LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Unitedconsumers autoverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
cynthia88!

Unitedconsumers autoverzekering

Ongelezen bericht door cynthia88! »

Goedendag, hierbij wil ik andere graag alert maken. Aangezien Ik zelf nu al maanden onverzekerd rondgereden heb met mijn kinderen.

Krewg dit weekend een boete van 400 euro dat mijn auto onverzekerd was.
Alles nagekeken en elke maand blijkt de verzekering betaald te zijn .

Alleen in de maand maart bleek om een of andere rede de afschrijving niet gelukt.
Een week later kwam de terugboeking pas want ik nu pas achteraf. Gezien hebt.

Telefonisch contact gehad met United consumers. Hun vertelde mij dat ik aanmaningen per mail ontvangen had.

En nu bleek ik dus al maanden onverzekerd te rijden. Vol onbegrip reageerde ik dat ik nooit iets ontvangen had anders had ik dit direct betaald.

Nu blijkt dat ze dit gewoon als standaard mail zenden. Hierop antwoorde ik dat ik nog nooit meegemaakt hebt dat aanmaningen per mail gaan.

Ik heb ook nooit ergens voor getekend dat ik dit via de mail wou ontvangen aangezien ik deze mail zelfs niet eens meer ingebruik hebt aangezien er volop spam inkomt .

Meneer vertelde mij dat ik dit aangevinkt had met online afsluiten. Als dit klopt dan os dot per ongeluk gebeurt. Maar in mijn contract kan ik nergens vinden dat ik alles per mail wou . Ik vind het een zeer zeer slechte zaak dat er geen moeite genomen word om even een brief te sturen of telefonisch contact te leggen.

Vroeger bij mijn oude assurantie kantoor nog nooit een enkel probleem gehad.

Zelfs wanneer je wel je mail zou gebruiken hiervoor is het enorm onoverzichtelijk aansmeren United consumers heel veel onzinmails blijf sturen. Om je nog van alles aan te smeren.

En uiteindelijk blijken ze twee weken geleden pas deze premie weer afgeschreven te hebben. Terwijl de gemiste betaling dus in maart was.

Al met al dus een boete van 400 euro rijker. Maanden onverzekerd gereden .

Ik adviseer om een ander assurantiekantoor te nemen. Een die persoonlijker is. En zoals het hoord gewoon een brief stuurt wanneer een betaling niet binnen is gekomen .

Hellaas kan ik pas in december opzeggen .
Maar zal dit zeer zeker doen .

Met vriendelijke groet,
Cynthia

Emcede

Re: Unitedconsumers autoverzekering

Ongelezen bericht door Emcede »

Je kiest voor een internet-verzekeraar. Dan is is het toch niet raar dat alle communicatie via e-mail gaat?? Je bent er zelf verantwoordelijk voor dat je wijzigingen zoals een e-mailadres wordt doorgegeven. En daarbij: als je je administratie beter op orde had gehad, had je eerder gemerkt dat er wat aan de hand was.

Kortom: wees blij dat er niets gebeurd is! Je ziet nu wat de gevolgen zijn van het verlaten van die oude tussenpersoon, waar dit zoals je zelf zegt niet gebeurd zou zijn.

cynthia88!

Re: Unitedconsumers autoverzekering

Ongelezen bericht door cynthia88! »

Klopt inderdaad dat je als alles goed zit je beter kan blijven waar je zit. Enige rede dat ik overgestapt was , was omdat me nieuwe auto een stuk prijziger was met verzekeren. Oolal sluit je online iets af verwacht ik dat een aanmaning per post gaat.
Tegenwoordig gaat alles online , maar desondanks komen aanmaningen normaal gesproken via de post.

Mijn administratie is altijd op orde. Alle incasso word iedere maand allemaal in dezelfde week gedaan. Uiteraard kijk ik dit iedere maand na.

Maar als de bank pas een week later de terugboeking doet. Uiteraard gaan mijn persoonlijke uitgaves iedere maand verder dus scroll ik nooit terug naar betalingen die uitgevoerd zijn. ( wat ik uiteraard vanaf nu wel zal doen)
En het vreemde vind ik waarom kunnen ze nu wel twee maanden incasseren? Naar drie maanden?

Waarom is dit niet direct gedaan toen .

Gesloten