Ongeveer 3 a 4 jaar geleden heeft mijn buurvrouw een extra kamer aan laten bouwen.
Daardoor is bij ons de tweede slaapkamer gaan scheuren.
De muur is aan een kant helemaal doorgescheurd.
Dit heb ik vorig jaar doorgegeven aan mijn Opstal verzekering.
In eerste instantie kregen wij te horen dat de verzekering niet deed uitbetalen omdat het z.g.n. onder verzakking viel.
Na aandringen van onze kant is er een expert komen kijken.
Deze heeft geconcludeerd dat de schade van buiten af is ontstaan.
Echter hoe hoog de schade was kon hij op dat moment niet zeggen omdat dan alles uit de kamer verwijdert moest worden, waaronder de vloer en het plafond.
Daarop kregen wij als reactie van Reaal een bericht dat het in hun ogen onder verzakking viel en er niets werd uitbetaald.
Ook moest ik onze buurvrouw hiervoor aansprakelijk stellen.
Daarna ben ik in gesprek gegaan met mijn buurvrouw en zij heeft het probleem doorgegeven aan W.A. verzekering, en bij toeval is zij ook verzekerd bij Reaal.
Na ruim 2 maanden heb ik van haar verzekering te horen gekregen dat zij niets uit doen keren om de volgende reden.
De reden is dat mijn buurvrouw een aannemer het werk heeft laten doen en dat volgens hun die hier verantwoordelijk voor is.
Daarom zou ik volgens Reaal de aannemer hiervoor aansprakelijk moeten stellen.
Hierover heb ik informatie gevraagd bij een Jurist.
Deze vertelde mij dat mijn buurvrouw als eigenaresse van de woning wel degelijk aansprakelijk is van wat er in en rond haar woning gebeurt.
Zij zou dan de aannemer zelf aansprakelijk moeten stellen, of in dit geval haar verzekeraar.
Ik ben nu inmiddels al een jaar hier mee bezig en ben nog geen steek verder gekomen.
Ik vraag mij af waarom wij hier in Nederland nog wel verzekerd moeten zijn want je mag wel betalen, maar als ze uit moeten keren geven ze iedere keer een andere smoes om het niet te hoeven doen.
Graag wil ik van u horen wat ik nu nog kan doen?
M.v.g. Jack van Sprundel
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Schade aan mijn woning wordt niet uitgekeerd door Reaal verz
Re: Schade aan mijn woning wordt niet uitgekeerd door Reaal verz
Nou het is, precies wat de jurist aangeeft. De buurvrouw is als eigenaresse en opdrachtgever aansprakelijk voor wat haar aannemer doet. Jij moet haar daarom aansprakelijk stellen en zij kan vervolgens de aannemer erop aanspreken. Die moet vervolgens de schade weer bij zijn zakelijke verzekering claimen.
Het heeft hier dus helemaal niets te maken met dat verzekeraars niet zouden willen uitkeren, maar met dat bij de juiste verzekering moet worden geclaimd.
Het heeft hier dus helemaal niets te maken met dat verzekeraars niet zouden willen uitkeren, maar met dat bij de juiste verzekering moet worden geclaimd.