LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tandverzorgd 4 Menzis verdwijnt terwijl behandeling loopt

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Weaveworld

Tandverzorgd 4 Menzis verdwijnt terwijl behandeling loopt

Ongelezen bericht door Weaveworld »

In juni dit jaar ben ik een behandelplan overeengekomen met mijn tandarts/kaakchirurg t.w.v. zo'n 5000 euro. Ik mis een voortand en een snijtand en de enige fatsoenlijke oplossing is : implanteren.

Nu heb ik een offerte ondertekend in de wetenschap dat TV4 van Menzis mij wel redelijk zou ondersteunen bij het doorlopen van de behandelingen. Aangezien er bot getransplanteerd moet worden beslaat deze behandeling meer dan 1 kalenderjaar.

Ik betaal reeds jaren de hoogst mogelijke premie bij Menzis, en nu blijkt dat per 1 januari het merendeel van mijn behandelingen plots niet meer 'fatsoenlijk' of helemaal niet meer vergoed worden. Dag jarenlange hoge premies...

De behandeling is al ingezet, en ik vrees nu dus het ergste voor komend jaar. Waar ik misschien niet eens in staat ben om dus mijn eigen behandelingen te betalen waar ik de afgelopen jaren wel voor verzekerd ben geweest.

En bij navraag kan men mij niet vertellen hoe de vergoedingen voor mij uitvallen aangezien er een nieuw systeem(nieuwe codes) komt dat bij beide partijen (tandarts en verzekeraar) nog niet klaar is... (heerlijk om zo makkelijk buitenspel gezet te worden)

Iemand enig idee of je wettelijk zo makkelijk te grazen genomen mag worden door een verzekeraar?

Gesloten