LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Unigarant zegt: fietssleutels nooit ontvangen!

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
willaber
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 sep 2010 21:24

Unigarant zegt: fietssleutels nooit ontvangen!

Ongelezen bericht door willaber »

Het zal je maar gebeuren, op vakantie in zuid frankrijk en je bijna nieuwe fiets wordt op de camping gestolen. dit overkwam mij op 2 okt.2009.
Gelukkig was mijn fiets verzekerd tegen diefstal en stond hij netjes op slot, ik ben ter plekke begonnen met het verzamelen van gegevens en aangifte te doen bij de plaatselijke politie.
De camping eigenaar was zeer behulpzaam en heeft een verklaring opgesteld welke ik op het politieburo kon laten zien zodat ik niet het hele verhaal in mijn gebrekkig frans hoefde te vertellen, ook verklaarde de camping eigenaar dat het vaker voor kwam dat er fietsen gestolen werden.
Direct vanaf mijn vakantieadres mijn tussen persoon op de hoogte gebracht en bij thuis komst op verzoek van unigarant de twee sleutels opgestuurd.
Na een paar weken maar eens gebeld hoe het zat, maar kreeg als antwoord dat ze de sleutels nooit ontvangen hadden!
Op hun advies navraag gedaan bij TNT ,maar die konden geen onregelmatigheden vinden in de postbezorging, met andere woorden de sleutels moeten gewoon aangekomen zijn bij UNIGARANT. Helaas had ik de sleutels niet aangetekend verstuurd,mede omdat er in de brief van UNIGARANT daar nergens het advies voor te vinden was. UNIGARANT doet erg onverschillig, en komt mij op geen enkel wijze tegemoet. Ook heb ik hun nog foto's gestuurd van het kapot geknipte hek op camping en meer van dat soort bewijzen.Volgens mij beschouwd Unigarant alle sleutels die niet aangetekend verstuurd zijn als niet ontvangen!!
Zijn er mensen die dit soort ervaring met UNIGARANT hebben, en wat kunnen we eraan doen?

finadleo
Berichten: 100
Lid geworden op: 13 apr 2010 21:46

Re: Unigarant zegt: fietssleutels nooit ontvangen!

Ongelezen bericht door finadleo »

Lees dit topic maar eens http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 31&t=84092
Wel verbazend hoor. U stuurt unieke spullen niet aangetekend op (ondanks alle rampberichten rondom TNT) en bent vervolgens verbaasd.
Spijtig voor u, maar de bewijslast ligt echt aan uw kant

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Unigarant zegt: fietssleutels nooit ontvangen!

Ongelezen bericht door tennis »

finadleo schreef:Wel verbazend hoor. U stuurt unieke spullen niet aangetekend op (ondanks alle rampberichten rondom TNT) en bent vervolgens verbaasd.
Spijtig voor u, maar de bewijslast ligt echt aan uw kant
Hetzelfde geldt voor sleutels van een gestolen auto.
Maar dan wordt er wel aangetekend verstuurd, omdat de waarde hoger is, als bij een fiets.
Waarom dan hier niet?
Unigarant valt niets te verwijten.

wobje
Berichten: 19
Lid geworden op: 24 nov 2010 22:58

Re: Unigarant zegt: fietssleutels nooit ontvangen!

Ongelezen bericht door wobje »

tennis schreef:
finadleo schreef:Wel verbazend hoor. U stuurt unieke spullen niet aangetekend op (ondanks alle rampberichten rondom TNT) en bent vervolgens verbaasd.
Spijtig voor u, maar de bewijslast ligt echt aan uw kant
Hetzelfde geldt voor sleutels van een gestolen auto.
Maar dan wordt er wel aangetekend verstuurd, omdat de waarde hoger is, als bij een fiets.
Waarom dan hier niet?
Unigarant valt niets te verwijten.
inderdaad,

stel je hebt geen geld om het aangetekend te versturen plak dan de sleutels vast op de begeleidende brief, en maak daar met je mobiel een foto van voordat je hem in de enveloppe doet. of zoiets, maar verder lijkt mij het zeer logisch dat je sleutels aangetekend verstuurd, en al helemaal als het om een schade gaat waar het extreem van belang is dat er 2 originele sleutel worden ingeleverd.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Unigarant zegt: fietssleutels nooit ontvangen!

