| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] UNIGARANT MISBRUIKT HET FAILLISSEMENT VAN ECONOMY HOLIDAYS
UNIGARANT MISBRUIKT HET FAILLISSEMENT VAN ECONOMY HOLIDAYS
UNIGARANT MISBRUIKT HET FAILLISSEMENT VAN ECONOMY HOLIDAYS OM ER ZELF BETER VAN TE WORDEN.
Na het faillissement van Economy Holidays hebben we van SGR we netjes de betaalde eerste termijn van de reissom teruggekregen. Maar wij hadden ook een annuleringsverzekering afgesloten via Economy Holidays bij Unigarant.
Voor restitutie van de premie voor de annuleringsverzekering werden we daarom doorverwezen naar Unigarant. Nu hebben we zojuist een brief ontvangen waarin zij aangeven van de 110 euro niets terugbetalen omdat ze ‘risico hebben gelopen van het moment van boeken tot het faillissement’. PARDON? Wij hebben in januari 2007 geboekt voor een vakantie in eind september! Het risico van annulering van een reis in september voor mei is minimaal, de meeste annuleringen treden enkele weken voor reis op!
Ze hadden op z’n minst kunnen aanbieden de verzekering voor een andere reis in september over te zetten.
Na het faillissement van Economy Holidays hebben we van SGR we netjes de betaalde eerste termijn van de reissom teruggekregen. Maar wij hadden ook een annuleringsverzekering afgesloten via Economy Holidays bij Unigarant.
Voor restitutie van de premie voor de annuleringsverzekering werden we daarom doorverwezen naar Unigarant. Nu hebben we zojuist een brief ontvangen waarin zij aangeven van de 110 euro niets terugbetalen omdat ze ‘risico hebben gelopen van het moment van boeken tot het faillissement’. PARDON? Wij hebben in januari 2007 geboekt voor een vakantie in eind september! Het risico van annulering van een reis in september voor mei is minimaal, de meeste annuleringen treden enkele weken voor reis op!
Ze hadden op z’n minst kunnen aanbieden de verzekering voor een andere reis in september over te zetten.
Re: UNIGARANT MISBRUIKT HET FAILLISSEMENT VAN ECONOMY HOLIDAYS
Ook ik ben de dupe hiervan geworden heb in eind juni geboekt ben dus maar enkele dagen verzekerd geweest en nu boren ze me 230 euro door de neus hier moet iets tegen te doen zijn ??
Probeer het eens met een brief aan de directie van Unigarant met de vraag of dit het beleid van Unigarant is of dat een medewerker wellicht de regels wel erg strikt heeft opgevat. Komt er vanuit de directie geen sjoege, dan gewoon eens voorleggen aan de Klachtencommissie Verzekeringen. Zeker in een geval waar maar sprake is van enige dagen dekking, kan ik me voorstellen dat de verzekeraar niet echt kan waarmaken dat de dienst waarvoor je betaald hebt geleverd is.
Suc6 in ieder geval en laat ons weten wat er uit is gekomen...
Suc6 in ieder geval en laat ons weten wat er uit is gekomen...
Maar dat is toch eigenlijk ook het apparte in een annuleringsverzekering, er is geen looptijd.Zeker in een geval waar maar sprake is van enige dagen dekking, kan ik me voorstellen dat de verzekeraar niet echt kan waarmaken dat de dienst waarvoor je betaald hebt geleverd is.
Bijvoorbeeld iemand boekt een half jaar voor de reisdatum een reis, en verzekerd deze direct, of iemand boekt een maand voor dezelfde reisdatum dezelfde reis, voor dezelfde reissom. Deze betaald dezelfde premie...
En wat voor de mensen die een doorlopende annuleringsverzekering hebben...
@Byop: misschien begrijp ik je verkeerd maar bij een annuleringsverzekering is wel degelijk een einddatum: namelijk de aanvangsdatum van de reis waarvoor je de annuleringsverzekering hebt afgesloten.
De premie is inderdaad vaak een vast percentage van de reissom, maar er geldt wel vaak de bepaling dat je binnen 2 weken na de boeking van de reis de verzekering moet afsluiten.
De premie is inderdaad vaak een vast percentage van de reissom, maar er geldt wel vaak de bepaling dat je binnen 2 weken na de boeking van de reis de verzekering moet afsluiten.
Inderdaad, maar de ingangsdatum is voor iedereen variabel, omdat de een de reis al een half jaar van te voren boekt, en een ander misschien een maand.... (zelfde reis, zelfde reissom)
Als beiden direct bij het boeken van de reis een verzkering sluiten, heeft de eerste een half jaar dekking gehad, en de tweede een maand, voor dezelfde premie.
De dekking loopt volgens mij tot het einde van de reis. Meestal is er bij vertraging en voortijdige terugkeer ook nog een stukje vergoeding.
Als beiden direct bij het boeken van de reis een verzkering sluiten, heeft de eerste een half jaar dekking gehad, en de tweede een maand, voor dezelfde premie.
De dekking loopt volgens mij tot het einde van de reis. Meestal is er bij vertraging en voortijdige terugkeer ook nog een stukje vergoeding.
Het is wel de laatste keer geweest dat ik een annuleringsverzekering voor een specifieke reis afsluit. Een doorlopende, zelfs bij unigarant, had goedkoper geweest. In mijn geval rond de 75 euri per jaar. Ik voel me nu nog meer genomen...