Totaal € 900,- euro premie voor een Apple laptop van € 1249,-!
Heden heb ik mij laten informeren bij Icenter, daar was ik van plan om een Macbook air te kopen. Deze laptop zag er geweldig uit en eigenlijk maakt het ook niet zoveel uit wáár ik deze koop want de prijzen zijn geloof ik overal wel zo’n beetje hetzelfde (met dank aan Apple, zullen wel vaste prijzen voorschrijven).
De verkoper drong erg aan voor het afsluiten van een aanvullende verzekering van Harmony. Deze verzekering koste mij € 15,- per maand en waarbij de verkoper mij blij vertelde dat ik deze wel 5 jaar lang kan laten doorlopen. Dit was zo geregeld bij de wet, aldus de verkoper. Juist ja, een snelle rekensom leerde mij dat als ik de verzekering “volgens de wet” zolang laat doorlopen ik totaal € 900,- aan premie betaal.
Zijn er meer mensen die deze dure verzekering hebben afgesloten? Is dat geen woekeren?
Groed Fred
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] (Te) dure verzekering afgesloten voor een Macbook
-
(Te) dure verzekering afgesloten voor een Macbook
Laatst gewijzigd door Radar op 09 nov 2016 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast vanwege onduidelijkheid
Reden: Titel aangepast vanwege onduidelijkheid
Re: (Te) dure verzekering afgesloten voor een Macbook
De maximale looptijd van de verzekering is 5 jaar (na 5 jaar ben je dus niet meer verzekerd); je mag de verzekering (al) na 3 maanden opzeggen (indien het via iCentre loopt). Er geldt een opzegtermijn van één maand.
Met andere woorden, je dient zelf een afweging te maken wat betreft de looptijd, zolang het minimaal 3 maanden is en maximaal 5 jaar. Bijv. indien je na 2 jaar de kosten hoger vindt dan de baten, dan kun je de verzekering opzeggen.
Je kunt je Macbook altijd op andere wijze verzekeren (na die 3 maanden), maar of je daarmee goedkoper/beter uit bent, weet ik zo niet. Ik zou de voorwaarden nog eens goed doorlezen en dan een beslissing nemen.
Met andere woorden, je dient zelf een afweging te maken wat betreft de looptijd, zolang het minimaal 3 maanden is en maximaal 5 jaar. Bijv. indien je na 2 jaar de kosten hoger vindt dan de baten, dan kun je de verzekering opzeggen.
Je kunt je Macbook altijd op andere wijze verzekeren (na die 3 maanden), maar of je daarmee goedkoper/beter uit bent, weet ik zo niet. Ik zou de voorwaarden nog eens goed doorlezen en dan een beslissing nemen.
Ik zou lekker tegendraads een Chromebook kopen. Macbooks waren. Zijn te duur en bieden geen voordelen tov Chromebooks/Notebooks/Transformers die de enorme prijs rechtvaardigen.
Ik zou gewoon een desktop kopen, veel handiger.absent schreef:Ik zou lekker tegendraads een Chromebook kopen. Macbooks waren. Zijn te duur en bieden geen voordelen tov Chromebooks/Notebooks/Transformers die de enorme prijs rechtvaardigen.
Of een keukenmachine, daar kun je tenminste een cake mee bakken.
Laat maar even weten of je nog meer nutteloze en ongevraagde adviezen wil hebben
Als jij in de grafische wereld zit, en bijvoorbeeld een hele portfolio hebt aan werk met Final Cut Pro projecten, dan is overstappen naar een ander platform zakelijk gezien helemaal niet de moeite waard. (dat programma is er niet voor Chrome OS of Windows). Idem als je fotograaf bent met een complete workflow gebaseerd op Apple hard- en software. Sowieso heeft een chromebook niet een fractie van de pk's onder de motorkap die een macbook heeft, dus ook dat is een drempel om zo'n overstap te maken. Andersom werk ik met een aantal windows only programma's op een windows portable workstation van Dell, het zal dus nooit de moeite waard zijn om de stap naar een macbook pro maken.absent schreef:Ik zou lekker tegendraads een Chromebook kopen. Macbooks waren. Zijn te duur en bieden geen voordelen tov Chromebooks/Notebooks/Transformers die de enorme prijs rechtvaardigen.
Terug ontopic, niet alles wat je duur of te duur vindt, is meteen een "woekerproduct". Sterker nog, een van de kenmerken dáárrvan was dat er veel omfloerst taalgebruik was, om expres alle minder gunstige gevolgen voor de consument te verbloemen, tot aan regelrechte misleiding aan toe. Hier is de verkoper (die altijd wat opdringerig zijn om iets aan te smeren) gewoon duidelijk, en vertelt geen onwaarheden. Een kleine check vooraf door de klant, had dan een tegengeluid opgeleverd, oa het feit dat Apple niet scheutig is met het geven wettelijk vereiste garanties etc.
Cool! Dat lukt mij met mijn keukenmachine niet!crazyme schreef:Of een keukenmachine, daar kun je tenminste een cake mee bakken.