LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uitvaartverzekering Axent

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Trina

Uitvaartverzekering Axent

Ongelezen bericht door Trina »

Vorige week ontving mijn man een brief van Axent nabestaandenzorg.
Er blijkt een uitvaartverzekering voor hem te zijn afgesloten op 1 januari 1947.
Het verzekerde bedrag bedraagt €126, 00.
In de brief stond dat dit bedrag niet toerijkend is voor een uitvaart en dat hij zich kon bijverzekeren.

Mijn man kent echter deze verzekering helemaal niet.
Deze is waarschijnlijk door zijn ouders, 2 weken na zijn geboorte, afgesloten.
In al deze 67 jaren heeft hij nooit enig bericht over deze verzekering ontvangen.
Kan dit zomaar?
Ik zou toch denken dat je regelmatig een bericht zou moeten ontvangen over bestaande verzekeringen.

Wat moeten/kunnen we hiermee?

tenormin

Re: Uitvaartverzekering Axent

Ongelezen bericht door tenormin »

Ik zou zeggen: neem eerst eens contact op met Axent: die kunnen u in ieder geval meer vertellen over het reilen en zeilen van hun uitvaartverzekering. http://www.verzekeringaanbieder.nl/axent-Contact.htm
Krijgt u waarschijnlijk een professioneel antwoord. Vind veelvuldig plaats: kinderen ook op de polis van de uitvaartverzekering wat later totaal vergeten word. Ik denk niet, persoonlijk, dat ze u ieder jaar op de hoogte moeten brengen: u heeft immers geen idee van het bestaan van de verzekering en zij hebben nooit meer een betaling ontvangen van een doorlopende verzekering (tenminste: ik neem aan dat uw man allang elders is verzekerd voor uitvaartkosten? )

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Een verzekeringsmaatschappij hoeft je inderdaad niet regelmatig op de hoogte te houden van het feit dat er een polis voor je loopt. Zeker als er niets aan de dekking verandert en je ook geen premie meer betaalt, is er vaak geen aanleiding om je te informeren.

Daar komt bij dat ze vroeger misschien niet eens centraal bijhielden wie er een polis had. Of misschien deden ze dat al wel, maar hadden ze je BSN waarschijnlijk niet. Dan weten ze wel dat er een polis loopt voor meneer Jansen van 1 januari 1940, maar welke meneer Jansen is dat? En waar woont hij momenteel? En als de naam dan ook nog met pen is geschreven, staat er dan misschien niet Janssen?

Contact maken met een polis houder valt dan nog helemaal niet mee.

henk51

Ongelezen bericht door henk51 »

Mijn man kent echter deze verzekering helemaal niet.
Deze is waarschijnlijk door zijn ouders, 2 weken na zijn geboorte, afgesloten.
Axent, voorheen AEGON NabestaandenZorg (NBZ) N.V., is een uitvaartverzekeraar die verzekeringen aanbiedt ten behoeve van het bekostigen van de uitvaart. Vanaf de oprichting in 1846 als algemeen verzekeringsfonds is het bedrijf verder gevormd door een consolidatie van 13 verschillende verzekeringsportfolio's. De grote portfolio’s hieronder waren: Ago, Axent, NVG, LPU and Momento Mori. Axent is nu geheel gescheiden van Aegon.
Misschien zegt een van de andere namen iets.
De polis zal al vele jaren premie vrij geweest zijn .Er zal geen Axent op staan maar een van de andere 13 maatschappijen die onder de naam Axent zijn doorgegaan.
Hopelijk heeft u die polis nog want anders kan het heel moeilijk worden het geld na overlijden te innen,veelal wordt er gevraagd de orginele polis op te sturen.
Mijn moeder had nog een polis uit 1914 van een nu onbekende verzekeringsmaatschappij welke ook was opgegaan in een nu bekende verzekerings gigant. Ook van deze polis heeft mijn moeder na premie vrij maken in de jaren 40 geen bericht meer gehad.Moest dus zelf na overlijden gaan uitzoeken waar deze polis was ondergebracht, koste wat moeite(google was er nog niet) maar het geld is uitgekeerd na opsturen originele polis.

gr Henk

AXENT reactie

Ongelezen bericht door AXENT reactie »

Geachte Trina,

In 2010 heeft AXENT alle uitvaartactiviteiten overgenomen van AEGON NabestaandenZorg N.V. In deze portefeuille van AEGON waren al veel polissen opgenomen die tot stand gekomen zijn bij de voorgangers van AEGON of een andere externe maatschappij. U kunt hierbij denken aan verzekeraars als AGO, NVG en ALBOZ.

