LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Unive bromfietsverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
ricardoenmargreet

Unive bromfietsverzekering

Ongelezen bericht door ricardoenmargreet »

Beste Lezer,

Ik wil u graag waarschuwen voor Unive Verzekeringen. Dit bedrijf kent geen compromis. Ik zal u uitleggen wat mij is overkomen.

In 05/2012 koop ik een splinternieuwe scooter. Ik verzeker deze WA+ beperkte casco.

In 09/2013 word deze door een tweetal mannen midden in de nacht mijn scooter omver getrapt, nadat ze hem geprobeerd hadden te stelen ( buddyseat met geweld open getrokken en stuurslot getracht te forceren ). Mijn vrouw ziet vanuit het slaapkamer raam dat de twee heren met mijn scooter aan het knutselen zijn en maakt mij wakker. Ik hoor nog net een harde klap. (scooter omver)

Ik bedenk mij geen moment en snel naar beneden. Na een gevecht met twee personen kan ik 1 verdachte aanhouden. De persoon word meegenomen door de politie. Een zoekslag naar de tweede verdachte in de wijk levert niets op. Wel word ik, op de plek waar ik met de twee verdachten aan het vechten was, een portemonnee gevonden met de ID kaart van de tweede verdachte. Ik overhandig dit even later aan de politie.

Ik, en mijn vrouw zijn beide politie ambtenaren. Ik doe daarom alles volgens de regels en doe netjes aangifte van openlijke geweldpleging. Van mijn vrouw word een verklaring opgenomen.

Dezelfde dag word ik door de recherche gebeld. Sorry maar we hebben de verdachte heen gezonden. 1 op 1 bewijs is niet voldoende. 'Ik was immers een klapgetuige, had de klap alleen maar gehoord en dat was geen waterdicht bewijs. Prima. Dat begreep ik. Ik als politie ambtenaar ben absolute voorstander van waterdicht bewijs, het mag nooit zo zijn dat iemand op vermoedens veroordeeld mag worden.

Ik zei gelijk 'en de verklaring van mijn vrouw dan' ? Ja dat is 1 op 1 kreeg ik als antwoord. Dan krijgt de verdachte het voordeel van de twijfel. Ik vroeg direct daar achter aan 'ja, maar zij heeft een eed afgelegd' vervolgens krijg ik als antwoord 'ooww sorry, dat wist ik niet. moet je maar ff in bezwaar gaan. Goede middag daag´

Ironisch genoeg ondervinden wij nu zelf waar veel burgers tegen aan lopen. Fouten die gemaakt worden bij de politie. :cry:

Om een lang verhaal kort te maken. Ik ga in bezwaar en vraag de officier om in beroep te gaan tegen de seponering en krijg op dit punt gelijk. Vervolgens zijn we bijna een jaar verder zonder dat er wat in die zaak is gebeurd.

Ik heb het hele verhaal aan unive uitgelegd. Die doen niets voor mij. Ze willen eerst de verdachten veroordeeld zien voor er uitgekeerd gaat worden. Terwijl ik verzekerd ben tegen (poging) diefstal en vernieling. Dat er een fout is gemaakt door de politie hebben ze geen oren naar. Daarnaast ben ik geschoffeerd aan de telefoon door een medewerker waar de honden geen brood van lusten.

De schade is ca. 350 euro. Maar ik zal vechten totdat ik mijn gelijk zal krijgen. Vele en vele belasting gelden zullen hiervoor verbrast gaan worden (procedures, man capaciteit politie/justitie, etc) Omdat Unive niet naar de menselijke kant van een verhaal wil luisteren.

Denk dus goed na voordat u met Unive in zee gaat. Ik weet andere verzekeringen die wel naar de menselijke kant luisteren.
Laatst gewijzigd door Radar op 11 mei 2014 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Irrelevante informatie verwijderd

riddert

Re: Unive bromfietsverzekering

Ongelezen bericht door riddert »

ricardoenmargreet schreef:Beste Lezer,

Ik wil u graag waarschuwen voor Unive Verzekeringen. Dit bedrijf kent geen compromis. Ik zal u uitleggen wat mij is overkomen.

In 05/2012 koop ik een splinternieuwe scooter. Ik verzeker deze WA+ beperkte casco.

In 09/2013 word deze door een tweetal Poolse mannen midden in de nacht mijn scooter omver getrapt, nadat ze hem geprobeerd hadden te stelen ( buddyseat met geweld open getrokken en stuurslot getracht te forceren ). Mijn vrouw ziet vanuit het slaapkamer raam dat de twee heren met mijn scooter aan het knutselen zijn en maakt mij wakker. Ik hoor nog net een harde klap. (scooter omver)

Ik bedenk mij geen moment en snel naar beneden. Na een gevecht met twee personen kan ik 1 verdachte aanhouden. De persoon word meegenomen door de politie. Een zoekslag naar de tweede verdachte in de wijk levert niets op. Wel word ik, op de plek waar ik met de twee verdachten aan het vechten was, een portemonnee gevonden met de IDtwee kaart van de tweede verdachte. Ik overhandig dit even later aan de politie.

