LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tandartsvergoeding Menzis (voorheen Amicon)

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
lubje

tandartsvergoeding Menzis (voorheen Amicon)

Ongelezen bericht door lubje »

In februari jl. heb ik een stift+kroon moeten laten zetten. Omdat ik goed verzekerd dacht te zijn (gebleven) bij de Menzis (voorheen Amicon), dacht ik dat mijn kosten beperkt zouden blijven omdat tot 1 januari 2006 altijd 75% van mijn kosten werd vergoed door Amicon (nu dus Menzis). Eind vorig jaar was mij immers per brief meegedeeld dat ik dezelfde verzekering zou houden wanneer ik niets aan mijn 'oude' verzekering zou veranderen. Met andere woorden: mijn verzekering bleef bij het oude! Helaas, toen ik de vergoeding kreeg overgemaakt, bleek Menzis ineens nog maar 25% te vergoeden zodat ik zelf 75% moest gaan ophoesten. Een erg bittere pil want ik mocht er immers (volgens Menzis) zeker van zijn dat ik hetzelfde zou zijn verzekerd als voor de nieuwe zorgverzekering. Niet dus. Menzis heeft ineens een maximumbedrag ingesteld waardoor ik zo'n 450 euro (75%) zelf moet betalen en Menzis nog maar zo'n 150 euro (25%) vergoed (de totale kosten bedragen 600 euro). En dat voor een verzekering die niet zou veranderen en mij de beste zorg zou blijven garanderen. Niet dus! Omdat ik me niet zo snel gewonnen geef, schreef ik een goed onderbouwde en uitvoerige brief aan Menzis en wie schetst mijn verbazing: voor 1x krijg ik 75% vergoed, met de mededeling dat ik hieraan in de toekomst geen rechten meer kan ontlenen. Absurd maar waar! Omdat ik dit erg onrechtvaardig vind, ben ik benieuwd of ik de enige ben die hierover zo denkt. Ook wil ik middels dit uitvoerige mailtje mensen waarschuwen en vragen of zij met mij kunnen meedenken of we deze manier van mensen behandelen kunnen veranderen. Immers, als Menzis in haar recht stond, had ik nooit 75% vergoed gekregen. Erg onrechtvaardig!!

Mathilde D.

Re: tandartsvergoeding Menzis (voorheen Amicon)

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Beste Lubje,

Wat vervelend! (maar gelukkig is het deze keer voor jou persoonlijk goed afgelopen). Menzis is dus niet te vertrouwen! Ik raad je aan om dit bij een IKG te melden (Informatie- en Klachtenbureau Gezondheidszorg, regionale kantoren).

Ook op andere punten scoort Menzis slecht. Kijk ook eens op het forum van de consumentenbond: www.consumentenbond.nl onder de rubriek gezondheidszorg. Daar staat oa. dat Menzis als los zand aan elkaar hangt (de verschillende samenstellende onderdelen van Menzis werken niet goed samen, waardoor je als klant van het kastje naar de muur gestuurd wordt). Verder schijnt Menzis ook fouten in hun vergoedingsoverzicht te hebben staan. (bijvoorbeeld de vergoeding van fysiotherapie van kinderen)
Ik ben vroeger verzekerd geweest bij Amicon. Dat was een byzonder klant-onvriendelijk bedrijf.

heho

Ongelezen bericht door heho »

Van Menzis weet ik dat ze voorheen met kronen ook maar weinig vergoeden. Amicon zou inderdaad anders kunnen zijn.
Waarschijnlijk zijn dan de voorwaarden van Menzis ook op Amicon van toepassing geworden?
Er zit idd nogal verschil tussen tandartsverzekeringen !

inge2

Ongelezen bericht door inge2 »

u kunt het ook anders lezen.
Per 1 januari heeft iedereen een nieuwe ziektekostenverzekering. Dat is niet door verzekeraars, maar door de overheid besloten. Verzekeraars hebben iedereen een nieuwe verzekering voorgesteld die 'zo goed mogelijk' aansloot bij de vorige. Nooit heeft iemand (ook Menzis en Amicon niet) gegarandeerd dat het hetzelfde zou blijven. Dat kon en mocht zelfs niet. Iedereen is uitgebreid over de voorwaarden geïnformeerd en alle consumentenorganisaties (incl. Radar) hebben daar vele uitzendingen, sites, vergelijkingen, waarschuwingen e.d. bij gegeven.
U hebt dat allemaal niet gelezen en u blijkt nu (in elk geval) op één punt slechter af. (U betaalt ook een andere premie!) En als u vervolgens protesteert is de verzekeraar zo aardig om u een keer drie keer zoveel te betalen als waar u recht op hebt. En dat vindt u onbetrouwbaar!.

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

Dat is niet door verzekeraars, maar door de overheid besloten.
Dat klopt niet, de tandartsverzekering viel tot en met 2005 en valt sinds 2006 BUITEN de basisverzekering.

Het betreft dus een aanvullende verzekering waar de overheid zich niet mee bemoeit. Het is dus (kennelijk) Menzis zelf die de voorwaardenvan deze verzekering veranderd heeft.

senseo

Ongelezen bericht door senseo »

menzis en tandarts, let op

Gesloten