Sinds 2008 heb ik een 2e auto verzekerd bij Verzekeruzelf waarbij vanaf moment van afsluiten mijn vrouw als regelmatig bestuurder is opgegeven.
Destijds werd een Shopcar verzekering aangeboden met dezelfde korting als de 1e auto (maximaal 7500 kilometer met 2e auto). In 2011 is de Shopcar verzekering verplicht omgezet in een 'reguliere' verzekering.
Nu stelt Verzekeruzelf dat mijn vrouw alleen in de afgelopen 3 jaar schadevrije jaren heeft opgebouwd en niet tijdens de Shopcar verzekering omdat 'dit een verzekering met een vast tarief betrof'.
- Is dit een valide argument?
- Hoe had ik dat moeten weten?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Schadevrije jaren bij Shopcar verzekering
-
-
Re: Schadevrije jaren bij Shopcar verzekering
Ik heb de algemene voorwaarden van destijds opgevraagd. Ik ben benieuwd waar deze regel 'verstopt' zit.
Waar ligt de balans tussen informatieplicht en onderzoeksplicht. De verzekeraar meldt wel de plus-punten, maar wijst niet op verschillen met een reguliere verzekering.
Bovendien is de 'coulance' vrij beperkt, want de reguliere verzekering was slechts een paar euro per maand duurder, omdat je bij Verzekeruzelf al instapt op 60% korting. De 'coulance' betaal je nu terug, omdat je 3 jaar minder schadevrije jaren hebt opgebouwd en de verzekering inmiddels behoorlijk is uitgekleed (geen no-claimbescherming meer en premieverhoging).
Waar ligt de balans tussen informatieplicht en onderzoeksplicht. De verzekeraar meldt wel de plus-punten, maar wijst niet op verschillen met een reguliere verzekering.
Bovendien is de 'coulance' vrij beperkt, want de reguliere verzekering was slechts een paar euro per maand duurder, omdat je bij Verzekeruzelf al instapt op 60% korting. De 'coulance' betaal je nu terug, omdat je 3 jaar minder schadevrije jaren hebt opgebouwd en de verzekering inmiddels behoorlijk is uitgekleed (geen no-claimbescherming meer en premieverhoging).
-
Beste john-melic,
Het klopt dat de Shopcar een verzekering was zonder B/M-ladder of schadevrije jaren. Maar ik begrijp dat dit verwarrend kan zijn. Als u een mail stuurt naar [email protected], help ik u graag verder.
Met vriendelijke groet,
Merel Brilman
Verzekeruzelf.nl
Het klopt dat de Shopcar een verzekering was zonder B/M-ladder of schadevrije jaren. Maar ik begrijp dat dit verwarrend kan zijn. Als u een mail stuurt naar [email protected], help ik u graag verder.
Met vriendelijke groet,
Merel Brilman
Verzekeruzelf.nl
-
Prima service bij Verzekeruzelf.
De klantenservice gaf toe dat de regeling onduidelijk was en heeft de schadevrije jaren toegekend.
De klantenservice gaf toe dat de regeling onduidelijk was en heeft de schadevrije jaren toegekend.
@john-melic
Tot je er weer weggaat, dan zijn ze ineens weer verdwenen.
Ze kennen namelijk geen extra schadevrije jaren toe maar commerciële treden. Op het moment dat je opstapt krijg je alleen de daadwerkelijk schadevrije jaren mee en zit je dus in hetzelfde schuitje.
Mooi hé, die "goedkope" ik regel het zelf wel verzekeringen.
Tot je er weer weggaat, dan zijn ze ineens weer verdwenen.
Ze kennen namelijk geen extra schadevrije jaren toe maar commerciële treden. Op het moment dat je opstapt krijg je alleen de daadwerkelijk schadevrije jaren mee en zit je dus in hetzelfde schuitje.
Mooi hé, die "goedkope" ik regel het zelf wel verzekeringen.