LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] servicekosten verzekering RABOBANK

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
trj

servicekosten verzekering RABOBANK

Ongelezen bericht door trj »

Ik betaal jaarlijks bijna 150,- euro aan servicekosten aan de Rabobank voor mijn verzekeringen.
(Interpolis)
Ik maak bijna geen gebruik van de service van Rabobank en vind 150,- euro per jaar niet reeel.

* Zijn er regels over de hoogte van de kosten die ze mogen berekenen?
* Welke verzekeraar rekent een lager (reeeler) bedrag?

Alvast dank voor je antwoord.
Met vriendelijke groeten,
José

Frantic2

Re: servicekosten verzekering RABOBANK

Ongelezen bericht door Frantic2 »

u krijgt van de Rabo altijd uitleg over deze kosten.

Vergelijkt u gewoon de premies inclusief kosten eens met een direct writer, een maatschappij zonder tussenpersonen zoals Centraal Beheer, Ohra, FBTO ditza etc. etc.

CdM

Ongelezen bericht door CdM »

Ook ik betaal maar liefts 22% van mijn premie. Hier wordt door Interpolis geen verantwoording voor afgelegd. Men stuur mij naar de RABO bank die bepaald de hoogte van de vergoedingen en die kan uitleg geven. Vreemd ik dacht dat een (tussen/contact)persoon niet de hoogte van zijn vergoeding bepaald maar de maatschappij waar men voor werkt. Ik heb TROS RADAR hiervan wel op de hoogte gebracht dan wordt het misschien een onderwerp.

Overigens is Interpolis wel voor mijn situatie de voordeligste, maar dat rechtvaardigd niet een exorbitante vergoeding aan de RABO bank. Banken in het algemeen graaien al genoeg.

Byob

Ongelezen bericht door Byob »

CdM schreef:Ook ik betaal maar liefts 22% van mijn premie. Hier wordt door Interpolis geen verantwoording voor afgelegd. Men stuur mij naar de RABO bank die bepaald de hoogte van de vergoedingen en die kan uitleg geven. Vreemd ik dacht dat een (tussen/contact)persoon niet de hoogte van zijn vergoeding bepaald maar de maatschappij waar men voor werkt. Ik heb TROS RADAR hiervan wel op de hoogte gebracht dan wordt het misschien een onderwerp.

Overigens is Interpolis wel voor mijn situatie de voordeligste, maar dat rechtvaardigd niet een exorbitante vergoeding aan de RABO bank. Banken in het algemeen graaien al genoeg.
Interpolis zal hooguit een plafond hebben afgesproken aan percentage, voor schadeverzekeringen zal dat iets van 20% kunnen zijn, maar het is aan de tussenpersoon, om ook dat maximale percentage te hanteren.

Waar de overheid uiteindelijk naar toe wil is het verhaal van de persoon die dit topic begon. Het is alleen de vraag of dit voor iedereen wel zo positief uitpakt, al kan er in zijn geval ook betekenen dat er bij het rekenen met provisie het totaal te betalen bedrag hoger ligt dan de premie die nu betaald wordt zonder provisie. Gezien het rekenen met percentages is dat dus weer afhankelijk van de hoogte van de premie die iemand betaald.

Ik snap overigens niet waarom u dit aan Radar zou willen voorleggen, dit soort percentages zijn altijd gemiddelde verdiensten geweest op de let wel premie voordat er assurantiebelasting over berekend wordt, en voor wat betreft schadeverzekeringen. U heeft uw kledingwinkel, supermarkt, autodealer, of gelijk welke winkenl ook al eens naar zijn marge gevraagd tussen inkoop en verkoop van een produkt?

Lisare

Ongelezen bericht door Lisare »

Interpolis berekend voor zijn Alles in één pakket geen provisie maar werkt met vaste kosten per verzekering (-srubriek).

Zie deze link voor de kosten: http://www.rabobank.nl/images/dienstver ... 506016.pdf

Byob

Ongelezen bericht door Byob »

Het kan wel zijn dat de oudere polissen nog op basis van provisie gaan, en de nieuwere polissen op basis van de kosten per rubriek.

CdM

Ongelezen bericht door CdM »

Ik heb de tabel gezien. Er zitten toch wel wat rare zaken in. Bijvoorbeeld een auto verzekeren kost, als men hem WA verzekerd, EUR 2,50 per maand aan vergoeding, maak je daar een all risk of casco van kost het een een keer het dubbelen. Ik zie hier de logica niet van in het blijft dezelfde auto met dezelfde risico's.

Over de opmerking van Byob m.b.t. de winkel marges kan ik kort zijn ik heb zelf een zaak en ik weet hoe het zit. Maar als men voor iets betaald wil men er ook iets voor terug. In het geval van de autoverzekering doet de RABO bank niets, men moet de schade, aanpassingen etc. rechtsreeks bij Interpolis melden. Waarvoor is dan de vergoeding?

Maar Byob zal wel bij een van beide werken of aandelen hebben.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

CdM schreef:Ik heb de tabel gezien. Er zitten toch wel wat rare zaken in. Bijvoorbeeld een auto verzekeren kost, als men hem WA verzekerd, EUR 2,50 per maand aan vergoeding, maak je daar een all risk of casco van kost het een een keer het dubbelen. Ik zie hier de logica niet van in het blijft dezelfde auto met dezelfde risico's.
Nou nee, die verzekeringen verschillen nogal van inhoud en functie, en de ene zal meer werk opleveren dan de ander.

Gesloten