beste gebruikers,
De situatie is als volgt:
Ik ben op een kruispunt aangereden door een bestuurder die een rood licht negeerde. Wij zijn op elkaar gereden en mijn auto is total loss verklaard. De politie heeft proces verbaal opgemaakt, waarin meerdere getuigen verklaren dat de bestuurder door rood reed en/of ik door groen.
Omdat mijn auto total loss verklaard is, wordt nu de waarde bepaald en opgegeven aan de verzekering. Tot die tijd moet ik reizen met het openbaar vervoer, want ik heb geen geld om meteen een nieuwe auto te kopen.
Mijn vraag is de volgende: kan iemand mij vertellen of ik de extra reistijd die ik maak (per week bijna 10 uur) omdat ik nu met het openbaar vevoer moet, kan verhalen op de tegenpartij? In mijn vrije tijd ben ik zelfstandig ondernemer met een uurloon.
De tegenpartij is all-risk verzekerd bij Fortis.
Bedankt!
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Schade na een aanrijding
-
marieke2407
Re: Schade na een aanrijding
hoi
een kennis van mij heeft 2 jr terug een heel erg ongeluk gehad,althans ze mankeerde godzeidank niks,maar ook auto total loss enz..
en alles wat er om hing hing werd vergoed!!!!
dus ik zou zeer zeker de verzekering of !!! slachtertofferhulp inroepen,
ik zal je zeggen waarom ikd at zeg.
ze vroegen aanhun heb je slachtofferhulp nodig,nee,nou na een paar dagen dachten ze toch nou het was heel wat,die kwam gelijk na een dag en die regelde gelijk een ik advocaat die betaald werd door de schuldige partij,in jou geval die door rood reed!!!
dus ik denk dat je er even goed achter aan moet gaan...
ik weet niet precies de wetten enz..maar zo begin je..bel slachteroffer hulp enz...en die helpen je verder...
zei hebben er heel wat uit gehaald,ja de kosten die ze hadden en leed schade..niet veel maar ja het is toch een trauma en idd vervangend!!!!!! vervoer...
zoek het uit...zo snel mogelijk!
groetjes marieke
een kennis van mij heeft 2 jr terug een heel erg ongeluk gehad,althans ze mankeerde godzeidank niks,maar ook auto total loss enz..
en alles wat er om hing hing werd vergoed!!!!
dus ik zou zeer zeker de verzekering of !!! slachtertofferhulp inroepen,
ik zal je zeggen waarom ikd at zeg.
ze vroegen aanhun heb je slachtofferhulp nodig,nee,nou na een paar dagen dachten ze toch nou het was heel wat,die kwam gelijk na een dag en die regelde gelijk een ik advocaat die betaald werd door de schuldige partij,in jou geval die door rood reed!!!
dus ik denk dat je er even goed achter aan moet gaan...
ik weet niet precies de wetten enz..maar zo begin je..bel slachteroffer hulp enz...en die helpen je verder...
zei hebben er heel wat uit gehaald,ja de kosten die ze hadden en leed schade..niet veel maar ja het is toch een trauma en idd vervangend!!!!!! vervoer...
zoek het uit...zo snel mogelijk!
groetjes marieke
Re: Schade na een aanrijding
Volgens mij kun je in het algemeen vervangend vervoer van de schadeverzekering vergoed krijgen, dus bv. als je tijdelijk een huurauto moet huren of met het openbaar vervoer reizen. Extra reistijd kun je volgens mij niet automatisch zo vergoed krijgen, maar zal in een eventuele schadevergoeding moeten plaatsvinden.