Na aflossing van mijn hypotheek op 31 januari jl. bij ASR, verviel de verpanding van mijn levensverzekering. Deze liep ook bij ASR.
Je zou nu mogen verwachten dat er binnen een redelijke termijn uitbetaald zou worden. Niets is minder waar.
1- Er wordt een waardeoverzicht opgestuurd. Duurt 5 werkdagen. Hierbij zit een formulier dat ingevuld retour gestuurd moet worden met allerlei bewijsstukken.
2- De hypotheekverstrekker moet een retrocessieverklaring opsturen naar de verstrekker van de levensverzekering. Beide ASR. Duur, 8 werkdagen.
3- Na ontvangst stukken duurt het nog 20 werkdagen voordat het geld overgemaakt wordt op mijn rekening.
Bij elkaar opgeteld duurt het dus 28 werkdagen voordat ik MIJN geld retour heb op mijn bankrekening. Navraag over het "hoe-en-waarom" levert niets anders op dan wat algemeen gezwets over algemene voorwaarden.
Ik noem hier ASR, maar hetzelfde doet zich voor bij bijvoorbeeld Cardif.
Ik vind dit werkelijk belachelijk.
Hebben er mensen dezelfde problemen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Uitbetaling levensverzekering
Re: Uitbetaling levensverzekering
Ik zie de levensverzekering toch apart van de hypotheek.
Stel de levensverzekering is ergens anders afgesloten, dan krijg je toch op het eindtermijn het geld uitbetaald.
Heb je in de algemene voorwaarden gelezen, hoe en wie de uitbetaling geregeld is?
Normaliter krijg je ruim van tevoren een bericht, dat het einde van de verzekering aanstaat, en je moet dan wel een rekeningnummer opgeven, waar het geld naar toe gaat.
Probeer bij het Juridisch Loket in jouw woonplaats, daar helderheid in te krijgen, of dit op deze manier zo mag.
Stel de levensverzekering is ergens anders afgesloten, dan krijg je toch op het eindtermijn het geld uitbetaald.
Heb je in de algemene voorwaarden gelezen, hoe en wie de uitbetaling geregeld is?
Normaliter krijg je ruim van tevoren een bericht, dat het einde van de verzekering aanstaat, en je moet dan wel een rekeningnummer opgeven, waar het geld naar toe gaat.
Probeer bij het Juridisch Loket in jouw woonplaats, daar helderheid in te krijgen, of dit op deze manier zo mag.
Re: Uitbetaling levensverzekering
Exact hetzelfde probleem!
Hypotheek in december afgelost en toen gewacht blijkt dat je een aanvraag moet doen voor uitbetalen van de Levensverzekering.
Mijn gedachte was: Bij Nationale Nederlanden een hypotheek afgesloten en verplicht een levensverzekering bij dezelfde afgesloten dan zou alles toch ook gelijk stoppen...NEE DUS!
7 februari per post verzoek tot afkoop ingediend.
10 februari gebeld, het duurt ca 3 weken in verband met drukte
Vandaag, 29 februari gebeld:
Op mijn vraag hoelang het gaat duren was het antwoord dat ze sinds vorige week niets meer mogen zeggen omtrent een termijn en deze was al verhoogd naar 5 weken!!!!
Ook meteen gevraagd waarom niet de polis meteen gestopt word want er word nog steeds premie geïncasseerd: Ze zouden de backoffice vragen dit zsm. te stoppen!
Op mijn vraag of de Back Office mij zou kunnen terug bellen met een duidelijke termijn was het antwoord dat dit niet mogelijk was....
Ik voel me aan de leeuwen (NN onderdeel ING...) overgeleverd!
Hypotheek in december afgelost en toen gewacht blijkt dat je een aanvraag moet doen voor uitbetalen van de Levensverzekering.
Mijn gedachte was: Bij Nationale Nederlanden een hypotheek afgesloten en verplicht een levensverzekering bij dezelfde afgesloten dan zou alles toch ook gelijk stoppen...NEE DUS!
7 februari per post verzoek tot afkoop ingediend.
10 februari gebeld, het duurt ca 3 weken in verband met drukte
Vandaag, 29 februari gebeld:
Op mijn vraag hoelang het gaat duren was het antwoord dat ze sinds vorige week niets meer mogen zeggen omtrent een termijn en deze was al verhoogd naar 5 weken!!!!
Ook meteen gevraagd waarom niet de polis meteen gestopt word want er word nog steeds premie geïncasseerd: Ze zouden de backoffice vragen dit zsm. te stoppen!
Op mijn vraag of de Back Office mij zou kunnen terug bellen met een duidelijke termijn was het antwoord dat dit niet mogelijk was....
Ik voel me aan de leeuwen (NN onderdeel ING...) overgeleverd!