Ongelezen bericht door tennis »

wobje schreef:inderdaad,

stel je hebt geen geld om het aangetekend te versturen plak dan de sleutels vast op de begeleidende brief, en maak daar met je mobiel een foto van voordat je hem in de enveloppe doet. of zoiets, maar verder lijkt mij het zeer logisch dat je sleutels aangetekend verstuurd, en al helemaal als het om een schade gaat waar het extreem van belang is dat er 2 originele sleutel worden ingeleverd.

Dit is een onzinverhaal.
Hoe kan ik met een opgeplakte sleutel in een brief bewijzen, dat ik deze heb verstuurd?
Ik maak een foto met de sleutel, en dan verwijder ik de sleutel weer, wat is daar aan geloofwaardig?

wobje
Berichten: 19
Lid geworden op: 24 nov 2010 22:58

Re: Unigarant zegt: fietssleutels nooit ontvangen!

Ongelezen bericht door wobje »

tennis schreef:
wobje schreef:inderdaad,

stel je hebt geen geld om het aangetekend te versturen plak dan de sleutels vast op de begeleidende brief, en maak daar met je mobiel een foto van voordat je hem in de enveloppe doet. of zoiets, maar verder lijkt mij het zeer logisch dat je sleutels aangetekend verstuurd, en al helemaal als het om een schade gaat waar het extreem van belang is dat er 2 originele sleutel worden ingeleverd.

Dit is een onzinverhaal.
Hoe kan ik met een opgeplakte sleutel in een brief bewijzen, dat ik deze heb verstuurd?
Ik maak een foto met de sleutel, en dan verwijder ik de sleutel weer, wat is daar aan geloofwaardig?

U bent verantwoordelijk voor de juiste levering van schadestukken, in dit geval de sleutels. daarom wordt altijd aangeraden dit aangetekend te versturen. je kan bijvoorbeeld beide sleutels aan elkaar vastmaken en deze vastplakken met tape op de begeleidende brief.. maarja het is niet slim geweest om schadestukken niet aangetekend te versturen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Unigarant zegt: fietssleutels nooit ontvangen!

Ongelezen bericht door crazyme »

willaber schreef:Helaas had ik de sleutels niet aangetekend verstuurd,mede omdat er in de brief van UNIGARANT daar nergens het advies voor te vinden was.
Dus daarom hoe je niet zelf op het idee te komen ?

stofzuigertje

Re: Unigarant zegt: fietssleutels nooit ontvangen!

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Losse sleutels gaan net als CD's en zo vaak bij TNT niet goed door de machine dus worden als gevonden voorwerpen na enige tijd weggegooid.

Dus alleen als verstevigde en goed vastgeplakt kan het , maar een gewone envelop is vragen om problemen, harde sleutel op zacht papier kan niet door sorteer machine dus zal vastlopen en een beschadigde brief is Uw verantwoording.

Beter was een stevig doosje en als pakketjes dat door brievenbus kan versturen, en liefst aangetekend want pakketjes gaan nooit door sorteermachine!

poppedop75
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 okt 2012 13:07

Re: Unigarant zegt: fietssleutels nooit ontvangen!

Ongelezen bericht door poppedop75 »

Ja bij mij idem dito! En ik heb ze wel aangetekent verstuurt. Ik zoek meer mensen wie dit ook hebben meegemaakt.!

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Unigarant zegt: fietssleutels nooit ontvangen!

Ongelezen bericht door sjohie »

