mart2345 schreef:En inmiddels is er een topic aangemaakt waaruit blijkt dat Radar hier een leuk item over gaat uitzenden komende maandag. En als ik dit topic lees lijkt me dat zeer terecht. Ik krijg een enorm vieze smaak in mijn mond van dit alles. Wat een fout bedrijf.
Heel fijn dat Radar hier tijd aan gaat besteden!
Even de link naar Radar onderwerp topic:
Een uitgebreide reactie van mijn hand zal zeker volgen.
Heb met belangstelling dit item gevolgd. Zijn ze nu zo geschrokken, gezien de echt enorme prijsverlaging? Is in ieder geval ergens goed voor geweest. O.T. Zag bij de forumcommentaren mijn naam voorbijkomen, grappig. Inderdaad alweer iemand die niet het lef heeft om daar persoonlijk te gaan zitten. Brief is kennelijk voldoende. Nou ja, de Topic Starter heeft toch e.e.a. bereikt.
Ik kan jullie aanraden om als gedupeerde een klacht in te dienen bij de AFM
Bijzondere aandacht voor uitvaartverzekeringen
15-nieuws-mededeling15-09-2014
De Autoriteit Financiële Markten ziet dat een aantal partijen consumenten op een misleidende wijze benaderen om uitvaartverzekeringen over te sluiten of de dekking te verhogen. De AFM ontvangt hier ook veel meldingen over van consumenten.
Dat zei Marcus Wagemakers, hoofd Marktintegriteit en Handhaving maandagavond 15 september in een uitzending van Tros Radar. Consumenten geven bijvoorbeeld aan dat het onduidelijk is door welke partij zij benaderd worden. De indruk wordt gewekt dat ze te maken hebben met de partij bij wie zij al een uitvaartverzekering hebben, terwijl dat niet zo is.
Ook blijkt dat adviseurs en bemiddelaars niet altijd transparant zijn over hun dienstverlening. Consumenten worden vaak niet, of te laat, op de hoogte gesteld dat advieskosten betaald moeten worden aan de adviseur of bemiddelaar.
Maatregelen
De AFM heeft al enige tijd aandacht voor deze problematiek. Het is van belang dat de schadelijke gedragingen niet alleen stoppen maar ook dat de partijen ter verantwoording worden geroepen voor hun gedragingen. In 2013 heeft de AFM bij een aantal financiële dienstverleners onderzoek gedaan naar de advisering en bemiddeling in uitvaartverzekeringen. Ook is een aantal formele handhavingtrajecten gestart.
Verder heeft de AFM waarschuwingsbrieven gestuurd naar 21 financiële dienstverleners die zich mogelijk schuldig maken aan dit gedrag. Naar aanleiding van deze brief heeft 70 procent van hen aangegeven de dienstverlening aan te passen of dit al te hebben gedaan. Een aantal financiële dienstverleners hebben hun vergunning ingeleverd. Deze partijen hadden met omvangrijke productie een behoorlijk impact op de markt.
Advies is niet gratis
Adviseurs en bemiddelaars zijn verplicht om de kosten voor advies en bemiddeling in uitvaartverzekeringen direct bij de consument in rekening te brengen. Het is belangrijk dat consumenten voorafgaand aan de financiële dienstverlening, dit betekent voordat het advies wordt gegeven, weten wat zij van hun financiële adviseur of bemiddelaar mogen verwachten en welke kosten zij hiervoor betalen.
De AFM heeft een aantal vragen opgesteld die relevant zijn om te stellen als een consument een aanbod ontvangt over het (over)sluiten van zijn uitvaartverzekering.
De AFM bevordert eerlijke en transparante financiële markten. Wij zijn de onafhankelijke gedragstoezichthouder op de markten van sparen, lenen, beleggen en verzekeren. Wij bevorderen eerlijke en zorgvuldige financiële dienstverlening aan consumenten, particuliere beleggers en (semi-)professionele partijen. We zien toe op een eerlijke en efficiënte werking van kapitaalmarkten. Ons streven is het vertrouwen van consumenten en ondernemingen in de financiële markten te versterken, ook internationaal. Op deze manier draagt de AFM bij aan de stabiliteit van het financiële stelsel, het functioneren van de economie, de reputatie en de welvaart van Nederland.
Hebben jullie gelezen dat Vollebregt inmiddels failliet is verklaard?
'Geldkraan dicht'
Maurice Vollebregt zegt tegenover amweb dat de directe gevolgen voor Vollebregt Verzekeringen na de aandacht van Radar eerst nog wel mee leken te vallen. Toch heeft de onderneming, enkele maanden later alsnog het onderspit moeten delven. Vollebregt: 'Van de ene op de andere dag hebben vrijwel alle verzekeraars de samenwerking met Vollebregt beëindigd. Tegelijkertijd werd de geldkraan volledig dichtgedraaid door de incassopartners. Zo hingen niet de cliënten maar juist diverse zakelijke marktspelers Vollebregt en Thanatos de strop om.'
Mallet schreef:Hebben jullie gelezen dat Vollebregt inmiddels failliet is verklaard?
'Geldkraan dicht'
Maurice Vollebregt zegt tegenover amweb dat de directe gevolgen voor Vollebregt Verzekeringen na de aandacht van Radar eerst nog wel mee leken te vallen. Toch heeft de onderneming, enkele maanden later alsnog het onderspit moeten delven. Vollebregt: 'Van de ene op de andere dag hebben vrijwel alle verzekeraars de samenwerking met Vollebregt beëindigd. Tegelijkertijd werd de geldkraan volledig dichtgedraaid door de incassopartners. Zo hingen niet de cliënten maar juist diverse zakelijke marktspelers Vollebregt en Thanatos de strop om.'
L*llig voor alle mensen die er in zijn getrapt. Leuk zo'n akte, jammer dat het uitvoerende bedrijf niet meer bestaat. Het zou zo'n waterdicht systeem zijn ....
Artikel I: consumentencollectief
Persephone Beheer B.V., tevens handelend onder de namen Persephone Uitvaartdiensten en Persephone Coaching & Advies, in 2010 opgenomen in het register van de Kamer van Koophandel (KvK) onder het nummer 09214725, gevestigd en kantoorhoudende aan Lange Hezelstraat 93, 6511 CE te Nijmegen, hierna te noemen ‘Persephone’, is een (commercieel) consumentencollectief dat zich (primair) richt op uitvaart-gerelateerde diensten, in de ruimste zin des woords.
Dit is ook niet helemaal waar. het kvk nummer komt namelijk gewoon uit op Vollebregt management beheer
Je observatie klopt grotendeels. Maar lees s.v.p. het volgende persbericht voor het volledige verhaal: http://www.persbericht.nu/thanatos-post ... ersephone/ .