LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] STAD ROTTERDAM EN ASSURANTIEKANTOOR KRINSSEN ROTTERDAM

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
dreamcatcher

STAD ROTTERDAM EN ASSURANTIEKANTOOR KRINSSEN ROTTERDAM

Ongelezen bericht door dreamcatcher »

:evil: Op 7 juli 2002 stuurden wij een vrijwaringsbewijs op naar ons assurantiekantoor in Rotterdam, omdat een van onze oude Volvo's inmiddels was verkocht. Na telefonisch contact dachten we dat alles prima geregeld was en we keken er eerlijk gezegd niet meer naar om. Wat bleek bijna TWEE JAAR (!) later kregen we voor de verkochte Volvo een groene kaart toegestuurd. Het bleek dat we al die tijd nog de volle premie voor beide oude Volvo's betaalden. Omdat dit automatisch met één bedrag werd geincasseerd, was dit ons nog niet eerder opgevallen. We stuurden opnieuw een kopie van het vrijwaringsbewijs van 6 juli 2002 op en verzochten om premierestitutie. Na lang aandringen kregen we het antwoord dat we inderdaad premie terug zouden krijgen MAAR dat er bij STAD ROTTERDAM een enorme, maandenlange achterstand was en dat we dus gewoon maar "even" moesten wachten! Ondertussen hadden ze ook "vergeten"de automatische premie aan te passen zodat we tot op de dag van vandaag nog steeds dubbele premie betalen!
Een schanddalige zaak, als er iemand een IJSKOUDE douche verdiend is het wel dit assurantiekantoor samen met STAD Rotterdam verzekeringen. Ze verdienen aandacht op tv, al was het maar als waarschuwing voor andere, potentiele klanten! Pas op! Ik vind het redelijk dat we uiteindelijk de premie inclusief wettelijke rente terugkrijgen, maar ook daar is volgens hen geen sprake van. Dit terwijl ze zelf wel hebben geprofiteerd van dubbele premie!!! Dit is toch geen normale gang van zaken! Je zou eens moeten proberen wat er gebeurt als je als particulier twee maanden je premie niet betaalt....andersom sta je machteloos..of wie heeft er een oplossing???????

dreamcatcher

Re: STAD ROTTERDAM EN ASSURANTIEKANTOOR KRINSSEN ROTTERDAM

Ongelezen bericht door dreamcatcher »

:? Assurantiekantoor Krinssen zegt dat zij niet debet zijn aan de vertragingen die bij Stad Rotterdam inmiddels zijn opgelopen tot "maanden". Voorgesteld wordt dat zij zelf de premie restitueren. Op zich een aardige geste, nu even wachten of dit ook daadwerkelijk gaat gebeuren. Tot die tijd blijft de nominatie bestaan, want je weet maar nooit of zij werkelijk deze afspraak zullen nakomen. Lastig is dat zij zich toch blijven verschuilen en met vingertje blijven wijzen naar Stad Rotterdam, maar Assurantiekantoor Krinssen uit Rotterdam krijgt van ons het voordeel van de twijfel en wij wachten op een spoedige terugbetaling en zullen wij dit op dit forum berichten. Wie weet wordt de koude douche uiteindelijk een (lauw)warme! We houden u op de hoogte! :roll:

burtie

Ongelezen bericht door burtie »

Beetje navrant naief te zijn

2 ja bijna twee jaar lang niet gezien te hebben dat premie niet omlaag gaat. Heb je teveel geld soms??????

ps. Elk jaar krijg je nieuwe premie overzicht

Ron 2

Ongelezen bericht door Ron 2 »

ps. Elk jaar krijg je nieuwe premie overzicht
Mee eens, het is ook aan jezelf om je rekeningen na te kijken, op elk polisoverzicht is het te zien waarvoor je betaalt.
Een stukje verantwoordelijkheid rust ook bij jezelf.

Als ze nu nog steeds voor beide auto's incasseren is een telefoontje naar je bank voldoende om de foutieve incasso terug te laten boeken.
Ik zou dat doen en ze een briefje sturen met de mededeling dat als zij een maandenlange achterstand hebben en je doodleuk op je geld laten wachten, jij voorlopig geen premie betaalt tot je een creditfactuur krijgt, dan kunnen ze de achterstallige premie daar mee verrekenen.

EchteMeisje

Ongelezen bericht door EchteMeisje »

Dat is zo ongeveer het slechtste advies wat je iemand kan geven Ron.

Ten eerste is die incasso van een jaar geleden niet meer terug te halen.

De tweede incasso kan alleen teruggehaald worden als dat binnen de termijn valt die je bank hanteert.
Bij sommige banken is dat 30 dagen bij anderen is dat 14 dagen.

Ten derde: als je aangeeft geen premie meer te betalen en ze die premie maar moeten verrekenen zal dat de administratieve wanorde geen goed doen en heb je de reeël kans dat je op een gegeven moment onverzekerd rondloopt.

En als laatste: bij Stad Rotterdam is helemaal geen sprake van maanden achterstand (in vakjargon heet dat werkvoorraad).
Hooguit 2 weken en dat weet ik uit eigen ervaring. (Nee, ik werk niet bij Stad Rotterdam)

Het is veel waarschijnlijker dat die tussenpersoon er een zooitje van heeft gemaakt. En dan verschuilen ze zich altijd achter de grote boze verzekeringsmaatschappij. En dat blijkt ook wel uit hun 'geste' om zelf het geld te restitueren.

