Hallo,
Graag had ik even willen weten of er mij iemand verder kan helpen. Ik had een design salontafel maar daar is iemand doorheen gevallen. Nu vraagt de verzekering de originele aankoopfactuur zodat ze kunnen afschrijven op die tafel omdat de waarde zogenaamd daalt naarmate de ouderdom. Bestaat er geen rechtspraak dat je schadeloos gesteld moet worden? Immers zijn de prijzen toch ook gestegen en zou ik nooit een nieuwe tafel gekocht hebben mocht er niets gebeurd zijn.
Kan er mij hieromtrent iemand verderhelpen aub?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] schadeloos stellen gedupeerde
Re: schadeloos stellen gedupeerde
Het betreft een claim op een aansprakelijkheidsverzekering bij de veroorzakende partij als ik het goed begrijp.
Deze verzekering keert altijd uit op basis van de dagwaarde.
Vraag ook eens of je toevallig dekking hebt op je eigen inboedelverzekering, en wat deze in dat geval zou uitkeren.
Deze verzekering keert altijd uit op basis van de dagwaarde.
Vraag ook eens of je toevallig dekking hebt op je eigen inboedelverzekering, en wat deze in dat geval zou uitkeren.
Dan dient "die iemand" het aan zijn/haar verzekering op te geven zodat die tot uit betaling over kan gaan.Ik had een design salontafel maar daar is iemand doorheen gevallen.
-
Zo simpel gaat dat niet. Eerst moet de eigenaar de wederpartij een schriftelijke verklaring geven dat deze aansprakelijk wordt gesteld voor de geleden schade. Dan moet er iemand komen die, in dit geval de verzekeraar van de tegenpartij, de schade opneemt, dus taxeert.
Het kan ook anders, de tegenpartij betaalt de schade uit eigen zak en kan na overlegging van een nota en de aansprakelijkheids verklaring de schade bij eigen verzekeraar indienen.
Het is dus niet zo, dat de verzekeraar de schade rechtstreeks aan de gedupeerde uitbetaalt.
Dat kan wel, doch dient er eerst een andere tafel te zijn aangeschaft en dan zal na overleg van de nota de verzekeraar bij de tegenpartij de schade claimen.
Klinkt wat ingewikkeld, maar heb dit zelf ook gehad toen mijn vrouw op visite een glasplaat met ingeslepen motiven had gebroken.
Dit is toen zo opgelost en heeft mijn WA dit vergoed.
Vr. Gr. Hans.
Het kan ook anders, de tegenpartij betaalt de schade uit eigen zak en kan na overlegging van een nota en de aansprakelijkheids verklaring de schade bij eigen verzekeraar indienen.
Het is dus niet zo, dat de verzekeraar de schade rechtstreeks aan de gedupeerde uitbetaalt.
Dat kan wel, doch dient er eerst een andere tafel te zijn aangeschaft en dan zal na overleg van de nota de verzekeraar bij de tegenpartij de schade claimen.
Klinkt wat ingewikkeld, maar heb dit zelf ook gehad toen mijn vrouw op visite een glasplaat met ingeslepen motiven had gebroken.
Dit is toen zo opgelost en heeft mijn WA dit vergoed.
Vr. Gr. Hans.
Maar de aansprakelijkheidsverzekeraar van de veroorzakende partij kan altijd beslissen maximaal de dagwaarde te vergoeden...