedenken. Hier kan ik wat mee!vroem schreef:Sommige verzekeraars hebben voor cabrios speciale cluasules, zeker wanner het geen echte oldtimer betreft, is deze te jong voor. Als je niet zon polis hebt en er verder niets gespecificeerd hebt in de polis hierover zou je de discussie aan kunnen gaan dat wanneer er molest is aan de lak alleen het eigen risico van toepassing is( denk ik) ongeacht of daar al krasjes of zo inzaten.
Aan de andere kant is dit een van de risico's met een dergelijke auto. Persoonlijk zou ik hem laten herstellen, en gewoon lekker rijden ermee.
( dat is waar je hem voor hebt, anders kan je ook wat anders kopen zonder dit risico)