LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uitvaartverzekering DELA volksverlakkerij?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Ollie B
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 apr 2012 14:31

Uitvaartverzekering DELA volksverlakkerij?

Ongelezen bericht door Ollie B »

05 apr 2012 14:12

Wat mij enorm heeft verbaasd is het feit dat ik lees dat meer dan 40% van de NL-ers verzekerd is bij DELA.
En wat mij nog meer verbaasde is het feit dat ik zo weinig vragen en klachten zie op fora over DELA?
Dit bedrijf dat pretendeert klantgericht en passend, meedenkend te werken, dat zoveel geld stopt in prachtige reclames...
Ik lees hier en daar dan wel in fora termen als "dievenbende" en "ik stop ermee, spaar zelf wel". Maar daar stopt het dan.
Ongelofelijk! Echt!
Zou dat nu komen doordat het ("doodgaan") eigenlijk nog steeds een taboe is? Dat je zo in shock bent tijdens en na het overlijden van dierbaren dat je niet meer objectief kunt registreren? Op zich totaal begrijpelijk. Maar laten wij ons dan vervolgens massaal beetnemen?
Helaas heb ik aardig wat "overlijden en DELA" (excuus voor deze beknopte benaming) zorg van dichtbij mee moeten maken. De mensen van de werkvloer, dus die waar je mee te maken hebt; aan hen ligt het volgens mij niet. Zij moeten ook alleen maar uitvoeren (of eigenlijk vaak juist niet, ja, tegen meerprijs...). Heel vaak zijn dit competente en in ieder geval voor het oog; invoelende, aimabele mensen.

Maar goed, ik kan hier heel lang over argumenteren:
Ik denk dat iedere NL-er zelf een uitvaartpotje moet sparen en als je het geluk hebt minimaal 60 jaar te worden, dan heb je een prachtige begrafenis!
Uitvaartverzekeringen zijn niet meer van deze tijd (ja, juist met deze recessie!).
Algemene voorwaarden worden door een duur bestuur naar eigen voorkeur aangepast.
Ik vind het pure volksverlakkerij!
NL-ers; neem het heft in eigen hand en laat je niet regeren (bang maken) door een bedrijf als DELA!
Laatst gewijzigd door Ollie B op 09 apr 2012 09:59, 2 keer totaal gewijzigd.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Uitvaartverzekering DELA volksverlakkerij?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

volgens mij heb je dat in dit topic al geschreven,om nu een nieuw topic te beginnen??
zie hieronder..

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 1&t=112776

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Uitvaartverzekering DELA volksverlakkerij?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@ Ollie, de mensen die bij Dela verzekerd zijn zullen het wel
oke vinden omdat je bijna nergens geen vragen of klachten
kan vinden zoals je zelf schrijft.

Wat is het probleem daarmee ?

Ollie B
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 apr 2012 14:31

Re: Uitvaartverzekering DELA volksverlakkerij?

Ongelezen bericht door Ollie B »

Puur een vraag van mij.
Ik vraag mij af of we met zijn allen het allemaal zo laten "omdat het nu en al jaren zo is en gaat". Soort aap en de banaan verhaal; we doen/regelen dat zo, omdat we dat altijd al zo deden...
Of is het goed eens te overdenken, na te denken over wat je al jaren doet (betaalt) automatisch ook maar ok is.
Soort tussenevaluatie zeg maar. Tijden veranderen nietwaar?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Uitvaartverzekering DELA volksverlakkerij?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Natuurlijk veranderen de tijden maar de mensen zullen
het wel oke vinden vandaar dat je weinig klachten leest.
Prima toch, als de mensen tevreden zijn ?

Ollie B
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 apr 2012 14:31

Re: Uitvaartverzekering DELA volksverlakkerij?

Ongelezen bericht door Ollie B »

Prima als ze weten WAARMEE ze ANNO 2012 tevreden zijn.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Uitvaartverzekering DELA volksverlakkerij?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

mensen weten net als bij elke verzekering dat je meer betaald als wat er nodig is.
je bent er zelf bij of je een verzekering afsluit voor je begrafenis.
of dat nou de ene of de andere is(geld of dat alles wordt geregeld kom niet op de namen).
je kan daar zelf voor kiezen.
en ja, dat als je het eenmaal zat bent ,en wil laten uitkeren waar de andere topic ook over ging ,en dat je dan veel minder terug krijgt is heel normaal,met dat soort verzekeringen.
staat allemaal in de voorwaarden,althans bij die van mij wel.
nu ben ik niet van plan om hem af te kopen,want zo heet het,afkopen,dus dan kan je dus al denken okee kopen dus dat kost me wat...net als pensioen afkopen enz...

de tijden veranderen,vroeger had je aan een verzekering van 3500 gulden genoeg en nu niet meer,nu moet je 10.000 euro hebben,op zijn minst.
ik ben nog niet zo oud maar heb al verschillende polissen,als ik vind dat het na een aantal jaar verhoogd moet worden dan doe ik dat.
ik wil niet dat mijn man,na dat ik overleden ben nog voor verassingen komt te staan,visa versa wel ...

maar waar ben je nu niet tevreden over?de polis?dat dela alles regeld en dat je dan bij moet betalen?
of dat de mensen die de uitvaart regelen er aan willen verdienen?

