LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tussenpersonen bij More Financieel Advies zijn oplichters!

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
JanvL

Re: Tussenpersonen bij More Financieel Advies zijn oplichters!

Ongelezen bericht door JanvL »

Het is zinvol om een klacht in te dienen bij de AFM
http://www.afm.nl/nl/consumenten/vertrouwen/klacht.aspx

Bij voldoende klachten onderzoekt AFM het en kan maatregelen nemen

Indepent19

Ongelezen bericht door Indepent19 »

In de media en in het politieke debat moet onmiddellijk een ophef gecreëerd worden over de malafide bureautjes die willens en wetens door middel van o.a. misleiding en bedrog uit eigen beweging een nieuwe verzekering of bemiddelingskosten aan iemand ongevraagd vastplakken. De potentiële fraudeur: Helica Financieel Advies en More Financieel Advies is één organisatie wat onder twee namen opereert. Hoe verwarrend moet het in godsnaam nog voor de burgers worden! Dat mensen oproepen om waakzaam te zijn, is niet voldoende. De samenleving bestaat namelijk uit verschillende doelgroepen, waaronder: ouderen, zieken en mensen met een lichamelijke en/of geestelijke handicap. Dit zijn voornamelijk de mensen die snel slachtoffer kunnen worden van dit soort malafide praktijken. Deze mensen beschikken vaak niet over eigen zelfredzaamheid en kunnen geen of weinig regie voeren. Tevens zijn deze mensen vaak niet bereid om ingewikkelde en langdurige processen bij de rechtbank op te starten en betalen vaak uit ongenoegen de rekening. Daarnaast hebben we ook de mensen die een taalgebrek en/of een gebrekkige kennis van de regelgeving hebben. Deze mensen vormen ook een verhoogd risico om in de klauwen van de fraudeurs te vallen. Het feit is namelijk dat de fraudeurs van onder andere More Financieel Advies professional en overtuigend overkomen. Als zelfs de "normale" burgers hier in trappen! Wat verwacht je dan van de reeds benoemde doelgroepen? Het aanpakken van dit probleem is een taak van de overheid. Maar de overheid heeft geen tijd om fraude aan te pakken. De overheid besteed liever haar tijd om te kijken waar bezuinigd kan worden. Dit laatste is typisch in een participatiestaat.

spekl

Ongelezen bericht door spekl »

Mijn ervaring met MoRe advies is als volgt. Ik ben benaderd door een adviseur van MoRe advies die bij ons op bezoek kwam en meedeelde dat de wetgeving was veranderd. Yarden zou een veel te hoog bedrag vragen voor de uitvaartverzekering. Zij konden veel goedkoper en onder gunstigere voorwaarden verzekere. De uitvaartverzekering bij Yarden zou worden opgezegd per 1 okt 2013 en dan zou Northwest verzekeringen de polis laten ingaan. Dat laatste is gebeurd na betaling van bemiidelingskosten 425 euro. De premie wordt via incasso geind. De verzekering bij Yarden is echter niet stopgezet. Na herhaaldelijk bellen is me verzekerd dat Yarden de opzeggingsbrieven altijd weggooit. Yarden beweert dat er geen opzegging is ontvangen. Northwest verzekeringen beweert dat ze het zullen regelen met Yarden, maar niets is minder waar. Heel veel telefoontjes en gedane beloften door Patrick van Northwest helpen niet verder. De toezeggingen worden niet nagekomen. De verzekering heb ik nu opgezegd per aangetekende brief en de bemiddelingskosten en premie terug geeist. Een aanmaning is inmiddels bij ons in de bus gevallen en er is aangeraden om in contact te treden met advies moRe omdat Northwest alleen via MoRe met de klanten werkt. ALs je belt krijg je dezelfde persoon bij beide BV's. De ene zit in Almere en de ander in Amsterdam. Rara hoe kan dat?
Ik heb het AFM gebeld en de zaak voorgelegd. Er loopt al een andere zaak tegen Northwest verzekeringen met een vergelijkbaar verhaal. AFM raadt me nu aan om 6 weken te wachten en als dan de klacht niet is afgehandeld mijn zaak voor te leggen aan het KiFiD. Daar heb ik in een aangetekende brief al mee gedreigd. Ik benieuwd hoe dit gaat aflopen. Ik raad aan om nooit met Advies MoRe zaken te gaan doen want dat heeft mij zeer teleurgesteld. Men belooft zaken in orde te maken, maar het gebeurt niet. Toen ik Yarden hierover belde zeiden ze heel netjes geen mededelingen te doen over collega instanties. Dat noem ik wat anders dan Northwest doet over Yarden. Wie me advies kan geven hoe ik de premies en bemiddelingskosten terug kan krijgen nodig ik van harte uit op dit bericht te reageren.

