LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] SNS Reisverzekering
SNS Reisverzekering
30 Dec 2016 op vakantie geweest (met de auto) naar Marokko.
Vandaar uit zouden wij op 03-02-2016 een doorreis maken met veerboot naar Genova (italie),
echter werd ik ontzettend ziek, pijnen in mijn zij en onderrug. Na een doktersbezoek op 02-02-2016
en een paar prikken en een tas vol medicijnen verder heeft de dokter mij verteld dat ik niet mag verder reizen voor een duur van
15 dagen, dus ik heb zijn advies opgevolgd kon trouwens ook niet reizen want ik verging van de pijn en kon mijn rug niet buigen.
Ik heb toen mijn boot van 03-02-2016 helaas moeten laten varen, en 13 dagen langer moeten verblijven in een hotel. Ik heb namelijk pas 17-02-2016 mijn reis kunnen vervolgen naar Genova met de boot.
Op 25-02-2016 heb ik online mijn schade gemeld via de site van SNSbank. Ik kreeg direct een automatisch mailtje met
daar in dat ik binnen 5 werkdagen mijn schademelding in behandeling zou worden genomen en ik een schadenummer zou toe gemaild krijgen.
Echter na 5 werkdagen geen gehoor...
Ik heb toen op 07-03-2016 even gebeld om te vragen of ze mijn schade melding in goeie orde hadden ontvangen . Mevrouw had de mail netjes ontvangen en ze vertelde mij dat het ontzettend druk is bij de SNS en dat ze er nog niet aan toe was gekomen , maar ze beloofde mij deze week nog een reactie per mail te geven.
Het is nu vrijdag 11-03-2016 en je raad het al.. Mijn postvak is leeg!
toch maar weer even bellen..
Kreeg een meneer aan de lijn en ik vertelde weer mijn verhaal, En meneer vertelde dat het inderdaad druk is bij de schade meldingen en dat hij mijn melding even voorrang zou geven en volgende week een reactie zou krijgen.
Tijdens het gesprek pakte hij mijn dossier erbij en las het even door en vroeg of ik wel contact had opgenomen met de Alarmcentrale tijdens mijn verblijf,
Ik zei van Nee!? omdat ik op dat moment ziek was en niet echt dacht aan mijn reisverzekering .
Meneer vertelde toen dat hij dit dossier beter zou bestuderen, want het kan zo zijn dat als ik de Alarmcentrale had gebeld dat zij misschien de ziektekosten en medicijnen voordeliger hadden kunnen regelen ..
Op 22-03-2016 eindelijk een mailtje gehad :
Het door u genoemde polisnummer betreft een geroyeerde polis. Onder die polis is geen dekking meer.
Als u inmiddels een andere reisverzekering heeft, dan moet u met de betreffende verzekeraar contact opnemen.
Verder troffen wij alleen kopieën van medische nota’s aan, geen ingevuld schadeformulier. Zonder schadeformulier kunnen wij een melding niet in behandeling nemen.
Een reisverzekering biedt doorgaans alleen een aanvullende dekking op uw zorgverzekering. U moet medische kosten daarom eerst declareren bij uw zorgverzekeraar.
Vergoedt deze de schade niet, of niet volledig, dan schakelt u uw reisverzekering in.
Daartoe dient u een schadeformulier, kopie nota’s en kopie bericht van uw zorgverzekeraar in te dienen.
Wat ik niet snap is dat mijn premie elke maand wel netjes word afgeschreven van mijn rekening maar ik wel geroyeerd ben?
En hoe kan mijn schadeformulier er niet bij zitten als ik wel een meneer van de SNS heb gesproken op 11-03-2016 ,die wel het schadeformulier erbij kon pakken en inhoudelijk op gereageerd heeft. Ik snap dat ik de ziektekosten eerst moet declareren bij mijn zorgverzekeraar ,
maar er word niets gemeld over mijn bootticket en hotelfactuur die ik ook bij geleverd hebt.
Nou mensen ik ben benieuwd hoe dit af gaat lopen .
Vandaar uit zouden wij op 03-02-2016 een doorreis maken met veerboot naar Genova (italie),
echter werd ik ontzettend ziek, pijnen in mijn zij en onderrug. Na een doktersbezoek op 02-02-2016
en een paar prikken en een tas vol medicijnen verder heeft de dokter mij verteld dat ik niet mag verder reizen voor een duur van
15 dagen, dus ik heb zijn advies opgevolgd kon trouwens ook niet reizen want ik verging van de pijn en kon mijn rug niet buigen.
Ik heb toen mijn boot van 03-02-2016 helaas moeten laten varen, en 13 dagen langer moeten verblijven in een hotel. Ik heb namelijk pas 17-02-2016 mijn reis kunnen vervolgen naar Genova met de boot.
Op 25-02-2016 heb ik online mijn schade gemeld via de site van SNSbank. Ik kreeg direct een automatisch mailtje met
daar in dat ik binnen 5 werkdagen mijn schademelding in behandeling zou worden genomen en ik een schadenummer zou toe gemaild krijgen.
