LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] uitkering
uitkering
Door omstandigheden hebben wij"mijn man en ik"n uitkering,We hebben 3kinderen23,21,13,die nog allemaal thuis wonen,en waar van er eentje werkt,de andere ,23 jaar,zit nog op school"lening" en werkt,s,avonds bij om kleren enz. te kopen,daar ze in de vakantie heel veel heeft gewerkt,om er ook n paar dagen uit te zijn,is haar jaaropgave best hoog uitgevallen,waardoor ik nu minder huursubsidie krijg,en in januari,word er ook 10% ingehouden van onze uitkering,omdat de kinderen ook bij moeten dragen aan het huishouden.Mijn vraag is nu:Hoe kunnen ze nu sparen ,als heel hun geld weer word afgenomen door de instanties,zo kunnen hun toch nooit n toekomst opbouwen,n kamer huren is geen optie,want dan houden ze niks meer over
Re: uitkering
Dat jullie in die situatie zitten in natuurlijk niet fijn, maar als ik het verhaal lees komen er bij mij een aantal vragen;
1. Krijgt de studerende van 23 geen studie toelage
2. Krijgen jullie voor de 13 jarige geen kinderbijslag
[Door omstandigheden hebben wij"mijn man en ik"n uitkering]
3. Hieruit maak ik op dat ieder van jullie een uitkering krijgt
Het is natuurlijk nooit verkeerd om inlichtingen te vragen bij het NIBUD.
1. Krijgt de studerende van 23 geen studie toelage
2. Krijgen jullie voor de 13 jarige geen kinderbijslag
[Door omstandigheden hebben wij"mijn man en ik"n uitkering]
3. Hieruit maak ik op dat ieder van jullie een uitkering krijgt
Het is natuurlijk nooit verkeerd om inlichtingen te vragen bij het NIBUD.
er is een wet die zegt als u inwonende kinderen heeft dat die dus kostgeld moeten betalen aan u (telt vanaf 18 jr)
u heeft een uitkering en wordt u dus terecht gekort omdat u geen geld krijgt van de 2 oudste.
als de oudste bijverdiend als student mag dat een bepaald bedrag zijn per jaar ivm studiefinaciering hij werkt veel zegt u voor kleren, zou het niet handiger zijn ipv altijd kleren te kopen vast een kamer te huren dat scheelt u veel inkomsten die u nu gekort wordt.
of uw oudste moet u bv een soort kostgeld geven dan wordt u ook wel gekort maar vangt dat het juist weer op.
de uitkering is bedoeld voor u en evt kinderen tot 18 jr vanaf 18 jr wordt men geacht om te werken buiten de studie om om zo voor onderhoud te kunnen zorgen
u heeft een uitkering en wordt u dus terecht gekort omdat u geen geld krijgt van de 2 oudste.
als de oudste bijverdiend als student mag dat een bepaald bedrag zijn per jaar ivm studiefinaciering hij werkt veel zegt u voor kleren, zou het niet handiger zijn ipv altijd kleren te kopen vast een kamer te huren dat scheelt u veel inkomsten die u nu gekort wordt.
of uw oudste moet u bv een soort kostgeld geven dan wordt u ook wel gekort maar vangt dat het juist weer op.
de uitkering is bedoeld voor u en evt kinderen tot 18 jr vanaf 18 jr wordt men geacht om te werken buiten de studie om om zo voor onderhoud te kunnen zorgen
Beste Gast,
Welke wet bepaalt dat personen boven de 18 jaar kostgeld moeten betalen.
Want waar betaald bv een 19 jarige met een studiebeurs zijn kostgeld van?
Ik heb al vaak onzin op deze sites gelezen, maar z'n vreemdsoortige opmerking ben ik nog niet tegen gekomen.
Welke wet bepaalt dat personen boven de 18 jaar kostgeld moeten betalen.
Want waar betaald bv een 19 jarige met een studiebeurs zijn kostgeld van?
Ik heb al vaak onzin op deze sites gelezen, maar z'n vreemdsoortige opmerking ben ik nog niet tegen gekomen.
Helaas staat dit inderdaad in de bijstand wet (wwb) aangegeven. Als een kind van boven de 18 nog thuis woont en verdient meer dan 35 % van het miniumloon dan wordt de ouder met 10% gekort. De overheid gaat er dan vanuit dat het kind in staat is mee te betalen aan het huishouden. Het maakt helaas voor de overheid niet uit, dat het kind extra werkt om kleren te kopen of zo nu en dan eens uit te gaan of als ze het sparen.
klopt, het bovenstaande klopt, het staat in de wwb.
Er wordt te makkelijk naar de bijstand gegrepen, het is een tijdelijke noodoplossing!!! HEt lijkt me niet mee dan normaal dat kinderen hun ouders helpen als de ouder in financiele moeilijkheden zitten
Er wordt te makkelijk naar de bijstand gegrepen, het is een tijdelijke noodoplossing!!! HEt lijkt me niet mee dan normaal dat kinderen hun ouders helpen als de ouder in financiele moeilijkheden zitten
Ik ben een 25 jarige meid.
Mijn moeder kwam een aantal jaren geleden ook in de bijstand.
Ze werd ook op haar uitkering gekort (en huursubsidie).
Ben hier heel kwaad om geworden en ben het huis uit gegaan.
Heb een huisje moeten huren, waar ik nooit was.
Werken, eten bij m'n moeder (studeren) en naar huis.
Is dit wat de regering wil?
Ben afgestudeerd, heb nu een eigen huisje(ben er nu aan toe), maar heb nog steeds geen goed gevoel over wat ik toen moest doen.
Mijn moeder kwam een aantal jaren geleden ook in de bijstand.
Ze werd ook op haar uitkering gekort (en huursubsidie).
Ben hier heel kwaad om geworden en ben het huis uit gegaan.
Heb een huisje moeten huren, waar ik nooit was.
Werken, eten bij m'n moeder (studeren) en naar huis.
Is dit wat de regering wil?
Ben afgestudeerd, heb nu een eigen huisje(ben er nu aan toe), maar heb nog steeds geen goed gevoel over wat ik toen moest doen.
Je moet "mijn man en ik" volgens mij als 1 geheel zien. Ze krijgen dus maar 1 uitkering.
Een thuiswonende studiebeurs is tegenwoordig een aanfluiting en een schijntje. Daar staat tegenover dat ze tegenwoordig wel veel meer mogen bijverdienen.
Een toekomst opbouwen gaat vanzelf. Ik heb in het begin ook veel ellende gekend met ww bijstand etc. Nu heb ik een leuk huisje en geld op de bank.
Overigens heeft u geen vrienden/kennissen/familie waar uw kinderen "op kamers " zouden kunnen wonen.
Een thuiswonende studiebeurs is tegenwoordig een aanfluiting en een schijntje. Daar staat tegenover dat ze tegenwoordig wel veel meer mogen bijverdienen.
Een toekomst opbouwen gaat vanzelf. Ik heb in het begin ook veel ellende gekend met ww bijstand etc. Nu heb ik een leuk huisje en geld op de bank.
Overigens heeft u geen vrienden/kennissen/familie waar uw kinderen "op kamers " zouden kunnen wonen.
klopt de wwb is een gezinsuitkering, er wordt gekeken naar iedereen die op uw adres woont. Verder wordt er ook naar de kids gekeken als die boven de 18 zijn. ze zijn dan medebewoners.Je moet "mijn man en ik" volgens mij als 1 geheel zien. Ze krijgen dus maar 1 uitkering.