Ik ben aangereden terwijl ik van rechts kwam en de tegenpartij een stopbord negeerde. Schuldvraag is helder. Mijn auto is flink beschadigd (ca 3000 euro). Dagwaarde ca 5000 euro.
Zowel ik als de tegenpartij zijn bij Unive verzekerd. Ikzelf in ieder geval All Risk.
Kan Unive mij verplichten de schade bij een aangesloten bedrijf te laten herstellen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Schadesturing Unive
Re: Schadesturing Unive
Je moet alleen de schade laten taxeren door een erkend schadebedrijf en dat doorgeven. De taxateur van de verzekering neemt dat op en bepaalt de hoogte van het bedrag. Als je het eenmaal hebt boeit het niemand meer wat je met dat geld doet. Soms is het handiger/voordeliger om de auto met schade en al te verkopen voor een prijsje en met dat geld plus de uitkering een andere auto aan te schaffen.
Dat was ook precies wat ik voor ogen had.
Volgens mij zitten er wat voordeeltjes aan herstellen bij een aangesloten bedrijf zoals geen eigen risico en gratis leenauto. Dus als je wilt herstellen is het wel handig de wensen van Unive te volgen. Maar wil je niet herstellen dan schade door expert laten vaststellen, geld ontvangen en dan zelf maar kijken wat je doet.
Aangezien het geen schuldschade betreft is eigen risico niet van toepassing.
Lijkt mij. Ook vervangend vervoer is binnen grenzen gewoon verhaalbaar op tegenpartij. Had ie maar op tijd moeten stoppen..
Lijkt mij. Ook vervangend vervoer is binnen grenzen gewoon verhaalbaar op tegenpartij. Had ie maar op tijd moeten stoppen..
Meer dan 50% dus word het restwaarde....
En je moet dan bewijzen hoeveel een gelijkwaardige terug kopen kost.
Herstel zit er niet meer in, dus zoek alvast maar en bij tekort uitkering aantonen dat je voor dat bedrag geen gelijkwaardige terug kunt kopen....
Kijk dus nu al even wat een gelijk merk, type, bouwjaar en Km stand op Gaspedaal kost....
Dan sta je sterker en een bedrijf wat een vervangend voertuig wil verkopen kan ook de schade voor jou regelen en dat gaat meestal beter dan zelf doen.
Dat word dan een aankoop andere onder voorbehoud inruil waarde / restwaarde....
En je moet dan bewijzen hoeveel een gelijkwaardige terug kopen kost.
Herstel zit er niet meer in, dus zoek alvast maar en bij tekort uitkering aantonen dat je voor dat bedrag geen gelijkwaardige terug kunt kopen....
Kijk dus nu al even wat een gelijk merk, type, bouwjaar en Km stand op Gaspedaal kost....
Dan sta je sterker en een bedrijf wat een vervangend voertuig wil verkopen kan ook de schade voor jou regelen en dat gaat meestal beter dan zelf doen.
Dat word dan een aankoop andere onder voorbehoud inruil waarde / restwaarde....