Ik, en mijn vrouw zijn beide politie ambtenaren. Ik doe daarom alles volgens de regels en doe netjes aangifte van openlijke geweldpleging. Van mijn vrouw word een verklaring opgenomen.

Dezelfde dag word ik door de recherche gebeld. Sorry maar we hebben de verdachte heen gezonden. 1 op 1 bewijs is niet voldoende. 'Ik was immers een klapgetuige, had de klap alleen maar gehoord en dat was geen waterdicht bewijs. Prima. Dat begreep ik. Ik als politie ambtenaar ben absolute voorstander van waterdicht bewijs, het mag nooit zo zijn dat iemand op vermoedens veroordeeld mag worden.

Ik zei gelijk 'en de verklaring van mijn vrouw dan' ? Ja dat is 1 op 1 kreeg ik als antwoord. Dan krijgt de verdachte het voordeel van de twijfel. Ik vroeg direct daar achter aan 'ja, maar zij heeft een eed afgelegd' vervolgens krijg ik als antwoord 'ooww sorry, dat wist ik niet. moet je maar ff in bezwaar gaan. Goede middag daag´

Ironisch genoeg ondervinden wij nu zelf waar veel burgers tegen aan lopen. Fouten die gemaakt worden bij de politie. :cry:

Om een lang verhaal kort te maken. Ik ga in bezwaar en vraag de officier om in beroep te gaan tegen de seponering en krijg op dit punt gelijk. Vervolgens zijn we bijna een jaar verder zonder dat er wat in die zaak is gebeurd.

Ik heb het hele verhaal aan unive uitgelegd. Die doen niets voor mij. Ze willen eerst de verdachten veroordeeld zien voor er uitgekeerd gaat worden. Terwijl ik verzekerd ben tegen (poging) diefstal en vernieling. Dat er een fout is gemaakt door de politie hebben ze geen oren naar. Daarnaast ben ik geschoffeerd aan de telefoon door een medewerker waar de honden geen brood van lusten.

De schade is ca. 350 euro. Maar ik zal vechten totdat ik mijn gelijk zal krijgen. Vele en vele belasting gelden zullen hiervoor verbrast gaan worden (procedures, man capaciteit politie/justitie, etc) Omdat Unive niet naar de menselijke kant van een verhaal wil luisteren.

Denk dus goed na voordat u met Unive in zee gaat. Ik weet andere verzekeringen die wel naar de menselijke kant luisteren.
wilt u misschien ook even vertellen welke verzekeringen dit dan zijn?

Moedt

Ongelezen bericht door Moedt »

ricardoenmargreet schreef:
Ik heb het hele verhaal aan unive uitgelegd. Die doen niets voor mij. Ze willen eerst de verdachten veroordeeld zien voor er uitgekeerd gaat worden. Terwijl ik verzekerd ben tegen (poging) diefstal en vernieling.
Dit is vreemd.
Volgens Unive keren ze dus alleen uit bij diefstal en vernieling als de daders veroordeeld zijn?
Wat nou als je scooter is gestolen als je 's morgens buiten komt?
Of wat nou als je scooter vernield is als je 's morgens buiten komt?
Is dat allemaal ongedekt als je geen dader hebt en als ze niet veroordeeld worden?

Als dit zo is dan heeft die verzekering totaal geen waarde want hoe vaak komt het nou voor dat je de dader kunt aanwijzen in dit soort gevallen?

ricardoenmargreet

Betreffende een bromfiets verzekering bij Unive.nl / Wa+ beperkt casco.

Unive weigert mijn verhaal voor waar aan te nemen en uit te keren. Ze nemen niet de moeite om het proces verbaal met alle stukken op te vragen waaruit ambtsedig is verklaard dat de openlijke geweldpleging is gepleegd door o.a. de aangehouden verdachte.

De verzekering dekt overigens ook schade n.a.v. omwaaien. Maar omdat ik aan geef dat de bromfiets vernield is gaat dit ook niet op. Ik val dus tussen wal en schip en heb te maken met slimme juridisch medewerkers van SUR unive rechtsbijstand.

Er rest mij niets anders dan te procederen en onnodige kosten laten maken. Onze belastingbetaler is de dupe. Moreel gezien heeft Unive daar geen boodschap aan.