Echter na 5 werkdagen geen gehoor...
Ik heb toen op 07-03-2016 even gebeld om te vragen of ze mijn schade melding in goeie orde hadden ontvangen . Mevrouw had de mail netjes ontvangen en ze vertelde mij dat het ontzettend druk is bij de SNS en dat ze er nog niet aan toe was gekomen , maar ze beloofde mij deze week nog een reactie per mail te geven.
Het is nu vrijdag 11-03-2016 en je raad het al.. Mijn postvak is leeg!
toch maar weer even bellen..
Kreeg een meneer aan de lijn en ik vertelde weer mijn verhaal, En meneer vertelde dat het inderdaad druk is bij de schade meldingen en dat hij mijn melding even voorrang zou geven en volgende week een reactie zou krijgen.
Tijdens het gesprek pakte hij mijn dossier erbij en las het even door en vroeg of ik wel contact had opgenomen met de Alarmcentrale tijdens mijn verblijf,
Ik zei van Nee!? omdat ik op dat moment ziek was en niet echt dacht aan mijn reisverzekering .
Meneer vertelde toen dat hij dit dossier beter zou bestuderen, want het kan zo zijn dat als ik de Alarmcentrale had gebeld dat zij misschien de ziektekosten en medicijnen voordeliger hadden kunnen regelen ..
Op 22-03-2016 eindelijk een mailtje gehad :
Het door u genoemde polisnummer betreft een geroyeerde polis. Onder die polis is geen dekking meer.
Als u inmiddels een andere reisverzekering heeft, dan moet u met de betreffende verzekeraar contact opnemen.
Verder troffen wij alleen kopieën van medische nota’s aan, geen ingevuld schadeformulier. Zonder schadeformulier kunnen wij een melding niet in behandeling nemen.
Een reisverzekering biedt doorgaans alleen een aanvullende dekking op uw zorgverzekering. U moet medische kosten daarom eerst declareren bij uw zorgverzekeraar.
Vergoedt deze de schade niet, of niet volledig, dan schakelt u uw reisverzekering in.
Daartoe dient u een schadeformulier, kopie nota’s en kopie bericht van uw zorgverzekeraar in te dienen.
Wat ik niet snap is dat mijn premie elke maand wel netjes word afgeschreven van mijn rekening maar ik wel geroyeerd ben?
En hoe kan mijn schadeformulier er niet bij zitten als ik wel een meneer van de SNS heb gesproken op 11-03-2016 ,die wel het schadeformulier erbij kon pakken en inhoudelijk op gereageerd heeft. Ik snap dat ik de ziektekosten eerst moet declareren bij mijn zorgverzekeraar ,
maar er word niets gemeld over mijn bootticket en hotelfactuur die ik ook bij geleverd hebt.
Nou mensen ik ben benieuwd hoe dit af gaat lopen .
Re: SNS Reisverzekering
Meld uw klacht op klachtenkompas.nl en/of klacht.nl. Vaak komt men dan wel in beweging. En reageer uiteraard onderbouwd op de e-mail van de verzekeraar.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Re: SNS Reisverzekering
Ik zou eerst een klacht bij de SNS indienen, de mogelijkheid bestaat!
https://klachtenformulier.snsbank.nl/TriplEforms.aspx
https://klachtenformulier.snsbank.nl/TriplEforms.aspx
Re: SNS Reisverzekering
In die veertien dagen dat u moest wachten kon ook niemand van uw reisgezelschap de problemen melden aan de Alarmcentrale? Uiteraard moet u de medische kosten eerst indienen bij uw zorgverzekeraar. En waarom zou uw bootticket vergoed moeten worden? Kon u die niet annuleren?
Re: SNS Reisverzekering
Ik had inderdaad in die 14 dagen even kunnen melden, maar ik dacht er niet bij na dat ik überhaupt verzekerd was pas toen ik thuis was. En er staat namelijk ook nergens in de polis dat ik verplicht ben de alarmcentrale te bellen tijdens mijn vakantie.
de medische kosten heb ik gedeclareeerd bij mijn zorgverzekeraar, De boottickets kon ik niet annuleren of wijzigen vandaar de declaratie.
de medische kosten heb ik gedeclareeerd bij mijn zorgverzekeraar, De boottickets kon ik niet annuleren of wijzigen vandaar de declaratie.
Re: SNS Reisverzekering
Uw Jurist schreef:Meld uw klacht op klachtenkompas.nl en/of klacht.nl. Vaak komt men dan wel in beweging. En reageer uiteraard onderbouwd op de e-mail van de verzekeraar.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Bedankt ! Misschien wel een goed idee
Re: SNS Reisverzekering
Het verhaal dat de polis geroyeerd zou zijn, is volgens mij het belangrijkste.
Re: SNS Reisverzekering
Lijkt mij ook!tijger1 schreef:Het verhaal dat de polis geroyeerd zou zijn, is volgens mij het belangrijkste.
