LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slecht te spreken over Univé

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Rinus M

Slecht te spreken over Univé

Ongelezen bericht door Rinus M »

Vanaf dat ik op mij zelf woon nu 22 jaar altijd bij Univé verzekerd.
Had er alle verzekeringen lopen die voor mij van belang waren nl, auto, inboedel, uitvaart, gezins ongevallen, wa, doorlopende reisverz., kostbaarheden verz,. (dit waren zo volgens mij). betaalde hier bijna € 126,= per maand voor.

Wat mij tegen stond is dat als door mijn schuld of die van iemand anders de auto total loss wordt verklaard je de dagwaarde krijgt.

Dus aan het zoeken geweest, en daar kwam DitZo boven.

Heb een uur aan de telefoon gezeten met de vriendelijke medewerkster en beslist om alles over te zetten.

Bij Univé was de auto all-risk verzekerd, met een B.O.B. en een no-claim beschermer (moet wel weer voor worden betaald).
Kostbaarheden verz. hadden wij bij Univé op advies van de buitendienstmedewerker. Stereo/plasma van € 12000,= 4 gitaren etc.etc.

Nu blijkt bij Ditzo dat je deze extra verzekering niet heft te hebben want dit is al verzekerd.

Na een berekening scheelt het ons bij € 550,= op jaarbasis, en we zijn hoop ik beter verzekerd bij DitZo.
Vanaf 1 april hebben we op de uitvaart en de gezins ongevallen bij DitZo (dit is geen grap :lol: )

Groet,
Rinus

Pindakaaspotje

Re: Slecht te spreken over Univé

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

maar hoezo slechte te spreken... het is algemeen bekend dat er gigantische verschillen zitten tussen verzekeringen. Het is een kwestie van jezelf erin verdiepen en af en toe over te stappen naar een goedkopere. Let wel, de premies zijn vaak lokkertjes en worden langzaam sterk verhoogd, dus goed in de gaten houden.

De meeste winst maken ze op klanten die lekker blijven zitten waar ze zitten (die niet de moeite nemen het uit te zoeken). Dit geldt overigens niet alleen voor verzekeringen maar ook voor telefoon,energie etc.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Univé heeft diverse klanten die ooit weggelopen zijn weer terug gekregen.
In de reclame voor deze nieuwe gaan ze vaak onder de kostprijs werken en later verhogen ze dit wegens de schade die te hoog was....

Dus tijdelijk voordeel is mogelijk maar de no claim bescherming zul je kwijt raken.
Verder heeft Univé juist meestal de laagste premie en premie terug gave als ze winst maken, en redelijke voorwaarden.
Dat U liever achteraf geen dagwaarde maar 3 jaar nieuwwaarde wilde, jammer maar U heeft dus jarenlang minder betaald en nu krijg je daar de rekening voor.

Andere die eind vorige eeuw ook goedkoper dan Univé waren zijn nu alle 5 weer een stuk duurder geworden!

PBBS Beveiliging

Ongelezen bericht door PBBS Beveiliging »

Heb een zakelijke aansprakelijkheids- en autoverzekering afgesloten, maar geannuleerd omdat het verwerken te lang duurde.
De polis heeft ruim 1,5 maanden op zich laten wachten, 2x opgezegd per e-mail, geen reactie.
Telefonisch contact (3x), zeer moeilijk bereikbaar: hier wordt aangegeven dat ik 1 jaar vast zit aan de polissen (geen begrip na uitleg situatie)
Na 15 min bellen heb ik net een medewerker aan de lijn gekregen die bevestigd dat de polissen zijn opgezegd. Het duurt nog zo'n 3 weken voordat dit verwerkt is.

Alles duurt lang bij Univé is mijn ervaring, ik zal niet snel meer iets afsluiten bij dit log bedrijf.

harley68

Ongelezen bericht door harley68 »

Rinus, ik hoop niet dat het je gebeurd maar ik zou zeggen, wacht maar tot je een schade hebt. Kijk dan wat er gebeurd. Waarschijnlijk zeg je dan " Unive, zo slecht was dat nog niet".

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

TS schreef dit in 2010 :lol:

harley68

Ongelezen bericht door harley68 »

ciske schreef:TS schreef dit in 2010 :lol:
Dussssss :cry: moet nog even opstarten dit jaar hahaha

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik heb helaas de ervaring dat enkele verzekeraars het eerst jaar flinke korting geven en daarna weer duurder worden dan Unive....

En hoe zit het met de no claim opbouw en de royementsverklaring als je bij een goedkopere weg wilt?
Soms is aanpassing binnen Unive voldoende want ook daar zitten dure en voordeliger producten tussen....

Ook de AR verzekering van auto kan goedkoper als je afziet van Gratis Leenauto en je een beperkte keuze van schade bedrijven accepteerde....

En ik mis de 3% pakket korting op de Zorgverzekering van 4 personen als ik mijn auto elders verzekerde.. dus ook die kosten moet je nooit vergeten...

Gesloten