Ollie B
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 apr 2012 14:31

Re: Uitvaartverzekering DELA volksverlakkerij?

Ongelezen bericht door Ollie B »

Beste Rozemarijnte,

Heb je ervaring met een 1e lijns uitvaart?
Of met communicatie over een willekeurig onderwerp met de DELA?

Mvg Ollie

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Uitvaartverzekering DELA volksverlakkerij?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

beste ts

ja helaas heb ik daar ervaring in eerste lijns...
waarom wil je dat weten??
Laatst gewijzigd door rozemarijntje op 06 apr 2012 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.

MAXIEM

Re: Uitvaartverzekering DELA volksverlakkerij?

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

Het is inderdaad slimmer om zelf te sparen voor je eigen begrafenis. Doodgravers van de verzekeraars zijn naar mijn mening met name ruimhartig voor hun eigen kontzak en minder ruimhartig voor het uitvoeren van diensten (zoals uit verschillende berichten op de fora blijkt). Bovendien is het voordeel, dat, als je (nog) niet het tijdelijke voor het eeuwige wisselt, je in elk geval voor de duur van, een aardig spaarpotje hebt als buffer.

Maxiem.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Uitvaartverzekering DELA volksverlakkerij?

Ongelezen bericht door nevermind »

MAXIEM schreef:@@@

Het is inderdaad slimmer om zelf te sparen voor je eigen begrafenis. Doodgravers van de verzekeraars zijn naar mijn mening met name ruimhartig voor hun eigen kontzak en minder ruimhartig voor het uitvoeren van diensten (zoals uit verschillende berichten op de fora blijkt). Bovendien is het voordeel, dat, als je (nog) niet het tijdelijke voor het eeuwige wisselt, je in elk geval voor de duur van, een aardig spaarpotje hebt als buffer.

Maxiem.
Komt zelden voor, dat ik een bericht van jouw waardeer, maar hier sla je de nagel op de kop.
Ofwel de bedoeling van jouw bericht denk ik wederom een andere bedoeling heeft.
Maar toch dezelfde gedachten dan ik.

Ollie B
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 apr 2012 14:31

Re: Uitvaartverzekering DELA volksverlakkerij?

Ongelezen bericht door Ollie B »

Helemaal mee eens.
Zelf ervoor sparen is overzichtelijk en vooral eerlijk.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Uitvaartverzekering DELA volksverlakkerij?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

maar in de praktijk kunnen we ons dan beter nergens meer voor verzekeren en overal een potje voor maken,dat is niet te doen...

we sparen ook al jaren voor het pensioen,als iets geld weggooien is ,is dat het wel.
we moeten immers nog maar zien,tegen de tijd dat wij met pensioen gaan of het er nog is en hoeveel er nog is van ons zuurverdiende geld...wat we gespaard hebben...ook nog eens verplicht in sommige cao's.
mijn man moet verplicht mee doen....ja je doet het ook maar onder het mom van...je weet nooit later...
maar ja ook een oude sok op zolder leggen met geld is beter en veiliger...(want immers dan mogen we wel een fikse spaarrekening hebben op den duur en dan komt de belasting weer om de hoek kijken)

maar als je dat voor alles moet gaan doen....begrafenis,zorg,pensioen.
niet iedereen is zo efficiënt...
je zou misschien al gauw kunnen denken...tja ik ga voorlopig toch nog niet met pensioen,komt wel..
of ik ben nog erg gezond en jong ,overlijden sparen?komt wel...en dan gebeurd het nooit...
dus voor die paar euro per maand ,doen mensen zich uit voorzorg verzekeren.

iedereen moet doen wat hij of zei goeddunkt....

en ja volksverlakkerij zoals u het noemt...dan zijn toch alle bedrijven en verzekeringen..we betalen overal teveel....en krijgen weinig..

maar waarom vroeg u mij nou of ik eerste lijn iets mee had gemaakt.?
dacht u dat ik zomaar wat schreef?ik heb het weggehaald u heeft het gelezen en dat is even genoeg hoeft niet te blijven staan,daarom heb ik het weggehaald..
verder niks raars ofzo...

Maridd
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 nov 2012 17:57

Re: Uitvaartverzekering DELA volksverlakkerij?

Ongelezen bericht door Maridd »


Gesloten