Goedenavond,
Ik ben 45 jaar en betaal al sinds mijn geboorte voor mijn uitvaart. Dit vond ik vreemd want ik dacht dat na 30 jaar dit stopte. Mijn tussen persoon vertelde me een vaag verhaal dat iets was gestopt en voorgezet was. Dit weekeinde mijn ouders hier over gesproken, wat blijkt, bij mijn geboorte hebben ze een gezinspolis afgesloten, die werd op een gegeven moment niet meer erkend na 18 jaar, dus nieuwe polissen zijn er afgesloten. Al het geld wat in die 18 jaar ( voor mij en de rest van familie ) is betaald is weg, vandaar dat ik weer aan 30 jaar vast zit. Ik weet dat mijn mijn vader 65 jaar werd hij uiteindelijk 1000 euro heeft ontvangen van de maatschappij. Mijn vraag is, kan dit zomaar, je betaalt jaren en dan is iedere cent weg vanwege een polissituatie die niet meer bestaat omdat de verzekering dit heeft afgeschaft.
Overigens ben nog steeds bij zelfde maatschappij.
Mvg Sonja
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Uitvaartverzekering
Re: Uitvaartverzekering
Bij zulke gezinspolissen tellen in het algemeen alleen de minderjarige kinderen mee, net als bij veel andere gezinsverzekeringen. Voor de ouders wordt er gedurende de polisduur een bepaalde waarde opgebouwd, voor de kinderen wordt elk jaar alleen het risico gedekt dat er een kind in dat jaar overlijdt.
Dit is vergelijkbaar met als je een overlijdensrisicoverzekering hebt: daarbij wordt geen waarde opgebouwd, maar de jaarlijkse premie wordt gebruikt om het risico af te dekken dat je in dat jaar overlijdt.
Het is dus niet zo dat de maatschappij iets heeft afgeschaft, het is simpelweg zo dat je niet meer onder de polis valt zodra je meerderjarig wordt. En aangezien er niets werd opgebouwd, omdat steeds alleen het risico in dat jaar werd gedekt, is er ook niets van je afgepakt.
Dit is vergelijkbaar met als je een overlijdensrisicoverzekering hebt: daarbij wordt geen waarde opgebouwd, maar de jaarlijkse premie wordt gebruikt om het risico af te dekken dat je in dat jaar overlijdt.
Het is dus niet zo dat de maatschappij iets heeft afgeschaft, het is simpelweg zo dat je niet meer onder de polis valt zodra je meerderjarig wordt. En aangezien er niets werd opgebouwd, omdat steeds alleen het risico in dat jaar werd gedekt, is er ook niets van je afgepakt.
Re: Uitvaartverzekering
Dank je wel voor je antwoord.
Beetje raar dat mijn tussen pesrsoon dit niet kon achterhalen of uitleggen.
Mvg Sonja
Beetje raar dat mijn tussen pesrsoon dit niet kon achterhalen of uitleggen.
Mvg Sonja