LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schadevrije jaren

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
sammatjuh
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mar 2013 16:06

Schadevrije jaren

Ongelezen bericht door sammatjuh »

Ik ben nu inmiddels 4(!) maanden bezig om mijn schadevrije jaren in roy-data te krijgen. Dit schijnt
nogal lastig te zijn voor HEMA verzekeringen... Na 21 mailtjes te hebben gestuurd waarop ik GEEN ENKEL antwoord heb gekregen en een paar telefoontjes, waarbij ze me niet te woord willen staan
omdat ze een internetverzekering zijn, ben ik een beetje moedeloos aan het worden. Ik betaal nu namenlijk ook elke maand 40 euro meer omdat ik volgens mijn nieuwe verzekeraar dus geen schadevrije jaren heb... Heeft iemand hier ervaring mee? En weet iemand hoe ik dit het beste aan kan pakken?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Schadevrije jaren

Ongelezen bericht door crazyme »

Is er een geschillencommissie ?

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Schadevrije jaren

Ongelezen bericht door Frantic2 »

naar wie bel je dan? De alarmcentrale of zo? Logisch dat die niks voor je dopen en zeggen dat je moet mailen.

21 mailtjes en geen antwoord? Nog nooit van gehoord.... Echt niet! Niet om te stangen, maar je doet iets verkeerd.....

Hoe heb je de polis dan ooit stilgezet? Was er toen een premieachterstand? Heb je een vrijwaring verstuurd of een opzegging?

Ids Pultrum
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 okt 2012 09:21

Re: Schadevrije jaren

Ongelezen bericht door Ids Pultrum »

Dat er helemaal niet wordt gereageerd is wel erg vreemd inderdaad. Daarnaast zijn de aanlevertermijnen bij Roy Data vrij kort (in het uiterste geval 4 weken na de opzegging), dus waarschijnlijk is er iets mis gegaan. Via de website van Hema kun je het klachtenformulier invullen (of een brief sturen naar het adres dat in de voorwaarden staat) en je verhaal daar uitleggen. Mocht je daar ook geen reactie op krijgen of als je niet goed wordt geholpen, dan kun je de klacht nog voorleggen aan het KiFiD. Maar ik denk dat dit laatste niet nodig is, aangezien het om een simpel verzoek gaat.

tina1970
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 nov 2006 16:52

Re: Schadevrije jaren

Ongelezen bericht door tina1970 »

Dat er niet altijd juist met de schadevrije jaren wordt omgegaan blijkt wel uit ons verhaal.
Onze vorige verzekering bij Zelf.nl bleek een fout te hebben gemaakt en "vergeten" de jaren in Roy-data te vermelden, dus nu ineens van 22 jaar naar 0 gegaan, zonder ons in kennis te stellen natuurlijk.
Vervolgens een andere auto gekocht en de verzekering via independer afgesloten bij Klik & Go, keurig de schadevrije jaren opgegeven, maar Independer kon ze niet terugvinden, (tja logisch als ze nooit in roy-data zijn gezet), maar goed, vijf maanden lang een premie betaald die eigenlijk dus veel te hoog was.
Na een aantal telefoontjes richting Independer zouden zij het teveel betaalde bedrag terugstorten, niet dus, Klik & Go doet hier niet aan mee, kunnen dus naar het teveel betaalde geld fluiten. (Klik & Go stevend af naar de koude douche.)
Inmiddels een andere auto en die moest ook in de verzekering, bij ING Bank afgesloten, vervolgens krijgen we na 2 maanden een nieuwe polis opgestuurd, en het bijgehorende maandbedrag was ineens 55 euro ipv 21 euro.
ING zou dit uitzoeken, nou niet dus, hoe moeilijk is het nu om roy-data te raadplegen en het maandbedrag aan te passen.
Ik ga dit te hoge maandbedrag dus ook niet betalen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Schadevrije jaren

