Hallo.
Ik, en waarschijnlijk velen met mij, ben als student particulier verzekerd bij Amicon Zorgverzekeraar. Daarnaast heb ik een baan als oproepkracht, derhalve mag ik niet in het ziekenfonds. Gelukkig hoef ik niet het volle pond te betalen voor mijn verzekering (in vergelijking met normale particuliere verzekeringen), maar uiteraard is de premie voor studenten ook schandalig hoog.
Nu valt me op dat er op het Internet qua vergelijkingen niet veel te vinden is op het gebied van particuliere verzekeringen voor studenten. Onder het kopje vergelijkingen voor ziektekostenverzekeringen (niet ziekenfonds) kunnen wel vergelijkingen gemaakt worden, maar hoewel er gesuggereerd wordt dat er rekening gehouden wordt met de "groep" waar je toe behoort (student dus), is dit zeker niet het geval. Voorbeeldje: mijn huidige verzekering stond niet eens in de lijst die uit de vergelijkingswijzer kwam, terwijl ik toch zeker dezelfde voorwaarden geselecteerd had en de voordeligste prijs wilde zien. De goedkoopste was namelijk ruim 2 maal zo duur.
Kan iemand mij meer info geven over ziektenkosten voor studenten en wat de prijzen zijn van de verschillende pakketten bij verschillende aanbieders?
Bij voorbaat dank!
Een willekeurige student
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Studenten????
Re: Studenten????
Vraag aan je baas een contract voor een paar uur per maand. Hiermee kun je wel in het ziekenfonds. Dit doe ik nu tijdens mijn studie
Dat jou verzekering niet in de lijst voorkwam komt waarschijnlijk doordat jij een zogenaamde Studenten Standaard Pakketpolis hebt. Deze is vastgesteld door de overheid en alle verzekeraars bieden dus dezelfde polis aan. Daarnaast kun je natuurlijk aanvullend verzekeren. Als student heb je dus niet zoveel te kiezen.
Succes.
Marcel.
Succes.
Marcel.
Dat is idd zo, ik heb wle zieknfonds maar wel een studentenverzekering en een jongeren aanvullende. Dat is veel geodkoper dan de andere die in de vergelijkingen staan. Jammer dat ze daar ook geen vergelijkingen mee doen. Juist voor studenten is het belangrijk?!
Je kunt bij de IBG ook een aanvulling aanvragen voor je particuliere verzekering.
In guldens was dat 70 gulden. Ik betaalde 90 gulden verzekeringskosten en min die 70 betaalde ik dus maar 20 gulden.
Nu is het iets van 39 euro ofzo.
Je moet het wel zelf aanvragen, want je krijgt het niet in je schoot geworpen.
In guldens was dat 70 gulden. Ik betaalde 90 gulden verzekeringskosten en min die 70 betaalde ik dus maar 20 gulden.
Nu is het iets van 39 euro ofzo.
Je moet het wel zelf aanvragen, want je krijgt het niet in je schoot geworpen.
-
die teruggave van de IBG groep is alleen mogelijk als je een aanvullende beurs hebt,
frank
frank
Elke verzekeringmaatschappij heeft een studenten stadaardpakketpolis.
Deze is speciaal voor studenten.
Je zult er wel zelf naar moeten vragen.
Succes
Deze is speciaal voor studenten.
Je zult er wel zelf naar moeten vragen.
Succes
kijk ook eens bij www.geove.nl - volgens mij hebben die ook een studentenpolis