Re: SNS Reisverzekering
Het is bij iedere verzekering zo dat je zo snel mogelijk een schade moet melden. Dat is dus niet specifiek voor reisverzekeringen.Othman187 schreef:Ik had inderdaad in die 14 dagen even kunnen melden, maar ik dacht er niet bij na dat ik überhaupt verzekerd was pas toen ik thuis was. En er staat namelijk ook nergens in de polis dat ik verplicht ben de alarmcentrale te bellen tijdens mijn vakantie.
In de voorwaarden staat overigens ook nog eens expliciet dat er in zulke situaties (zoals bijvoorbeeld 'Ernstige ziekte of ernstig letsel door ongeval') contact moet worden opgenomen met de hulporganisatie.
Als je niet pas achteraf contact had opgenomen, dan hadden zij bepaalde zaken voor je kunnen regelen en mogelijk hadden ze bepaalde zaken ook voordeliger of beter kunnen regelen. Beetje jammer dus dat je het pas achteraf meldt.
Re: SNS Reisverzekering
kweenie schreef:Het is bij iedere verzekering zo dat je zo snel mogelijk een schade moet melden. Dat is dus niet specifiek voor reisverzekeringen.Othman187 schreef:Ik had inderdaad in die 14 dagen even kunnen melden, maar ik dacht er niet bij na dat ik überhaupt verzekerd was pas toen ik thuis was. En er staat namelijk ook nergens in de polis dat ik verplicht ben de alarmcentrale te bellen tijdens mijn vakantie.
In de voorwaarden staat overigens ook nog eens expliciet dat er in zulke situaties (zoals bijvoorbeeld 'Ernstige ziekte of ernstig letsel door ongeval') contact moet worden opgenomen met de hulporganisatie.
Als je niet pas achteraf contact had opgenomen, dan hadden zij bepaalde zaken voor je kunnen regelen en mogelijk hadden ze bepaalde zaken ook voordeliger of beter kunnen regelen. Beetje jammer dus dat je het pas achteraf meldt.
Ja dat is mij ook wel duidelijk geworden . bedankt voor de uitleg!
Alleen het gaat mij op dit moment meer om dat ik volgens hun geroyeerd ben terwijl mijn premie nog elke maand word afgeschreven en ik heb
geen enkel bericht gehad dat mijn verzekering geroyeerd is.
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: SNS Reisverzekering
Als u op reis bent en krijgt te maken met ziekte o.i.d is een logische stap toch uw reisverzekering te bellen?Othman187 schreef:Ik had inderdaad in die 14 dagen even kunnen melden, maar ik dacht er niet bij na dat ik überhaupt verzekerd was pas toen ik thuis was En er staat namelijk ook nergens in de polis dat ik verplicht ben de alarmcentrale te bellen tijdens mijn vakantie.
de medische kosten heb ik gedeclareeerd bij mijn zorgverzekeraar, De boottickets kon ik niet annuleren of wijzigen vandaar de declaratie.
Hoezo dacht u er niet bij na of u u überhaupt verzekerd was? Je weet toch of je wel/ niet een reisongevallen verzekering hebt afgesloten of een doorlopende verzekering hebt?
Had ze even gebeld , dan had u gelijk gehoord over wel of geen royement.
Het komt op mij nu over dat u op reis gaat zonder te weten of u verzekerd bent en ervan uit gaat dat er dan ook maar niets gebeurt.
Re: SNS Reisverzekering
Nou dat valt wel mee, dat je meteen aan je reisverzekering denkt. Jaren en jaren een doorlopende reisverzekering gehad, maar als er dan ineens iets heel onverwachts gebeurt terwijl je met vakantie bent, is dat echt niet het eerste waar je aan denkt.
Zelf twee keer zeer dringend naar huis moeten terugkeren en dat van daar af zelf geregeld. Later kosten geclaimd bij de reisverzekering, was geen probleem.
Zelf twee keer zeer dringend naar huis moeten terugkeren en dat van daar af zelf geregeld. Later kosten geclaimd bij de reisverzekering, was geen probleem.
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: SNS Reisverzekering
Ok, dat kan .....
ik neem zelf altijd wel een copie van mijn reisverzekering mee. Maar in geval van TS met extra 14 dagen noodgedwongen verblijf in het hotel had ik in ieder geval wel iets gebeld : of de verzekering of alarmcentrale o.i.d . Wat ik wel vreemd vind is dat TS niet wist of ie uberhaupt verzekerd was .
ik neem zelf altijd wel een copie van mijn reisverzekering mee. Maar in geval van TS met extra 14 dagen noodgedwongen verblijf in het hotel had ik in ieder geval wel iets gebeld : of de verzekering of alarmcentrale o.i.d . Wat ik wel vreemd vind is dat TS niet wist of ie uberhaupt verzekerd was .
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: SNS Reisverzekering
Dat is toch raar? Bel ze even..........Alleen het gaat mij op dit moment meer om dat ik volgens hun geroyeerd ben terwijl mijn premie nog elke maand word afgeschreven en ik heb
geen enkel bericht gehad dat mijn verzekering geroyeerd is.