Indepent19

Beste Spekl. Er komt een klachtenbehandelaar onder de naam van Helica of More Financieel Advies langs. Ik weet vrijwel wel zeker dat het gesprek met de klachtenbehandelaar geen resultaat voor jou zal opleveren. In 9 van de 10 gevallen weet de klachtenbehandelaar niet waar de klacht over gaat. Besteed jou nuttige tijd dus ook niet aan (telefoon)gesprekken met More. Dit is een malafide bureautje wat werkt met malafide onder druk gezette personen. Dien een klacht bij More in omdat dit een standaardprocedure is, vervolgens voer je het gesprek en noteer je alle belangrijke namen en wat er besproken is. Na uitslag (max 6 weken wachten) dan raad ik je aan direct KIFID in te schakelen en desnoods een procedure bij de civiele rechter op te starten. Dit laatste zou ik niet alleen vanwege financiële redenen uitvoeren, maar ook vanuit principiële redenen! Hoe meer geluid er gemaakt wordt, des te eerder de overheid zich er mee gaat bemoeien. Sterkte en vergeet geen klacht in te dienen bij het AFM.

regeis

Ongelezen bericht door regeis »

Vanaf juni 2013 heb ik al te maken met MoRe Financieel Advies en KiFiD heeft in mijn geval een definitief oordeel geveld. MoRe moet de 350 euro aan advieskosten aan mij terugbetalen (brief KiFiD 18 december 2013). Om een aantal redenen was mijn klacht gegrond, er is behoorlijk wat tijd en briefpapier in gaan zitten maar de aanhouder "wint". Gaan ze niet over tot het opvolgen van de aanbeveling van KiFiD dan moet ik het binnen 3 maanden voorleggen aan een Geschillencommissie financiële Dienstverlening. Ben benieuwd. maar ik ga in ieder geval door totdat ik mijn geld ook daadwerkelijk terug heb! Hoop dat ook andere benadeelden hun geld terug krijgen! Wie heeft na een uitspraak van KiFiD al geld teruggekregen van MoRe?

zjenien85

Ongelezen bericht door zjenien85 »

Goedemorgen. Ook ik heb een soortgelijk verhaal. In 2007 sloot mijn schoonvader een uitvaartverzekering af bij Yarden. Eind 2012/begin 2013 (ongeveer een jaar geleden) werden hij en mijn schoonmoeder gebeld, door -wat zij begrepen- hun contactpersoon. Deze vertelde dat Yarden ophield te bestaan en werd overgenomen en of er iemand langs mocht komen om te bekijken of alles klopte etc. Zij zijn hier mee akkoord gegaan. Er werd verteld dat Yarden werd overgenomen door NorthWest en zij ontvingen inderdaad later een nieuw polisblad van NorthWest.

Mijn schoonvader is vorige week overleden. Opgelucht dat hij al >6 jaar een uitvaartverzekering had, belde mijn man NorthWest om te melden dat schoonvader overleden was. Alles prima. Werden even later teruggebeld dat de polis minder dan één jaar liep, dus dat er daarom onderzoek moet plaatsvinden, of uitkering wel plaats kan vinden!

Waarschijnlijk komt het wel goed met de uitkering, want het overlijden was vrij plotseling en er is geen uitgebreide medische voorgeschiedenis. Maar ik was nogal verbaasd over de gang van zaken, heb de papieren mee naar huis genomen en na een paar minuten googlen kom ik hier op uit. Tussenpersoon die de verzekering bij NorthWest heeft overgesloten blijkt Finance Direct B.V. Etten-Leur te zijn.

Ontzettend walgelijk dat dit soort tussenpersonen de oudere en zwakkere populatie opzoeken met dit soort verhalen. Ik heb een klacht ingediend bij Finance Direct B.V. Ben deze naam niet eerder tegengekomen hier, maar heb wel de indruk dat deze tussenpersoon hetzelfde werkt als eerder genoemde bureaus.

