LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slotuitkering levensverzekering niet uitgekeerd

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
wichm

Slotuitkering levensverzekering niet uitgekeerd

Ongelezen bericht door wichm »

Ik ben de begunstigde van een Interpolis levensverzekering van mijn overleden partner. Deze stierf op 27 december 2006. Nu weigert Interpolis de slotuitkering over het laatste kwartaal uit te betalen. Deze betaling wordt aan het einde van het kwartaal uitgekeerd op een dag dat mijn vriend al overleden was. Maar ja hij was wel de meeste tijd van dit kwartaal in leven. De verzekering beroept er zich op dat er in het polisblad stond dat het artikel in de voorwaarden over een slotuitkering "niet van toepassing" werd verklaard. Ik lees hier niet uit dat een slotuitkering komt te vervallen omdat deze juist in de drie dagen dat mijn vriend niet meer in leven was zou worden uitgekeerd.

kweenie

Re: Slotuitkering levensverzekering niet uitgekeerd

Ongelezen bericht door kweenie »

Dat is de eigenschap van levensverzekeringen. Ze keren een bepaald bedrag uit mits je op het moment van uitkeren in leven bent. Het gaat er daarbij niet om hoe lang voor die tijd je overlijdt, het gaat om de situatie op dat moment. Dat je net een paar dagen vóór dat moment overlijdt, is dus domme pech.

Aan de andere kant, het klinkt misschien bot, maar doordat er polissen zijn waarbij de eigenaren vroegtijdig overlijden, is de uitkering van de andere mensen iets hoger.

Er zijn ook polissen die juist vooraf uitkeren, in plaats van achteraf. Maar dan is de uitkering die je elk kwartaal ontvangt ook lager.

Gesloten