LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uitkeren uitvaartgeld Ardanta

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Nimbledsk
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 feb 2017 10:05

Uitkeren uitvaartgeld Ardanta

Ongelezen bericht door Nimbledsk »

Mijn moeder had een uitvaart verzekering van AMEV en dat is nu Ardanta die het moet uitkeren.
Op 15 januari overlijden gemeld en werd gezegd dat er pas iets gedaan kan worden na toesturen van akte overlijden en indentiteitspapieren.
Dat gedaan op 20 januari per mail.
Als antwoord krijg je dat het 15 werkdagen duurt en dan het gaan verwerken.
Nu staat er duidelijk op het polisblad van Ardanta uit te keren onmiddellijk na het overlijden.
De uitvaart ondernemer wil ik zijn nota betalen maar we moeten wachten op de uitbetaling.
Net weer gebeld want vrijdag is het 15 werkdagen maar ze zijn er nog steeds niet mee bezig.
Kan dit zomaar?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Uitkeren uitvaartgeld Ardanta

Ongelezen bericht door berndv »

allereerst gecondoleerd met het overlijden van uw moeder.

Helaas kan ik u niet vertellen of dit gangbaar is of niet. De termijnen die ze hanteren zijn voor mijn gevoel wel behoorlijk lang. Heeft u deze vraag al met de uitvaartondernemer besproken? Amev was geen kleine verzekeraar, dus ik neem aan dat de uitvaartonderneming vaker met deze verzekeraar te maken heeft, dus wellicht dat die u daar de vraag eens neer zou kunnen leggen.

Gesloten