Moet ik ook direct een klacht indienen bij KiFiD? Heb Finance Direct B.V. eerst om uitleg gevraagd, maarja dat haalt natuurlijk weinig uit.

Lisare

Ongelezen bericht door Lisare »

MoRe en Unique niet langer in register AFM

(Bron: www.amweb.nl)

MoRe Financieel Advies en Unique Verzekeringen staan niet langer in het register van de AFM. De financieel dienstverleners kwamen vorig jaar zomer in het nieuws omdat de AFM opvallend veel klachten over de partijen ontving.

De toezichthouder constateerde destijds dat veel consumenten het advies kregen om hun bestaande uitvaartpolis over te sluiten. Naast het advies waren er ook vragen over de kosten die bij de consument in rekening werden gebracht. "Ze worden vaak niet, of te laat, op de hoogte gesteld dat advieskosten betaald moeten worden aan de adviseur of bemiddelaar", meldde de AFM toen.

"Ook zijn er meldingen over de (hoge) kosten die de consument moet betalen voor het advies dat hij krijgt. Gemiddeld liggen deze kosten tussen € 350 en € 500." Ook wekten de adviseurs de indruk te werken voor de verzekeraar waarbij de klant zijn uitvaartverzekering had lopen, terwijl dat niet het geval was.

Intussen zijn zowel MoRe Financieel Advies als Unique Verzekeringen niet langer opgenomen in het register van de AFM. Unique Verzekeringen laat weten al een aantal maanden gestopt te zijn en de lopende zaken af te wikkelen. De portefeuilles zijn overgedragen, maar aan wie wilde de verzekeraar niet vertellen. MoRe Financieel Advies wenste desgevraagd niet te reageren.

Indepent19

Wat raar Lisara: AFM vertelt niets over de beweegredenen om More financieel Advies uit de lijst te schrappen.

Het kapitalisme is een ideologie welke zichzelf zal neerhalen. Het vergt slechts een kwestie van tijd. Wanneer de materiële rijkdom van een natie is ingestort bestaat de mogelijkheid om deze te herstellen, maar wanneer de intellectuele rijkdom is ingestort is het onmogelijk om de materiële rijkdom te herstellen. Het huidige intellectuele rijkdom is beïnvloed met fraude, corruptie, bedrog, misleiding, uitbuiting en misbruik van omstandigheden. De overheid is de oprichter of aannemer van het Kapitalisme en wordt gefinancierd door de rijke elitie die de overheid indirect sturen op beleid. Het is dus allemaal één pot nat

speedypidi97

Ongelezen bericht door speedypidi97 »

Wat een klachten allemaal. Lijkt wel of ze allemaal afkomstig zijn van medewerkers van Yarden.
Want ik heb juist problemen met yarden. Ik ben wel goed overgestapt van een yarden produkt naar een andere verzekeringsmaatschappij.

Hallo ik ben een exwerknemer van Yarden, en heb ook gewerkt bij Helica. Ja het klopt Yarden heeft produkten met provisie erin, zo werd er verkocht. Is yarden dan de boosdoener nee, alle bedrijven deden dat en nu is het open, ja het klopt dat je verzekering nu over kunt zetten naar een goedkopere verzekering, en dat er dan maar kosten van 350 tot 500 euro aanzitten, maar wat als je over een aantal jaar wil verhogen, hoe zit het dan met de kosten, want de kosten zijn per verzekering. Ik more niet maar, ik ken helica en northwest en vele andere bedrijfjes die daaraan vast zitten, het zijn namelijk ook die bedrijven die het verkocht hebben en daar hun zakken meegevuld hebben ook nog met een extra verhoging voor meer provisie. Als je niet tevreden bent met je verzekering waar dan ook, omdat je denkt te veel betalen, moet je je eigen verzekering eerst bellen, die willen je best helpen. Dat weet ik van Yarden in ieder geval wel. Laat je goed voorlichten, want je hebt geld bespaart, maar wat zijn de toekomstige kosten. Dat verteld bv More niet.

Webcare Yarden

Ongelezen bericht door Webcare Yarden »

Beste Speedypidi97,

Je schrijft over problemen met Yarden. Kan ik je daarbij helpen? Stuur dan even een berichtje naar [email protected] dan pakken we dat op. Met groet, Yarden Webcare ^IA

Gesloten