Omdat de polis al lange tijd premievrij is, is er ook al lange tijd geen berichtgeving meer geweest. Door middel van het bericht dat uw man van ons heeft gekregen willen wij deze slapende polis bij hem onder de aandacht brengen.

Wanneer u contact met onze Klantenservice opneemt, kunnen wij u meer informatie geven over uw polis en een kopie polis opsturen. U kunt ons telefonisch bereiken op (050) 7676 500, maandag t/m vrijdag 08.30 – 17.30 uur of per e-mail [email protected].

Met vriendelijke groet,

Paul Rodenhuis
Teamleider Back Office

arendjansen

Ongelezen bericht door arendjansen »

Vandaag heb ik de volgende mail gestuurd naar [email protected]. Ik heb deze terug gekregen omdat het emailadres niet te bereiken was voor mijn provider.
Omdat ik zag dat Axent medewerkers soms antwoord geven en steeds het emailadres geven waarop ik het teruggestuurd krijg zet ik mijn mail hieronder.

Vandaag werd mijn vrouw gebeld door een medewerker van uw bedrijf. De vraag was of men mij kon spreken en daarna vroeg men aan mijn vrouw mijn geboortedatum door te geven.
Natuurlijk heeft zij deze niet gegeven. Het schijnt, volgens uw gegevens, dat ik sinds 2010 een verzekering zou hebben lopen bij uw bedrijf. Ik kan me echter geen gesprek herinneren wat ik gevoerd zou kunnen hebben met een van uw medewerkers noch van Aegon, omdat wij al 40 jaar bij DELA verzekerd zijn.
Verbazender vind ik dat wij een aanvraag? die wij, na aandringen, via de mail hebben ontvangen waar alleen mijn naam op staat en verder niets. U begrijpt ook dat ik dan onmiddellijk denk aan een telefoonboek, als ik gebeld word.
Ik vind de handelswijze van uw medewerker, om via de telefoon, informatie te verkrijgen die er schijnbaar op het formulier moet staan en die ik schijnbaar niet heb verstrekt, afkeurenswaardig.
Op de site van Radar heb ik inmiddels vernomen dat u nog al wat verweten kan worden. O.a. dat u uw administratie niet op orde hebt. Ik hoop dat ik weer zo’n voorbeeld ben van foutieve administratie.
Ik verwacht van u verder geen contact meer dan een verklaring over bovenstaande.

Sorry voor de lengte van deze reactie.
Met vriendelijk groet Arend

AXENT reactie

Ongelezen bericht door AXENT reactie »

Beste heer Jansen,

Ik betreur uw negatieve ervaring ten zeerste en zou heel graag de kwestie voor uw willen uitzoeken. Uit uw bericht kan ik helaas niet genoeg gegevens halen. Voor ons is het van belang om een polis- en/of relatienummer te ontvangen zodat wij u verder kunnen helpen. Ik wil u daarom vragen om contact op te nemen met onze klachtencoördinator Alex Jongema via [email protected] of via de telefoon 050 76 76 500 t.a.v. Tros Radar 06 mei. Wij zoeken dan de informatie van uw polis erbij.

Wij vertrouwen erop dit zo spoedig mogelijk voor u op te lossen.

Alvast vriendelijk bedankt voor uw reactie.

