LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tussenpersoon verdwenen

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
speedy17

tussenpersoon verdwenen

Ongelezen bericht door speedy17 »

Goedenavond

Wij regelden onze verzekeringen via een tussenpersoon, die verdwenen lijkt te zijn. Hij reageert niet op telefoontjes of e-mails, een aangetekende brief wordt niet opgehaald van het postkantoor en van verzekeringsmaarschappijen komen berichten dat de samenwerking met deze man is stopgezet. Wij betaalden maandelijks een vast bedrag aan hem, waarvan de premies betaald werden. Nu hebben we dit jaar meer betaald dan er aan premies afgedragen is, dus we willen het teveel betaalde terug hebben. Hoe pakken we dat aan, als hij nergens op reageert?
Hij blijkt geen lid te zijn van het Klachteninstituut Verzekeringen, dus daar kunnen we niet terecht!

Jan Klaassen

Re: tussenpersoon verdwenen

Ongelezen bericht door Jan Klaassen »

Beste Speedy,

Ik raad je het volgende aan. Op de site van de Kamer van Koophandel (kvk.nl) kun je het handelsregister online inzien. Je moet wel even wachtwoorden. Daarnaast rekent de kvk enkele euro's aan kosten voor het opvragen van een uittreksel. Echter het is de investering meer dan waard want nu kun je achterhalen waar jouw verdwenen tussenpersoon formeel zit gevestigd.

Ik zou gewoon de stoute schoenen aantrekken en daar aanbellen. Doe dat niet alleen maa met iemand (geen familielid) want dan heb je een getuige.

Vervolgens kun je vragen naar die verdwenen man. ALs ie er is leg hem feitelijk uit dat je nog geld tegoed hebt. Als hij vraagt waar je dat opbaseert, geef hem dan kopien van de bewijsstukken en geef hem een termijn van 14 dagen om te betalen.

Reageert ie daar niet op, aangetekende brief erachteraan met diezelfde bewijsstukken. Vervolgactie is afhankelijk van de omvang van het bedrag.

Eén tip voor ALLE bezoekers van dit forum, betaal altijd je premie rechtstreeks aan de verzekeraar en NEVER DE NOOIT aan een tussenpersoon. Ik heb dat te vaak mis zien gaan

TwinCamDude

Ongelezen bericht door TwinCamDude »

En hoe zit het dan met assuradeuren, die namens verzekeraars verzekeringen verkopen? :wink:. Daarnaast, er zijn zat verzekeraars, die werken met tussenpersoon op basis van zogenaamde "tussenpersonenincasso". Die verzekeraars willen dan ook niet zelf incasseren, tenzij de t.p. daar om vraagt (mocht relatie om een of andere reden niet betalen). Ook al WIL je via de maatschappij betalen, tis maar de vraag wat voor afspraak de verzekeraar met de betreffende t.p. heeft gemaakt.

Jan Klaassen

Ongelezen bericht door Jan Klaassen »

De nuance van TwinCam Dude is terecht. Bij assuradeurenis het een ander verhaal. Maar voor je levensverzekering of pensioen geldt mijn adagium onverkort!

Gesloten