Ongelezen bericht door Chocomelk »

tina1970 schreef:Dat er niet altijd juist met de schadevrije jaren wordt omgegaan blijkt wel uit ons verhaal.
Onze vorige verzekering bij Zelf.nl bleek een fout te hebben gemaakt en "vergeten" de jaren in Roy-data te vermelden, dus nu ineens van 22 jaar naar 0 gegaan, zonder ons in kennis te stellen natuurlijk.
Vervolgens een andere auto gekocht en de verzekering via independer afgesloten bij Klik & Go, keurig de schadevrije jaren opgegeven, maar Independer kon ze niet terugvinden, (tja logisch als ze nooit in roy-data zijn gezet), maar goed, vijf maanden lang een premie betaald die eigenlijk dus veel te hoog was.
Na een aantal telefoontjes richting Independer zouden zij het teveel betaalde bedrag terugstorten, niet dus, Klik & Go doet hier niet aan mee, kunnen dus naar het teveel betaalde geld fluiten. (Klik & Go stevend af naar de koude douche.)
Inmiddels een andere auto en die moest ook in de verzekering, bij ING Bank afgesloten, vervolgens krijgen we na 2 maanden een nieuwe polis opgestuurd, en het bijgehorende maandbedrag was ineens 55 euro ipv 21 euro.
ING zou dit uitzoeken, nou niet dus, hoe moeilijk is het nu om roy-data te raadplegen en het maandbedrag aan te passen.
Ik ga dit te hoge maandbedrag dus ook niet betalen.
Waarom vind je dat Klik & Go een koude douche moet krijgen het is namelijk helemaal
niet hun schuld als er geen schadevrije jaren van je bekend zijn daar kunnen hun niets aan doen
daarvoor moet je bij zelf.nl zijn.

Zolang zelf.nl het niet heeft doorgegeven dan zal je dat hoge maandbedrag moeten
betalen of je nu wil of niet anders is je auto gewoon niet verzekerd.

tina1970
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 nov 2006 16:52

Re: Schadevrije jaren

Ongelezen bericht door tina1970 »

Chocomelk schreef:
tina1970 schreef:Dat er niet altijd juist met de schadevrije jaren wordt omgegaan blijkt wel uit ons verhaal.
Onze vorige verzekering bij Zelf.nl bleek een fout te hebben gemaakt en "vergeten" de jaren in Roy-data te vermelden, dus nu ineens van 22 jaar naar 0 gegaan, zonder ons in kennis te stellen natuurlijk.
Vervolgens een andere auto gekocht en de verzekering via independer afgesloten bij Klik & Go, keurig de schadevrije jaren opgegeven, maar Independer kon ze niet terugvinden, (tja logisch als ze nooit in roy-data zijn gezet), maar goed, vijf maanden lang een premie betaald die eigenlijk dus veel te hoog was.
Na een aantal telefoontjes richting Independer zouden zij het teveel betaalde bedrag terugstorten, niet dus, Klik & Go doet hier niet aan mee, kunnen dus naar het teveel betaalde geld fluiten. (Klik & Go stevend af naar de koude douche.)
Inmiddels een andere auto en die moest ook in de verzekering, bij ING Bank afgesloten, vervolgens krijgen we na 2 maanden een nieuwe polis opgestuurd, en het bijgehorende maandbedrag was ineens 55 euro ipv 21 euro.
ING zou dit uitzoeken, nou niet dus, hoe moeilijk is het nu om roy-data te raadplegen en het maandbedrag aan te passen.
Ik ga dit te hoge maandbedrag dus ook niet betalen.
Waarom vind je dat Klik & Go een koude douche moet krijgen het is namelijk helemaal
niet hun schuld als er geen schadevrije jaren van je bekend zijn daar kunnen hun niets aan doen
daarvoor moet je bij zelf.nl zijn.

Zolang zelf.nl het niet heeft doorgegeven dan zal je dat hoge maandbedrag moeten
betalen of je nu wil of niet anders is je auto gewoon niet verzekerd.
Nee hoor, inmiddels is er een brief dat Zelf.nl het met terugwerkende kracht in roy-data heeft gezet, dus vind ik dat Klik & go het met terugwerkende kracht moet verwerken

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Schadevrije jaren

Ongelezen bericht door Chocomelk »

tina1970 schreef: Nee hoor, inmiddels is er een brief dat Zelf.nl het met terugwerkende kracht in roy-data heeft gezet, dus vind ik dat Klik & go het met terugwerkende kracht moet verwerken
Waarom, dit is niet klik & go hun probleem, op het moment toen jij je verzekerde had je
geen schade vrije jaren.
Zou je geld terug vorderen bij Zelf.nl die zitten fout en niet Klik & Go.

Gesloten