LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Te dure verzekering bij autoverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
HarmZ.
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 mar 2008 10:21

Te dure verzekering bij autoverzekering

Ongelezen bericht door HarmZ. »

Een kennis van me heeft zijn bedrijfsauto via een tussenpersoon verzekerd. De waarde van deze auto is ongeveer 17000, = euro. Nu heeft de tussenpersoon hem verzekerd voor 48000,= euro. Ze hebben (stom ) nooit de gegevens gecontroleerd en hebben dus een paar jaar aardig wat teveel premie betaald. Ze vinden dat de tussenpersoon een fout heeft gemaakt en willen dus het teveel betaalde weer terug.

Hoe pakken ze dit aan?

HarmZ.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Te dure verzekering bij autoverzekering

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Niet. Volgende keer gewoon zélf alles eerst nalezen. Hoe dom kan je zijn om dat niet te doen?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Te dure verzekering bij autoverzekering

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Was 48k de nieuwprijs?

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: Te dure verzekering bij autoverzekering

Ongelezen bericht door gtp »

Hoe oud is de auto? hoe is de auto verzekerd ( wa / wa + - wa casco?) wat zijn de verdere nodige gegevens, bv. no claim leeftijd bestuurder enz. met de weinig bekende gegevens valt niets te doen.

henk51
Berichten: 1680
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Te dure verzekering bij autoverzekering

Ongelezen bericht door henk51 »

Zou inderdaad leuk zijn als er wat meer informatie zou komen.
Ik denk dat TS de oorspronkelijke catalogis waarde verwisseld met de huidige 2e hands waarde,en niet snapt dat bij All Risk de oorspronkelijke nieuw prijs wordt gehandteert en niet de straat waarde.

gr Henk

HarmZ.
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 mar 2008 10:21

Re: Te dure verzekering bij autoverzekering

Ongelezen bericht door HarmZ. »

Een verzekering wordt praktisch altijd opnieuw waarde afgesloten, dus als jullie even beter lezen dan staat de waarde van 17000, = euro erbij. De tussen persoon heeft de nieuw waarde van 48000, = euro gebruikt om de premie te berekenen. Dat ze een beetje dom zijn weten ze wel.
Als je een antwoord geeft, dan moet je wel weten waar je over praat en anders moet je je hier geen onzin opzetten.

Of hij WA of Casco verzekerd is ,heeft niks met nieuw waarde te maken.
Het gaat niet om de premie, maar om de waarde van de auto!!!

HarmZ.

henk51
Berichten: 1680
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Te dure verzekering bij autoverzekering

Ongelezen bericht door henk51 »

Als je een antwoord geeft, dan moet je wel weten waar je over praat en anders moet je je hier geen onzin opzetten.
Ik dacht dat alleen vuurwerk een kort lontje heeft.
Als je alles zo goed weet waarom stel je dan de vraag hoe pakken ze dit aan je weet het antwoord toch al?
Of hij WA of Casco verzekerd is ,heeft niks met nieuw waarde te maken.
Juis wel daar zit je misvatting

gr Henk
Laatst gewijzigd door henk51 op 09 jan 2012 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Te dure verzekering bij autoverzekering

Ongelezen bericht door sephora30 »

Er is wel een verschil tussen waarde (dagwaarde) en nieuwwaarde.

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: Te dure verzekering bij autoverzekering

Ongelezen bericht door gtp »

Ach deze meneer/mevrouw weet het toch zo goed,ik snap niet waarom ze hier op het forum zit. Gewoon negeren, al hebben we 30 jaar ervaring het is toch anders.
Ik reageerd niet meer op zulk soort.Zo praten ze in de kroeg ook.

Dirkie
Berichten: 2954
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Te dure verzekering bij autoverzekering

Ongelezen bericht door Dirkie »

Ze vinden dat de tussenpersoon een fout heeft gemaakt en willen dus het teveel betaalde weer terug.

Hoe pakken ze dit aan?
Wie heeft uiteindelijk het contract getekend zonder te lezen? En wie heeft een paar jaar de gegevens niet gecontroleerd? Het is zeker niet alleen de tussenpersoon die een fout gemaakt heeft :mrgreen:

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: Te dure verzekering bij autoverzekering

Ongelezen bericht door gtp »

Gegevens worden door cliënt (verzekeringnemer) verstrekt.Niemand anders dan DIE persoon is fout bezig. Trouwens een bedrijfsauto van 17.000 (trapauto?)

pima
Berichten: 442
Lid geworden op: 20 nov 2009 12:57

Re: Te dure verzekering bij autoverzekering

Ongelezen bericht door pima »

Hebt geen verstand van auto's begrijp ik. klein voorbeeld:http://www.volkswagenkortingsactie.nl/p ... 3godOUMHhg
Een VW caddy voor 11350 euro!!!! Een echte bedrijfswagen.

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: Te dure verzekering bij autoverzekering

Ongelezen bericht door gtp »

Klopt ik ben geen automonteur/verkoper.

Byob
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 okt 2006 10:54

Re: Te dure verzekering bij autoverzekering

Ongelezen bericht door Byob »

Het verschil kan hem zitten in een waarde voor een geel gekentekende auto en een grijs kenteken, en vervolgens het verschil in aankoop inclusief BPM en BTW, en exclusief die bedragen.

Het verschil is naar mijn idee te groot om alleen terug te rekenen van inclusief naar exclusief die belastingen...

Wel zal het bedrag bij afgifte van de eerste polis duidelijk vermeld zijn, daar had op dat moment ook op gereageerd kunnen worden...

HarmZ.
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 mar 2008 10:21

Re: Te dure verzekering bij autoverzekering

Ongelezen bericht door HarmZ. »

Eindelijk mensen met verstand van zaken die reageren.

Ze weten ook wel dat het stom is geweest om de polis en bank afschriften niet beter te controleren. Het is een heel gedonder om het geld van ca. 2 jaar weer terug te krijgen. Je weet hoe dat gaat als je een bedrijf opstart, meer aandacht voor het werk ( klussen ) dan de administratie.
Je mag er toch wel van uitgaan dat zo'n tussenpersoon ook wel in de gaten heeft dat een bedrijfsauto van 48000,= euro toch wel een heel bedrag is.
HarmZ.

Gesloten