LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] schadevrije jaren wijzigen zonder bewezen schuld.

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Gummie

schadevrije jaren wijzigen zonder bewezen schuld.

Ongelezen bericht door Gummie »

Hoi Ik heb een vraag over een auto verzekering.

Naar mijn idee wordt er verkeerd gehandeld. Ik zal mijn verhaal voorleggen.

In april 2015 heeft mijn man een ongeval gehad, brommer haalde rechts in en klapte tegen onze auto.
Uit een getuigen verslag ( auto achter mijn man en brommer) is gebleken dat de brommerrijder even snel rechts wilde inhalen en daardoor tegen een uitstekende tegel stootte en bijna op zijn kop tussen de auto van mijn man en een soort vangrail terecht kwam.

Nu heeft onze verzekering als voorzorgsmaatregel de schadevrije jaren gewijzigd, dat betekend voor ons dus achteruit in schadevrije jaren. Voor ons is het duidelijk wie schuldig is. Voor een verzekeraar logischerwijs niet meteen duidelijk.

Maar wat wij zo ontzettend vreemd vinden is dat zonder dat het nog vast staat wie de schuldige is onze schadevrije jaren nu dus al zijn verminderd. Onze verzekering moet worden verlengt in juni.
Nu kunnen we dus niet zomaar overstappen naar een andere.
Ik heb de verzekering gebeld en ze vertellen mij dat dit normale procedure is en dat wanneer blijkt dat wij toch onschuldig zijn alles weer wordt terug gezet.
Na een gesprek met de schade afdeling van deze verzekering blijkt dat onze verzekering ook achter ons staat en ook hun alle schade gaan verhalen op de tegen partij.

Maar feit blijft, vooralsnog zijn we gewoon terug gezet in schadevrije jaren, voordat er onderzoek gedaan was. Mag dit zomaar?

Ik kan nu niet naar een andere aanbieder, zonder het risico te lopen dat de gegevens helemaal niet meer worden goed gezet. Het voelt bij ons als chantage en een klap in ons gezicht.

Vandaar mijn vraag. Mag er zonder pardon op voorhand zomaar schadevrije jaren worden gewijzigd?
Ik bedoel als je ze op voorhand wijzigt en daarna recht kunt zetten, dan kun je ook niet wijzigen en als blijkt dat je schuldig bent dat met terug werkende kracht invoeren!

Bij onze vorige verzekering hebben we dit gezeur nog nooit mee gemaakt.

Heeft iemand ervaringen, tips of adviezen. Want zo wil ik niet behandeld worden!

k2p

Re: schadevrije jaren wijzigen zonder bewezen schuld.

Ongelezen bericht door k2p »

Klinkt voor mij ook niet bekend in de oren. Welke verzekeraar flikt dit?

Gummie

Ongelezen bericht door Gummie »

Allianz

Frantic2

Ongelezen bericht door Frantic2 »

jawel, dat gebeurt wel. Je claimt( moet wel claimen) en dus vervalt een gedeelte van je no-claim. Zodra de schade verhaald is op de tegenpartij wordt de no-claim hersteld. En vaak ook als vast stat dat je onschuldig bent maar de tgp geeft niet thuis( niet verzekerd of is terug naar land van herkomst etc.) Ja, je moet even wachten maar overstappen kan altijd! Na de contractstermijn kan je altijd opzeggen en dan met een maand of minder weg gaan.

Stap je met minder svj over, dan kan je de nieuwe maatschappij altijd je no claim laten herstellen( achteraf) zodat je de teveel betaalde premie terug krijgt.

Frantic2

Ongelezen bericht door Frantic2 »

P.s. andersom is veel lastiger! Stal ze laten je no-claim staan na de vervaldatum en achteraf moet je 6 maanden premie bij betalen omdat je wel schuldig bent bevonden??? Dat is veel enger!

langste adem

Ongelezen bericht door langste adem »

Toch blijft het raar dat ze je dan uit voorzorg alvast je noclaim aanpassen. Als het nu zou gaan om een fietser kan ik me er nog iets bij voorstellen, die worden namelijk beschermd als zwakkere verkeersdeelnemer. Maar in dit geval gaat het om 2 motorvoertuigen dus dat gaat niet op.

Ik heb ooit iets dergelijks aan de hand gehad : mijn auto was (met nog een paar andere auto's in de straat) in de brand gestoken door een pyromaan. Ik had slechts WA verzekering dus ik kon de schade van de auto die helemaal total loss was niet verhalen op een verzekering. Maar een half jaar later toen ik een nieuwe verzekeringspolis kreeg bleek dat ik wel 5 treden achteruitging. Het bleek dat de brandweer opdracht had gegeven om mijn uitgebrande auto weg te slepen, en blijkbaar waren die kosten daarvan verhaald op mijn verzekering. Overigens zijn die schadevrije jaren toen alsnog teruggezet na een telefoontje van mij aan de verzekering.

Gesloten