LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] unive autoverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
nauael020
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mar 2013 16:25

unive autoverzekering

Ongelezen bericht door nauael020 »

beste mensen,
wie kan mijn hierbij helpen.

ik heb mijn auto verzekerd bij unive nu bijna een jaar later zijn ze er achter gekomen dat ik 3 schadevrije jaren die ik nooit heb opgebouwd. De auto die ik heb verzekerd heb ik van mijn zus overgenomen en de auto was al verzekerd bij unive,
ik heb de verzekering in het unive winkel afgesloten daar werd me verteld dat mijn schadevrij jaren van (1 jaar) mijn vorige auto verloren is gegaan omdat ik niet binnen anderhalf jaar een auto heb verzekerd.
ik heb nu mijn premie van € 330,81 per jaar betaalt op 28 februari vervolgens krijg ik een rekening € 42,41 omdat ze me een jaar hebben verzekerd met 3 schadevrije jaren.

HUN MAKEN EEN FOUT EEN DE CLIENT MAG ER VOOR OPDRAAIEN !!!
sta ik nou in me rechten of niet ?

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: unive autoverzekering

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Welk recht heeft u op die 3Jaar? M.i. Helemaal niks en dus een terechte terugdraai van uw no claim.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: unive autoverzekering

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Wat is er toch aan de hand met het woord ' zij'? Overal dat stomme 'hun' ... Denk toch eens na.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: unive autoverzekering

Ongelezen bericht door ciske »

Frantic2 schreef:Welk recht heeft u op die 3Jaar? M.i. Helemaal niks en dus een terechte terugdraai van uw no claim.

Lijkt mij ook ja, anders langs een bij kantoortje gaan en je vraag daar stellen.

Lisare
Berichten: 325
Lid geworden op: 19 jul 2012 09:33

Re: unive autoverzekering

Ongelezen bericht door Lisare »

Nee, jij maakt een fout!

Je krijgt een polis op basis van 3 schadevrije jaren maar denkt vervolgens; Ik zeg lekker niets.

Nu de verzekeraar er achterkomt dat je ten onrechte te weinig premie hebt betaald ligt het ineens aan hen?

Wees blij dat ze je er niet uitgooien ivm fraude.

Ids Pultrum
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 okt 2012 09:21

Re: unive autoverzekering

Ongelezen bericht door Ids Pultrum »

De verzekeraar controleert altijd achteraf het aantal schadevrije jaren in Roy Data. Dit doen ze achteraf omdat de vorige verzekeraar dit pas na afloop van de verzekering doorgeeft aan Roy Data en het daardoor vaak nog niet bekend is als je de verzekering aanvraagt. Als blijkt de schadevrije jaren hoger of lager zijn dan bij de aanvraag is opgegeven, dan wordt logischerwijs ook de premie aangepast. Dat het bijna een jaar heeft geduurd is overigens wel erg lang.

Maar hoe lang heb je zelf geen auto hebt gehad? Officieel zijn schadevrije jaren inderdaad 1 jaar geldig nadat de verzekering is beëindigt, maar vaak worden ze nog tot 3 jaar terug geaccepteerd (ook bij De Nederlanden van Nu waar ik voor werk). Ik heb hier ook een artikel over geschreven op onze website https://www.nederlandenvannu.nl/autover ... eldig.html. Als je minder dan 3 jaar geen auto hebt gehad, dan kun je Unive vragen of ze die schadevrije jaren niet alsnog willen accepteren.

Jaap advies
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mar 2013 08:47

Re: unive autoverzekering

Ongelezen bericht door Jaap advies »

Op een aanvraagformulier staat altijd vermeldt dat de verzekeraar altijd, de korting achteraf bij kunnen stellen als de opgaven van de vrije jaren niet klopt.

Er zijn ook verzekeraars die op leefdtijd in schalen misschien is dit een optie voor u.
Tevens zijn er verzekeraars die aan jongere een vrij lage premie vragen tegenover andere verzekeraars.
Ik geef vaak mensen die weinigschade vrijen jaren hebben een extra korting.

Gesloten