LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Terugstorten premie lijfrente Aegon

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
machteloos

Terugstorten premie lijfrente Aegon

Ongelezen bericht door machteloos »

Hallo,

Ik uit hier mijn probleem maar, omdat een zekere accountmanager van de Aegon niet echt naar mij luistert en actie onderneemt. mischien heeft hier iemand bruikbare tips wat ik nu moet gaan doen.

Het probleem als volgt:

In 2002 heb ik bij mijn ex-werkgever een lijfrente investeringsplan van de Aegon afgesloten. 28 juli 2005 heb ik hierover een brief ontvangen dat er 10 maandpremies van deze lijfrente naar mij worden teruggestort. Begin oktober had ik nog niets ontvangen van de Aegon, dus heb ik gebeld met hun accountmanager. Deze heer vertelde me, dat het bedrag gestort is op de rekening van mijn ex-werkgever! Dus mijn vraag was meteen aan hem hoe ik nu mijn geld dan kreeg. Dat moet dus mijn ex-werkgever aan mij terugstorten, zo melde de acccountmanager van de Aegon.

Vorige week maandag heb ik iemand laten bellen naar mijn ex-werkgever wanneer het geld wordt gestort. mijn ex-werkgever deed hier erg vaag over en deed net of ie er bijna niets van afwist. terwijl er een email was gestuurd door de accountmanager van de Aegon. Maar mijn ex-werkgever beloofde dat ik vorige week mijn geld zou ontvangen. Vorige week vrijdag had ik nog geen geld ontvangen, dus heb ik een mail gestuurd naar me ex-werkgever met de vraag of ie per direct het bedrag op mijn rekening wil storten en als hij het niet begrijpt contact wil opnemen met de acccountmanager van de Aegon.

Vanmorgen, vrijdag 25 november, heb ik weer gebeld met de accountmanager van de Aegon. Ik vertelde hem dat ik nog steeds geen geld heb ontvangen van mijn ex-werkgever. De accountmanager vertelde me dat de Aegon alles volgens juridische wegen heeft gedaan en het er dus op neerkomt dat het nu in mijn handen ligt of ik mijn geld terug ontvang van mijn ex-werkgever!!! Hier was ik natuurlijk erg boos over, omdat het nu overkomt dat het mijn schuld is dat het nog niet op mijn rekening is gestort. ik voel me machteloos zei ik tegen de accountmanager van de Aegon. en vertelde hem dat ik anders naar de rechtswinkel ga!

De accountmanger vertelde me toen dat ie nog wel even met mijn ex-werkgever wilde bellen. maar wanneer, dat kon ie me niet zeggen. wordt volgende week kwam het op neer. Dus daar moet ik maar weer op wachten.

ik word hier echt moedeloos van! snap niet van de Aegon dat het zo allemaal moet gaan en dat ik er allemaal weer achteraan moet.

Graag hoor ik wat ik nog meer kan doen om mijn geld terug te ontvangen. Hoop dat het verhaal duidelijk is eigenlijk!!!

Groetjes

Ladasyroste

Re: Terugstorten premie lijfrente Aegon

Ongelezen bericht door Ladasyroste »

Waarom is dat geld eigenlijk teruggestort?

Als die lijfrente is betaald vanuit het spaarloon (spaarloonclausule op de polis) dan moet AEGON dit wel op de rekening van de werkgever storten omdat je anders spaarloongeld gedeblokkeerd hebt voor een niet erkend doel (namelijk prive opname)! De werkgever moet dan de terugontvangen gelden overmaken naar een op jouw naam staande, geblokkeerde spaarloonrekening!

Is dit niet het geval dan heeft jouw ex-werkgever er niets mee te maken. De polis is door jou afgesloten en betaald! Kortom: AEGON moet maar zien dat ze dat geld terugkrijgt van die ex-werkgever en jou gewoon uitbetalen.

Nog een tip: als er 10 maanden zijn teruggestort zit daar ook premie bij die in 2004 is betaald. Als het goed is heb je die opgevoerd in je aangifte IB. Door de premies nu terug te storten heb je onjuiste aangifte gedaan!! Is de aangifte over 2004 nog niet definitief en gaat de fiscus vragen naar betaligsbewijzen heb je er een probleem bij!

Je mag me maandag bellen als je nog hulp nodig hebt 0182-689373.

Gesloten