LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schade bij ongeval

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
hamtaro

Schade bij ongeval

Ongelezen bericht door hamtaro »

Ik heb misschien een rare vraag over verzekeringen.

Ik heb laatste een ongeval gehad met de auto met letselschade door schuld van een ander.

De auto wordt afgehandeld door de auto verzekering.
De ziekenhuiskosten door de zorgverzekering.
De letselschade door een letseladvokaat.

Nu komt het punt:alles wat in de auto zat en wat kapot is (buggy,tomtom,portible dvdspeler) onder welke veerzekering valt deze eigelijk,want mijn eigen verzekering komt er ook niet goed uit.

De reisverzekering kon niet want er was geen overnachting.
De auto verzekering ook niet volgens hun niet.

Kan iemand mij daar opheldering over geven mede omdat je vlak voor de vakantie zit en ik dit snel afgehandeld wil hebben

mar42

Re: Schade bij ongeval

Ongelezen bericht door mar42 »

Als het ongeluk niet jouw schuld is, lijkt mijj dat je dit ook kunt verhalen op de tegenpartij. :wink:

vladja

Ongelezen bericht door vladja »

Hoe is uw auto verzekerd?

Een doorlopende reisverzekering geldt alleen als mijn echt op reis is, dus elders overnacht. Een dagtrip is dit niet.

Vladja

sjorsie1982

Ongelezen bericht door sjorsie1982 »

Ik denk aansprakelijksheidsverzekering van de dader.
Maar dat is alleen een gokje.
Als de dader die niet heeft, dan wordt het procederen en dat gaat je waarschijnlijk meer kosten dan wat het opbrengt.

vladja

Sjorsie,

Een Aansprakelijkheidsverzekering Voor Particulieren (AVP) sluit alle schade veroorzaakt door een motorvoertuig uit.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Vladja, Sjorsie heeft het toch ook niet over een avp? Hij heeft het over de aansprakelijksheidsverzekering. En ik neem aan dat je wel weet dat elk motorvoertuig verplicht verzekerd is tegen wettelijke aansprakelijksheid.

vladja

Kweenie,
Ik denk aansprakelijksheidsverzekering van de dader.
Maar dat is alleen een gokje.
Als de dader die niet heeft, dan wordt het procederen en dat gaat je waarschijnlijk meer kosten dan wat het opbrengt.
Hier wordt gesproken over de aansprakelijkheidsverzekering van de dader, niet over de auto.

Al eerder is gesteld dat de schade aan de auto wordt vergoed door de WA-verzekering van de auto van tegenpartij.

Omdat de schade aan de buggy etc. is veroorzaakt door de aanrijding met een motorvoertuig is deze schade niet gedekt op een Aansprakelijkheidsverzekering Voor Particulieren.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als U heeft opgegeven bij de auto schade dat er ook goederen in de auto beschadigd zijn kunt U deze bij de dader Claimen.

Hij moet dan de schade zelf betalen of bij zijn verzekeraar indienen.

Alleen moet U de nieuwwaarde aangeven en hou oud de spullen zijn zodat ze de dagwaarde van deze kunnen uitrekenen en betalen.
Dus zowel de aankoop bon als leeftijd bepalen of en hoeveel U kunt krijgen en de dader/tegenpartij moet maar zien wie dit gaat betalen en of hij verzekerd is.

Gesloten