Ron 2

Ten eerste is die incasso van een jaar geleden niet meer terug te halen
Ik had het over de laatste incasso, ik neem aan dat die nog vrij recent is, gezien het schrijven van dreamcatcher.
Het ligt er natuurlijk ook aan of er per maand of per jaar betaald wordt, zelf zou ik zeker niet blijven betalen ( laten incasseren) voor twee auto's, maar ja, zij trekken dan toch weer aan het kortste eind want als er wat gebeurt dan zeggen ze doodleuk dat je niet verzekerd bent, daar heb jij weer gelijk in.
Het is gewoon frustrerend dat de klant altijd in de nadelige hoek zit.

burtie

Zo te zien heeft Echte meisje er verstand van.

Werk je bij SVB of UWV of ander volks/werknemers verzekering want die spreken van werk voorraad en die hebben ze genoeg :!:

Deze mensen moeten gewoon aantonen dat ze het verstuurd hebben.

Simon

Ongelezen bericht door Simon »

Burtie, vertel jij dan maar eens hoe je wilt gaan aantonen dat je iets verstuurd hebt.

En EchteMeisje heeft er inderdaad verstand van, dat heb je goed opgemerkt. De opmerking over UWV en SVB ontgaat mij enigzins, wat heeft dit te maken met Stad Rotterdam?

burtie

Simon

Belangrijke zaken moet je altijd aangetekend versturen.

Insiders weten wat werk voorraad is meestal gehanteerd door overheid en semi overheid.

Hiermee wordt aangetoond de hoeveelheid werk. Laag geen achterstand :idea: vandaar mijn vraag naar meisje

Ron 2

Belangrijke zaken moet je altijd aangetekend versturen.
En dan nog wordt er ontkend dat het ooit aangekomen is, bij de beruchte bedrijven zoals UPC, Essent, NUON etc. komen ook de aangetekende stukken nooit aan, dat is daar gewoon standaard.
Pas bij een eventuele rechtszaak heb je er dan iets aan, maar dan heb je al een hoop ellende achter de rug.

burtie

Ron

Met ontvangst bevestiging kan ook

Maar ja simpel bewijs van aantekenen is voor de rechter voldoende.
Ontvanger kan nooit zeggen heb ik niet ontvangen.
Maar ja zoals zo vaak mensen zetten niet door.

Doe ik wel :!:

Ron 2

Wat ik bedoel is dat post meestal "niet aankomt", ook de aangetekende stukken niet, het incassobedrijf dramt gewoon door, de stroom of kabel wordt gewoon afgesloten en ja, voor de rechter heb je dan wel een bewijs, maar dan heb je dat hele traject met ellende vaak al achter de rug.

burtie

Start zelf wat ben je ze voor

Kosten voor gedaagde

kipje

Ongelezen bericht door kipje »

Wij zijn al sinds november 2003 bezig met Stad Rotterdam om een levensverzekeringverzekering omgezet te krijgen. De premie wordt iedere maand door mij terug gehaald. Betalingsverzoeken ontvangen. Bel je met hen dan hoor je steevast: we hebben een kleine achterstand. De betalingsverzoeken kun je als niet verzonden beschouwen. Rollen automatisch uit de printer.....

burtie

Vraag om bevestiging dat je het mag weggooien :twisted:

Jack747

Ongelezen bericht door Jack747 »

Even een reactie op het bericht van Echtemeisje:
Ten eerste is die incasso van een jaar geleden niet meer terug te halen.

De tweede incasso kan alleen teruggehaald worden als dat binnen de termijn valt die je bank hanteert.
Bij sommige banken is dat 30 dagen bij anderen is dat 14 dagen.
Het is toch iets anders dan jij zo stellig beweerd. Het is onder bepaalde omstandigheden mogelijk automatische incasso's tot een jaar geleden terug te halen.

Indien je kunt aantonen dat het bedrijf dat de afschrijvingen deed 'illegaal' handelde, zal de bank tot 12 maanden terug de afschrijvingen ongedaan maken.

Banken geven aan deze mogelijkheid geen ruchtbaarheid omdat het:
a. Veel werk is en als veel mensen er gebruik van maken er een werklast ontstaat waar men niet op is berekend.
b. In sommige gevallen de rekeningingen waarop de afschrijving is gestort leeg zijn, dus moet de bank maar zien dat zij het geld terug krijgt.

In het geval van dreamcatcher lijkt mij dit een mogelijkheid die het proberen zeker waard is.

Succes,

Jack

Simon

Burtie,

In de particuliere en kleinzakelijke sfeer mag niet worden verwacht dat iets aangetekend wordt verzonden.

En werkvoorraad is een term die ook door veel verzekeringsmaatschappijen wordt gehandteerd. Niet alleen door (semi) overheidsinstellingen.

EchteMeisje

Ongelezen bericht door EchteMeisje »

Jack 747,

Natuurlijk ben ik daarvan op de hoogte, echter, dreamcatcher kan niet aantonen dat Stad Rotterdam oneigenlijk handelde.

Dat had je kunnen begrijpen als je zijn bericht beter had gelezen.

Je maakt hem dus blij met een dode mus.

Voortaan beter lezen voor je een antwoord geeft. Je lijkt me iemand die wel iets van verzekeringen afweet. Maar niet genoeg om anderen advies te geven.

Jack747

Ongelezen bericht door Jack747 »

EchteMeisje

Dat is dan ook een essentieel verschil tussen jou en mij.

groet,

Jack

Simon

Jack,

wat is een essentieel verschil tussen jou en EchteMeisje? Dat zij wel fatsoenlijk advies kan geven en jij niet of dat jij iets van verzekeringen afweet en zij heel veel?

Gesloten