LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] sleepkosten auto

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
asterk

sleepkosten auto

Ongelezen bericht door asterk »

Wij hebben onlangs een aanrijding veroorzaakt, waarbij onze auto weggesleept moest worden.
Nu blijkt dat het bergingsbedrijf niet krijgt uitgekeerd van Amev. En sturen zij de rekening naar ons. Volgens het bergingsbedrijf is de verz.mij. wel verplicht de kosten te vergoeden.Wij zijn WA verzekerd.

Groet, A. Sterk

henk51

Re: sleepkosten auto

Ongelezen bericht door henk51 »

Natuurlijk wel alvorens bericht hier te plaatsen even contact opgenomen met AMEV,wat was hun antwoord?

gr Henk

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

asterk schreef:is de verz.mij. wel verplicht de kosten te vergoeden.
Geen idee, kan niet in je polisvoorwaarden kijken, neem aan dat hierin uitvoerig vermeld wordt wat wel en niet onder de dekking valt. En zoals ook al gevraagd, wat zei AMEV hier zelf over, mag toch aannemen dat u ze al gebeld heeft met de vraag, voordat u de vraag hier neerzet.

ArneLH
Contacteer:

Ongelezen bericht door ArneLH »

Schade aan jouw eigen auto wordt uiteraard niet door je eigen WA autoverzekering uitgekeerd...

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

Als je een wa verzekering heeft zullen zij alleen schade aan derde vergoeden. Dus ook uw afsleepkosten zal u zelf moeten betalen

berndv

kokka schreef:Als je een wa verzekering heeft zullen zij alleen schade aan derde vergoeden. Dus ook uw afsleepkosten zal u zelf moeten betalen
Afhankelijk van de situatie en dekking van de WA verzekering. Heb zelf paar jaar geleden een eenzijdig ongeval gehad, vangrail die opeens de snelweg overstak, afslepen werd al direct geregeld door de politie, mocht zelf kiezen waar de auto vanaf het bergingsbedrijf naar werd getransporteerd. Werd allemaal gedekt door de WA verzekering. Zowel het afslepen als de vangrail. Overige schade natuurlijk niet.

kokka

oh dat verbaast me.. zal TS wel geen geluk hebben dan

ArneLH
Contacteer:

Dan is dat wel wat meer dan alleen vergoeding van de schade waar je wettelijk voor aansprakelijk bent in jouw geval berndv. Ik vrees alleen dat onder de verzekering van de ts alleen de "echte" wettelijke aansprakelijkheid valt.

berndv

ArneLH schreef:Dan is dat wel wat meer dan alleen vergoeding van de schade waar je wettelijk voor aansprakelijk bent in jouw geval berndv. Ik vrees alleen dat onder de verzekering van de ts alleen de "echte" wettelijke aansprakelijkheid valt.
Het wegslepen van de auto valt ook onder schade aan derden in die zin. Ik kon niet kiezen of de auto wel of niet werd afgesleept. Stond tegen de middenberm op de snelweg. Politie heeft dit meteen bij de 112 melding geregeld. Misschien dat dit meetelt.

berndv

Van de website van een berger:
Er is veel onduidelijkheid bij automobilisten over het bergen van een voertuig na een ongeluk. Wat de meeste mensen dan ook niet weten, is dat deze dienstverlening geheel door de verzekering wordt betaald. Het oproepen van een berger voor het bergen en vervoeren van de auto, kost de gedupeerde automobilist helemaal niks. Bovendien heeft het bergen van een voertuig geen enkele consequenties voor de no-claim.
http://www.autobedrijfboersma.nl/berging/
Zelfs taxikosten voor de inzittenden is gewoon gedekt binnen een WA verzekering, het is alleen niet bij veel mensen bekend, was het ook niet bij mij op het moment dat het gebeurde.

Vraag voor TS alleen is of TS een officiële berger gebruikt heeft, of zelf een willekeurig sleepbedrijf heeft benaderd, dit maakt namelijk wel verschil. Een bergingsbedrijf heeft namelijk de contracten met de verzekeringsmaatschappij en een lokale garage met een sleepwagen niet.

kokka

het maakt voor TS allemaal weinig meer uit.. de kosten zijn voor hem zelf.

ArneLH
Contacteer:

@ berndv: goh, wist ik niet. Er zijn inderdaad ook andere sites die dat over berging zeggen, ook bij eigen schuld.

berndv

ArneLH schreef:@ berndv: goh, wist ik niet. Er zijn inderdaad ook andere sites die dat over berging zeggen, ook bij eigen schuld.
Ervaring leert, is alleen een harde leermethode :mrgreen:

ArneLH
Contacteer:

berndv schreef:
ArneLH schreef:@ berndv: goh, wist ik niet. Er zijn inderdaad ook andere sites die dat over berging zeggen, ook bij eigen schuld.
Ervaring leert, is alleen een harde leermethode :mrgreen:
Als je trial-and-error toepast misschien, als je iemand die weet hoe het moet nadoet niet en toch krijg je ervaring ;)

Frantic2

Ongelezen bericht door Frantic2 »

er is ws een andere reden waarom de maatschappij niet betaald aan de berger. Amev btw bestaat al een paar jaar niet meer, zal wel ASR zijn.

Je mag aannemen dat TS de ASR al gebeld heeft? Wat is daar uit gekomen?

Wellicht is er geen dekking voor de hele schade? Polis opgezegd en narisico ook al verlopen?

Als er nog narisico is dan betaald ASR de berger en verhaald dit op de ex-verzekerde...

Al met al, verhaal is maar half!

Emcede

Ongelezen bericht door Emcede »

Amev bestaat al jaren niet meer. Dit is nu ASR. En ASR heeft in de polisvoorwaarden van de WA-dekking staan dat zij ook de kosten van berging betalen bij een aanrijding. Maar dan wel als de alarmcentrale, waar ASR mee werkt, is ingeschakeld. Mogelijk heeft de vraagsteller op eigen houtje een sleper ingeschakeld?

De antwoorden die aangeven dat er bij alleen WA-dekking geen vergoeding volgt voor bergingskosten zijn niet goed. Dit geldt vanzelfsprekend wel voor alle andere schade aan de auto, of voor bergingskosten bij pech.

Het verhaal lijkt inderdaad maar half te zijn; volgens de voorwaarden zou er dekking moeten zijn.

De bal ligt nu bij bij A. Sterk...

Gesloten