willaber schreef:Het zal je maar gebeuren, op vakantie in zuid frankrijk en je bijna nieuwe fiets wordt op de camping gestolen. dit overkwam mij op 2 okt.2009.
Gelukkig was mijn fiets verzekerd tegen diefstal en stond hij netjes op slot, ik ben ter plekke begonnen met het verzamelen van gegevens en aangifte te doen bij de plaatselijke politie.
De camping eigenaar was zeer behulpzaam en heeft een verklaring opgesteld welke ik op het politieburo kon laten zien zodat ik niet het hele verhaal in mijn gebrekkig frans hoefde te vertellen, ook verklaarde de camping eigenaar dat het vaker voor kwam dat er fietsen gestolen werden.
Direct vanaf mijn vakantieadres mijn tussen persoon op de hoogte gebracht en bij thuis komst op verzoek van unigarant de twee sleutels opgestuurd.
Na een paar weken maar eens gebeld hoe het zat, maar kreeg als antwoord dat ze de sleutels nooit ontvangen hadden!
Op hun advies navraag gedaan bij TNT ,maar die konden geen onregelmatigheden vinden in de postbezorging, met andere woorden de sleutels moeten gewoon aangekomen zijn bij UNIGARANT. Helaas had ik de sleutels niet aangetekend verstuurd,mede omdat er in de brief van UNIGARANT daar nergens het advies voor te vinden was. UNIGARANT doet erg onverschillig, en komt mij op geen enkel wijze tegemoet. Ook heb ik hun nog foto's gestuurd van het kapot geknipte hek op camping en meer van dat soort bewijzen.Volgens mij beschouwd Unigarant alle sleutels die niet aangetekend verstuurd zijn als niet ontvangen!!
Zijn er mensen die dit soort ervaring met UNIGARANT hebben, en wat kunnen we eraan doen?
Waarom zou Unigarant alle niet aangetekend verzonden sleutels als niet ontvangen aanmerken? Maar goed, u bent verantwoordelijk voor het opsturen van de sleutels, niet Unigarant, en hoeveel medestanders u ook denkt te gaan vinden hier, zal daar iets aan veranderen.

Voor dit soort waardevolle zendingen zijn er plenty andere opties, van pakketjes à ~7 euro bij TNT, tot aan verzekerde koeriersdiensten met terugkoppeling inclusief handtekening van de ontvanger aan toe. Dat u kiest voor de meest simpele manier, een envelop via de normale post, is uw keuze, en niet die van Unigarant geweest..

civilwatchdog
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 okt 2012 07:53

Re: Unigarant zegt: fietssleutels nooit ontvangen!

Ongelezen bericht door civilwatchdog »

Heeel toevallig....Unigarant heeft ook bij mijn kennis de sleutels van een gestolen scooter niet ontvangen. Toen ik voor hem naar Ugt belde kreeg ik te horen dat ze een achterstand in de binnenkomende post hadden van ongeveer 200 stukken! Uiteindelijk stuurden ze een brief dat ze niet konden uitkeren. Na wat googelen kwam ik toen bij een gratis helpdesk te recht waar ze mensen helpen als hun verzekering schadeclaim is afgewezen. Daarna is er met vier weken uitbetaald, maar ik het is toch wel heeeel toevallig dat er bij Unigarant allemaal sleutels kwijt raken....

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Unigarant zegt: fietssleutels nooit ontvangen!

Ongelezen bericht door berndv »

civilwatchdog schreef:Heeel toevallig....Unigarant heeft ook bij mijn kennis de sleutels van een gestolen scooter niet ontvangen. Toen ik voor hem naar Ugt belde kreeg ik te horen dat ze een achterstand in de binnenkomende post hadden van ongeveer 200 stukken! Uiteindelijk stuurden ze een brief dat ze niet konden uitkeren. Na wat googelen kwam ik toen bij een gratis helpdesk te recht waar ze mensen helpen als hun verzekering schadeclaim is afgewezen. Daarna is er met vier weken uitbetaald, maar ik het is toch wel heeeel toevallig dat er bij Unigarant allemaal sleutels kwijt raken....
Ik lees hier 2 dingen, ze hadden de sleutels niet ontvangen omdat ze een achterstand in de post hadden van 200 stukken(wat toch heel erg weinig is voor een dergelijk bedrijf, dat komt er op 1 dag binnen), en dat de claim was afgewezen.

Was de claim afgewezen omdat ze een achterstand in de post hadden? Of hadden ze de sleutels volgens hun uiteindelijk niet gevonden. Oftewel, wat was de reden van eerste afwijzing?

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Unigarant zegt: fietssleutels nooit ontvangen!

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Unigarant staat bij ons bekend als een zeer kritisch bedrijf qua alle verzekeringen. Als ze ook maar even een uitweg kunnen vinden, grijpen ze die aan..

Ik ben dan ook bang dat u niets van uw fiets retour zult zien.

Gesloten