LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Serviceabonnement bij tussenpersoon beëindigen

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Ramiro_Trax
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 feb 2017 12:55

Serviceabonnement bij tussenpersoon beëindigen

Ongelezen bericht door Ramiro_Trax »

De tussenpersoon heeft mijn lopende verzekeringen provisievrij gemaakt en daarvoor in de plaats een serviceabonnement van € 20,- per maand aangeboden. Dat heb ik destijds geaccepteerd. Nu vind ik € 20,- per maand best een hoop geld voor datgene wat ze er voor moeten doen. Nu wil ik dit abonnement opzeggen en zelf alles regelen als ik contact nodig denk te hebben. De verzekeringen kunnen blijven doorlopen. Als ik naderhand een andere verzekering wil, dat ik dat dan zelf regel. Het gaat om lopende verzekeringen: kapitaalverzekering voor de hypotheek, auoverzekering, wa en inboedel. Is het mogelijk om dit abonnement op te zeggen en tegen de tussenpersoon vaarwel te zeggen? Zo ja, heeft iemand er ervaring mee om zelf zijn eigen verzekeringen te regelen? Als ik een verzekering nodig heb, waarbij ik advies nodig heb, ben ik bereid ervoor te betalen.

BL2
Berichten: 5012
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Serviceabonnement bij tussenpersoon beëindigen

Ongelezen bericht door BL2 »

Zijn daar tussenpersonen voor in te schakelen ? Dat doe ik mijn hele leven al zelf.
Afsluiten en één keer per jaar netjes jaarpremie betalen, das alles :D
Daar ga je toch geen Euro 240,00 per jaar voor weggeven.

Natuurlijk kan je de opmerking ook omdraaien, wat deed de tussenpersoon nu werkelijk voor dit bedrag elke maand....?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Serviceabonnement bij tussenpersoon beëindigen

Ongelezen bericht door kweenie »

Je kunt die vraag ook weer van de andere kant bekijken. Wat doet of deed de tussenpersoon wat bij direct writers door de maatschappij wordt gedaan? Zo'n tussenpersoon neemt namelijk een deel van het werk van de verzekeraar uit handen en daarvoor werd hij ook door de maatschappij betaald. Werk en dus kosten die anders door de verzekeraar moeten worden betaald. En ook een reden dat sommige verzekeraars alleen via tussenpersonen werken.

Met het provisieverbod kan dat niet meer. Daarom zou het nu zo moeten worden dat de premie lager wordt en dat je zelf de tussenpersoon moet betalen. De praktijk is dat veel mensen nu denken: laat die tussenpersoon maar, ik kan het zelf net zo goed. Gevolg is dat deze verzekeraars alsnog veel meer geld krijgt zijn aan direct klantcontact. En dat ze in feite even veel moeten doen als een direct writer. En dat de winst van de lagere provisie dus bij veel maatschappijen niet resulteert in lagere premies, maar dat die direct weer moet worden uitgegeven aan klantcontacten etc.

Hans7269
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 feb 2017 16:09

Re: Serviceabonnement bij tussenpersoon beëindigen

Ongelezen bericht door Hans7269 »

Goedemiddag

Daar ik vele jaren als buitendienstmedewerker bij een verzekeraar heb gewerkt denk ik te weten hoe e.e.a. is.
Men kan elk moment van tussenpersoon veranderen, dit is m.i. zonder kosten.
Alleen hoe het met uw service abonnement gaat , dat hangt af of er een opzeg termijn is, dus daar hangt de datum misschien vanaf wanneer dat kan.
Als het zover is, meldt de overgave naar jezelf even bij de verzekeraar.

Succes
Hans

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Serviceabonnement bij tussenpersoon beëindigen

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

schrijf hem een briefje met daarin uw opzegging per 1 april...

stofzuigertje

Re: Serviceabonnement bij tussenpersoon beëindigen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Andere tussen persoon kan goedkoper zijn.

Verder is direct online regelen en zoveel werk zit daar niet aan.
Vaak moet je hand geschreven briefjes invoeren of telefoontjes noteren en online insturen.
Dat kunnen de meeste zelf en daarom verliezen vele verzekering adviseurs nu massaal hun werk & Inkomsten!

De provisie is voor digibeten en mensen die niets begrijpen en die moeten nog wel.
Maar de meeste die hier perfecte berichten zonder taalfouten plaatsen kunnen het beter zelf regelen en zo geld besparen.

Bij Banken en Verzekeraars is veel personeel niet vervangen of ontslagen en wegens bovenstaande kosten zal dat nog wel enige tijd doorgaan.

Gesloten