Hallo,
Ik zit met een probleem; verzekeringsmaatschappij heeft geld naar een tussenpersoon
overgemaakt, maar tussenpersoon kan niet uitbetalen, door financiële problemen.
Ik heb herhaalde malen telefonisch contact gehad met tussenpersoon, maar die
reageert alleen met; 'ik heb niks'
De maatschappij op de hoogte gebracht, maar deze laat ook al een week niks
van zich horen.
Ik heb nooit aangegeven, dat geld via tussenpersoon, geregeld moet worden en ik
kom nu zelf in financiële problemen, doordat tussenpersoon niet uitbetaald.
Ik zou graag willen weten of er mensen zijn, die iets soortgelijks hebben meegemaakt
en wat zij gedaan hebben om probleem op te lossen.
Verder zijn tips, oplossingen etc. van harte welkom.
Harry
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] tussenpersoon betaalt niet uit
Re: tussenpersoon betaalt niet uit
mm, vervelende situatie ja.
Ik ben volkomen ondeskundig op dit gebied, maar goed.
In ieder geval zou ik zeggen dat zolang het bedrag waar je recht op hebt nog niet in je bezit is; de verstrekker ervan (in dit geval de verzekering) verantwoordelijk blijft. Zij dienen er toch voor te zorgen dat het bedrag bij jou als cliënt terecht komt?
Kortom: ik zou er alles aan doen om de verzekeringsmaatschappij verantwoordelijk te houden om het bedrag bij jou te krijgen.
Ik ben volkomen ondeskundig op dit gebied, maar goed.
In ieder geval zou ik zeggen dat zolang het bedrag waar je recht op hebt nog niet in je bezit is; de verstrekker ervan (in dit geval de verzekering) verantwoordelijk blijft. Zij dienen er toch voor te zorgen dat het bedrag bij jou als cliënt terecht komt?
Kortom: ik zou er alles aan doen om de verzekeringsmaatschappij verantwoordelijk te houden om het bedrag bij jou te krijgen.
-
Ik heb ooit, in een administratieve functie, een nota verkeerd betaald. Het oorspronkelijke bedrijf was failliet, maar dat stond in onze administratie. De nota kwam echter van de doorstarter zeg maar. Maar dat was me bepaald niet duidelijk, en er was ook niets over bekend. Ook niet bij degene die de nota accordeerde. Dus de nota werd betaald aan het failliete bedrijf.
Afijn, we konden de nota dus nog een keer betalen, omdat de doorstarter er nu eenmaal recht op had, want dat was een ander bedrijf, en dus de leverancier.
Jij bent de rechthebbende van het geld van de verzekering. Niet de tussenpersoon. Ik heb geen idee wat de afspraken zijn die indertijd gemaakt zijn met uitbetalen van eventuele claims, of wat er in de algemene voorwaarden staat. Je zou eventueel je pijlen daar op kunnen richten, door de vraag te stellen hoe dit proces (uitbetalen via de tussenpersoon) tot stand is gekomen.
Afijn, we konden de nota dus nog een keer betalen, omdat de doorstarter er nu eenmaal recht op had, want dat was een ander bedrijf, en dus de leverancier.
Jij bent de rechthebbende van het geld van de verzekering. Niet de tussenpersoon. Ik heb geen idee wat de afspraken zijn die indertijd gemaakt zijn met uitbetalen van eventuele claims, of wat er in de algemene voorwaarden staat. Je zou eventueel je pijlen daar op kunnen richten, door de vraag te stellen hoe dit proces (uitbetalen via de tussenpersoon) tot stand is gekomen.
Ik zou als tip het juridisch loket willen noemen, een eerste telefonisch consult is gratis, en ik denk dat daar wel genoeg kennis te vinden zal zijn voor wat heldere antwoorden, en een richting waar je de oplossing kan zoeken.Harry-K schreef:Hallo,
Ik zit met een probleem; verzekeringsmaatschappij heeft geld naar een tussenpersoon
overgemaakt, maar tussenpersoon kan niet uitbetalen, door financiële problemen.
Ik heb herhaalde malen telefonisch contact gehad met tussenpersoon, maar die
reageert alleen met; 'ik heb niks'
De maatschappij op de hoogte gebracht, maar deze laat ook al een week niks
van zich horen.
Ik heb nooit aangegeven, dat geld via tussenpersoon, geregeld moet worden en ik
kom nu zelf in financiële problemen, doordat tussenpersoon niet uitbetaald.
Ik zou graag willen weten of er mensen zijn, die iets soortgelijks hebben meegemaakt
en wat zij gedaan hebben om probleem op te lossen.
Verder zijn tips, oplossingen etc. van harte welkom.
Harry
Mij als leek lijkt het me dat de verzekeringsmaatschappij ervoor kiest om gebruik te maken van een tussenpersoon om jou het geld te doen toekomen, net als een bedrijf kiest om bank X, of pakketbezorger Y te gebruiken voor een dienst. Die keuze doet m.i. niks af aan het feit dat zij er voor dienen te zorgen dat jij dat rechtmatige bedrag krijgt, en verantwoordelijk zijn voor de gemaakte keuze van faciliteren hiervan.
Ik vind het sowieso wel apart dat ze de schadeclaim zelf hebben afgewikkeld en vervolgens het geld overmaken naar de tussenpersoon. Ik zie niet in wat hier nu precies handig aan is. Zij keren een schade uit en wat moet de tussenpersoon dan met dit bedrag? Gewoon doorboeken naar de klant in dit geval. Lijkt me niet echt een solide constructie. Dat de tussenpersoon het geld niet kan overboeken naar jou lijkt mij voor jou verder geen boodschap. Jij doet zaken met een verzekeraar - via een tussenpersoon - maar jij bent degene die recht heeft op de schade-uitkering.