Met vriendelijke groet,
Paul Rodenhuis
Teamleider Back Office

Auti-Mama

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Mijn moeder had hier ook een brief van. Ze zag al gelijk een hele serie oplichters lopen (bij wijze van spreken). Na even googlen bleek het een bestaand verzekeringsmaatschappij te zijn. Na 1 telefoontje werd het duidelijk uitgelegd om welke verzekering het ging. In 1948 afgesloten voor 200 gulden, nu nog 91 euro waard.

Wat ik wel vervelend/lastig vond was dat de polisnummers niet overeen kwamen!! Als dat wel het geval was geweest, hadden we zelf wel uit kunnen zoeken om welke verzekering het ging. Maar hier zat compleet geen logica in.

mistertrombone

Ongelezen bericht door mistertrombone »

Ik heb ook een dergelijk brief ontvangen begin mei, echter het betreft hier ongeveer het dubbele bedrag. Zojuist heb ik een mail gestuurd naar xent met de volgende inhoud:
Begin mei ben ik benaderd door Axent met de mededeling dat er een dat r een uitvaartverzekering en en de varaag of ik deze wilde verhogen.
In eerste instantie was ik ik hier niet van op de hoogte.
Uit nader onderzoek bleek dat het ging om een polis welke mijn vader een week na mijn geboorte had afgesloten
Omdat ik de polis niet wil verhogen maar eerder afkopen vroeg ik of dat mogelijk was en welk bedrag ik dan zou ontvangen. Ik kreeg toen te horen dat ik dan 50% van de ingelegde premie zou ontvangen.
Omdat ik dit erg laag vond heb ik om de polisgegevens gevraag en een kopie van de polis.
In de tussentijd had ik de originele polis uit 1957 gevonden.
In deze polis staat dat de afkoopsom is gesteld om 90% van de koopsom
Begin juni heb ik wederom om uitleg gevraagd. Hierop kreeg ik op 13 juni een mail. Hierin wordt verwezen naar een afkoopwaard.
Mijn vraag: Hoe wordt deze afkoopwaarde berekent?
De totale uitleg in deze mail was dermate vaag voor mij , dat ik om opheldering heb verzocht bij het Juridisch Loket. Deze juriste heeft op vrijdag jl. , telefonisch contact gezocht met Axent, maar ontving ook toen geen duidelijk antwoord.
Wat mij het meest verbaast is dat de verzekeringsmaatschappij. ruim 57 jaar, een bedrag van 510, -= euro heeft gehad(zet dat eens af tegen een lage rente van slecht 2% jaar op jaar). Dat houdt in dat de verzekeringsmaatschappij al ruim 3x de ingelegde premie heeft verdiend.
En nu , wanneer ik wil afkopen, dient er wederom de helft van het ingelegde bedrag betaald te worden, zonder dat ik een duidelijke, begrijpbare uitleg krijg hoe dat komt.
Graag verneem ik waar deze uitleg op gebaseerd is.

Hopelijk wordt het nu eens duidelijk

tenormin

@mistertrombone, gebruikt u het bovenstaande doorgegeven e-mail adres van Axent, kunt u nog een keer aan de slag.

JanTinusPlukvet

Ongelezen bericht door JanTinusPlukvet »

Ook ik heb zo'n brief gehad en keek vreemd op.
mijn polis had een waarde van heus wel € 10.-
Even gebeld met ze. Bleek een door mijn ouders afgesloten polis te zijn. Exent heeft een andere verzekeraar overgenomen en is de administratie kennelijk aan het opschonen. had wel handig geweest als ze dat duidelijker in de brief vermelden.
Ze geven wel aan dat je kan bijverzekeren, maar ze geven niet aan dat je kan afkopen.
Met het telefoontje was dat wel duidelijk binnen enkele minuten.
Er werd niet moeilijk gedaan, een mailbericht met gegevens was voldoende.
De € 10.- werd trouwens ergens rond de € 5.- die uitbetaald werd ivm afkoopkosten.

tenormin

JanTinusPlukvet schreef:De € 10.- werd trouwens ergens rond de € 5.- die uitbetaald werd i.v.m. afkoopkosten.
Lekkere vette bek :lol: . Kan je lekker een kroketje voor kopen.

Gesloten