LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uitvaartverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
C. de Lange

Uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door C. de Lange »

Mijn ouders hebben voor mij een uitvaartverzekering afgesloten toen ik jong was. Deze verzekering heb ik meegenomen en nu blijkt dat ik niet genoeg verzekerd ben. Zij raden mij aan om mezelf bij te verzekeren. Ik heb geen idee of dit terecht is. Wie heeft hierop een antwoord.

Jeroen Sloot

Re: Uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Jeroen Sloot »

Beste C.

Mijne ouders hebben hetzelfde voor mij gedaan, zij hebben er echter wel aan gedacht een zogenaamde waardevaste polis af te sluiten,dit is iets om na te kijken op je polis,dit werd dertig jaar terug nog niet veel gedaan vandaar dat een heleboel mensen denken dat ze verzekerd zijn en dat daarmee alle kosten gedekt zijn, niets is minder waar,koste een uitvaart jaren terug 2000 gulden nu is dit tot een veelvoud opgelopen en wanneer je geen waardevaste polis hebt zit daar het verschil in, waar je echter ook naar kunt kijken is, heb je een eigen huis, ben je gehuwd, wat voor overlijdingsrisco verzekeringen heb je en vind je het echt nodig om je extra te verzekeren, aan de andere kant de kosten van het extra bijverzekeren zijn ook weer niet dermate hoog dat je het daarvoor moet laten, en let wel hoe ouder je bent hoe duurder de polissen worden....

Groeten,

Jeroen Sloot

Dawn

Ongelezen bericht door Dawn »

Het is goed om te kijken hoe je verzekering eruit ziet op dit moment. Ik ben hier zelf erg mee bezig gezien het feit dat mijn man een andere verzekering heeft dan de mijne. Ik wil uit mijn polis stappen en naar een ander gaan maar dit is niet zomaar mogelijk. Het geld wat in de oude zit ben ik kwijt en ik moet op opnieuw inkopen in een ander. De kosten van een nieuwe polis wordt berekend aan de hand van je leeftijd en hoe ouder hoe duurder. In vele polissen zit een steen of urn er niet eens bij in en moet dit appart betaald worden. Het is niet belangrijk of je een eigen huis hebt of niet voor je begrafenisverzekering. De levensverzekering voor je huis kan je namelijk niet gebruiken voor je begrafenis. Dit wordt gebruikt voor de hypotheek die dan gedeeltelijk vrij komt of geheel. (hangt af van je financiering). Een andere mogelijkheid is om gewoon te zorgen dat je genoeg geld hebt om alles wat je te kort hebt zelf te betalen.
Het is daarnaast goed om te realiseren dat wanneer je als ouder een verzekering af sluit de kinderen er moeilijk uit komen.

marij

Ongelezen bericht door marij »

kijk even bij dela die rekenen het voor je uit evt thuis

hans

Ongelezen bericht door hans »

Gelezen in het ledenblad 'Geldzaken' (editie 1996)van de Vereniging Consument & Geldzaken (tel.020-6849055) de uitvaartverzekering in de top 5 van meest zinlose verzekeringen. De meeste mensen houden bij overlijden voldoende geld over om een eerste klas begrafenis te kunnen laten regelen. Een uitvaartkostenverzekering (dekt alleen de kosten) is dan niet nuttig. Wel nuttig kan zijn een natura uitvaarverzekering die alles regelt en werk voor de nabestaanden uit handen neemt.

Simon

Ongelezen bericht door Simon »

De vereniging consument en geldzaken begrijpt het geloof ik niet helemaal. Als ik nu kom te overlijden moeten mijn nabestaanden flink de portemonee trekken om mijn uitvaart te kunnen betalen (als ik geen uitvaartverzekering zou hebben). En dat geld voor het grootste gedeelte van nederland.
Ik denk niet dat er veel mensen zomaar € 3500 (voor een simpele crematie) of € 7000 (voor een simpele begrafenis) op de bankrekening hebben staan.
Iedereen die dat wel heeft, heeft in beginsel geen uitvaartverzekering nodig. Zet het op een spaarrekening en blijf eraf. Nadeel: De kosten voor een uitvaart stijgen gemiddeld 5% per jaar. De rente is zo'n 3%. Er moet dus jaarlijks wat geld bij.
Voor jezelf is het een zinloze verzekering. Een uitvaartverzekering sluit je dan ook af om de nabestaanden niet met de kosten te laten zitten.
Daar komt nog bij: Een uitvaartverzekering in zo'n beetje de enige verzekering waarvan je zeker weet dat je die ooit zult gebruiken.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Also youre time is comming simon

uitvaartverzorger

Ongelezen bericht door uitvaartverzorger »

geen naturapolis afsluiten in ieder geval maar een kapitaalpolis!
deze keren een bedrag uit die je vrij mag besteden aan je uitvaart.
dela, yarden en sommige anderen bieden een naturapakket aan
je betaald niet veel maar je krijgt er ook niet veel voor terug
alleen een standaardpakket zoals eenvoudige fineerkist, een rouwauto 50 rouwkaarten enz.
als je een idee hebt over je eigen uitvaart dan is het sterk aan te bevelen om een uitvaartkapitaal polis af te sluiten.
gewoon even zoeken op internet of binnenwandelen bij een verzekeringkantoor in je woonplaats.

Gesloten