LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uitvaartpremie uit laten betalen

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Donny23
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 jun 2011 19:39

Uitvaartpremie uit laten betalen

Ongelezen bericht door Donny23 »

Hallo allemaal,

Ik had een vraag, ik ben al tientallen jaren bij de Dela verzekert geweest vanwege me uitvaart maar ben sinds anderhalfjaar overgestapt naar Monuta omdat ze met een beter aanbod kwamen, ben nu veel hoger verzekerd tegen een veel lagere premie! maar nu wilde ik dus het tegoed wat ik bij Dela hebt opgespaard uit laten betalen, kan dat gewoon? ik wil binnenkort gaan bellen met de Dela maar wil van te voren een beetje informatie hebben, zodat ik weet wat ik moet zeggen en me niet kan laten afschepen met een slap antwoord

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen aan een antwoord

Groeten

Mk
Berichten: 993
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Uitvaartpremie uit laten betalen

Ongelezen bericht door Mk »

Het hangt af van welk product je hebt. Kijk gewoon eens op de site van Dela. Bij de diverse producten is een tabblad met veelgestelde vragen waarin ook staat aangegeven of afkopen mogelijk is en hoe je dat dan zou moeten doen.

cilla56
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 dec 2009 14:16

Re: Uitvaartpremie uit laten betalen

Ongelezen bericht door cilla56 »

U krijgt het geld niet terug. Als u de verzekering heeft stop gezet dan word het opgespaarde geld in een depositofonds gestort. Dit geld gaat na uw dood naar uw familie om eventueel bij te passen.

Misschien kan Monuta onderhandelen dat het nu al word gestort en u dus minder premie hoeft te betalen weet niet of dit kan.

mrflik
Berichten: 53
Lid geworden op: 13 feb 2011 16:55

Re: Uitvaartpremie uit laten betalen

Ongelezen bericht door mrflik »

Dit hangt van het soort product af.

U kunt kiezen om de verzekering premievrij te maken. U betaald geen premie meer, en de verzekeraar keert uit bij overlijden.

Of u koopt de verzekering af, waarbij een bedrag wordt overgemaakt.
Dit bedrag is overigens vaak laag, omdat de verzekeraar kosten aftrekt van het uit te keren bedrag.
U heeft dan geen aanspraak meer op een geld bedrag bij overlijden.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Uitvaartpremie uit laten betalen

Ongelezen bericht door nevermind »

Donny23 schreef:Hallo allemaal,

Ik had een vraag, ik ben al tientallen jaren bij de Dela verzekert geweest vanwege me uitvaart maar ben sinds anderhalfjaar overgestapt naar Monuta omdat ze met een beter aanbod kwamen, ben nu veel hoger verzekerd tegen een veel lagere premie! maar nu wilde ik dus het tegoed wat ik bij Dela hebt opgespaard uit laten betalen, kan dat gewoon? ik wil binnenkort gaan bellen met de Dela maar wil van te voren een beetje informatie hebben, zodat ik weet wat ik moet zeggen en me niet kan laten afschepen met een slap antwoord

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen aan een antwoord

Groeten

Lees artikel 13 van de algemene voorwaarden:

http://www.dela.nl/~/media/Files/Dela/V ... kering.pdf

Ollie B
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 apr 2012 14:31

Re: Uitvaartpremie uit laten betalen

Ongelezen bericht door Ollie B »

Wat mij enorm verbaasd is het feit dat ik lees dat meer dan 40% van de NL-ers verzekerd is bij DELA.
En wat mij nog meer verbaasd is het feit dat ik zo weinig vragen en klachten zie op fora over DELA?
Dit bedrijf dat pretendeert klantgericht en passend, meedenkend te werken, dat zoveel geld stopt in prachtige reclames...
Ik lees hier en daar dan wel in fora termen als "dievenbende" en "ik stop ermee, spaar zelf wel". Maar daar stopt het dan.
Ongelofelijk! Echt!
Zou dat nu komen doordat het ("doodgaan") eigenlijk nog steeds een taboe is? Dat je zo in shock bent tijdens en na het overlijden van dierbaren dat je niet meer objectief kunt registreren? Op zich totaal begrijpelijk. Maar laten wij ons dan vervolgens massaal beetnemen?
Helaas heb ik aardig wat "overlijden en DELA" (excuus voor deze beknopte benaming) zorg van dichtbij mee moeten maken. De mensen van de werkvloer, dus die waar je mee te maken hebt; aan hen ligt het volgens mij niet. Zij moeten ook alleen maar uitvoeren (of eigenlijk vaak juist niet, ja, tegen meerprijs...). Heel vaak zijn dit competente en in ieder geval voor het oog; invoelende, aimabele mensen.

Maar goed, ik kan hier heel lang over argumenteren:
Ik denk dat iedere NL-er zelf een uitvaartpotje moet sparen en als je het geluk hebt minimaal 60 jaar te worden, dan heb je een prachtige begrafenis!
Uitvaartverzekeringen zijn niet meer van deze tijd (ja, juist met deze recessie!).
Algemene voorwaarden worden door een duur bestuur naar eigen voorkeur aangepast.
Ik vind het pure volksverlakkerij!
NL-ers; neem het heft in eigen hand en laat je niet regeren (bang maken) door een bedrijf als DELA!

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Uitvaartpremie uit laten betalen

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Sparen is alleen maar een optie als je nu al voldoende cash hebt om een begrafenis van te betalen (je kunt immers vandaag nog overlijden). Maar zelf de begrafenis bij elkaar sparen is voor vrijwel iedereen haalbaar natuurlijk als je ervan uitgaat dat je gewoon oud wordt. De uitvaartverzekering is alleen maar nodig in geval van voortijdig overlijden in de situatie dat je nu niet voldoende spaargeld hebt.

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: Uitvaartpremie uit laten betalen

Ongelezen bericht door gtp »

Je heb het niet voor het zeggen (als je het niet zelf wil registreren)wanneer het overlijden plaats vind. Gemiddelde premie (afhangkelijk wanneer je begin te sparen) € 8,00 p.mnd = € 96,00 p.j. x 60 = € 5760,00 excl. rente zal maar net wel/niet genoeg zijn. Groot verschil in begraven/crematie en in stad/dorp.

Gesloten