Frantic2

Ongelezen bericht door Frantic2 »

ik denk dat ze afwijzen omdat het nu meer lijkt op vandalisme. Vandalisme is alleen verzekerd op een volledig cascoverzekering( all risk) Zonder veroordeling voor een poging tot diefstal staat u dus zwak. Immers, u kunt niet bewijzen dat ze uw brommer wilde stelen, ze hebben alleen vernielt....
En ja, Unive staat niet echt bekent om hun humane denkwijze als je diefstal voorkomt en alleen vandalisme schade overblijft.

gilas

Ongelezen bericht door gilas »

Je kan Unive nu wel de schuld gaan geven maar jij kan niet bewijzen dat deze mannen daadwerkelijk jouw brommer wilde stelen.
Dat Unive dus wil wachten op een eventuele veroordeling tot diefstal is logisch omdat er dan daadwerkelijk bewijs is.
Unive hoeft geen papieren op te vragen,jij moet zorgen dat die papieren bij Unive terecht komen.
Jij maakt een claim bij Unive,dus het is aan jouw om te zorgen dat Unive al de papieren heeft.

ricardoenmargreet

Beste Gilas,

Lees even mijn tekst voordat je wat roept. Ik heb waterdicht bewijs.
Er is een proces verbaal van een agente die de aangehouden verdachte mijn scooter heeft zien vernielen. Dit verbaal is niet door mij opvraagbaar. Dit kan de verzekering opvragen bij het politiekorps. Ik kan dus niet zorgen dat de papieren bij Unive terecht komen.

@Frantic.

Poging diefstal zou kunnen. Buddyseat is opengerukt en stuurslot getracht te verbreken. Aangifte poging diefstal had zeker binnen die kaders van het voorval kunnen vallen. Echter achtte wij openlijke geweldpleging voldoende. Dat was namelijk 100% bewezen.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Dat is een kreet die je hier los gooit. Ik heb wel Univé en ook wel eens een verschil van mening gehad, maar ben er wel met ze uit gekomen. Als andere verzekeringen dan zo goed zijn, waarom dan niet meteen daar heen gegaan?

gilas

ricardoenmargreet schreef:Lees even mijn tekst voordat je wat roept. Ik heb waterdicht bewijs.
De rechter bepaald nog altijd of iets waterdicht bewijs is en je hebt dus nog niet de uitspraak van een rechter dus vindt Unive dat ze gelijk hebben.
ricardoenmargreet schreef:. Echter achtte wij openlijke geweldpleging voldoende.
En dat is dus niet iets wat jij bepaald.
Jij acht het voldoende,bewijs dan ook maar dat dit zo is.

ricardoenmargreet

omdat mijn huidige verzekering, waar ik alles heb lopen geen bromfiets verzekering heeft.
ciske schreef:
Dat is een kreet die je hier los gooit. Ik heb wel Univé en ook wel eens een verschil van mening gehad, maar ben er wel met ze uit gekomen. Als andere verzekeringen dan zo goed zijn, waarom dan niet meteen daar heen gegaan?

ciske

Is je huidige verzekeraar toch niet zo best!

ciske

Ironisch genoeg ondervinden wij nu zelf waar veel burgers tegen aan lopen. Fouten die gemaakt worden bij de politie
Misschien moet je hier je klacht neerleggen, deze hadden een persoon opgepakt volgens jou. Dus schade verhalen op degene die het gedaan heeft.

ricardoenmargreet

Het probleem zit hem in het feit dat ik vind dat het opsporings onderzoek niet goed is gegaan. Niet alleen ik,maar ook de officier vind dat de zaak opnieuw gedaan moet worden.

Unive zegt terecht dat ze alleen uitkeren als er verdachten daadwerkelijk worden vervolgd.

Waar ik nu zo op tegen ben is dat ik een artikel 12 procedure moet opstarten. Voor mij een brief maar voor het politie/justitie veel werk. Terwijl als unive de stukken opvraagt zij zo de fout kunnen lezen. Deze strategie begrijp ik wel. In het kader van poot stijf houden en hopen dat ik afhaak.

Mijn mening is dat het moreel gezien niet klopt omdat kostbare uren op deze manier worden verspi

Ik vind dat er genoeg standpunten zijn uitgewisseld.
Ik update deze topic zodra de zaak is afgehandeld en er een uitkomst is.

We zullen zien wie er gelijk krijgt.

Moedt

Ongelezen bericht door Moedt »

ricardoenmargreet schreef:
Unive zegt terecht dat ze alleen uitkeren als er verdachten daadwerkelijk worden vervolgd.
Jij gaat niet in op mijn post dus laat maar zitten verder.

ricardoenmargreet

Moedt, wil wel reageren. Sorry.
Kennelijk valt vernieling door personen niet onder mijn verzekering. Oke prima.. had ik maar een betere berzekering moeten afsluiten.
Dus alleen als er verdachten zijn word het een civiele zaak waar Unive wel wat mee kan. Ze gaan dan de kosten verhalen op de daders.

Geen daders, geen personen om op te verhalen.
Echter door een foutje is niet bekend geworden dat de openlijke geweld pleging is gezien door een politie ambtenaar. Dus geen 1 op 1 maar strafbaar feit geconstateerd door politie ambtenaar.

Unive wil nu dat ik ga procederen. Prima daar ben ik ook mee bezig.

Alleen het punt wat ik wil maken is dat unive ook het proces verbaal kan opvragen en zelf de feiten lezen zodat ze kunnen lezen wat er precies is gebeurd.

Nu moet er flink geprocedeerd worden wat enorme kosten met zich mee brengt voor de belasting betaler.
Ik ben een volhouder en bewandel de juiste weg om mijn gelijk te krijgen. Maar er zijn ook veel mensen die daar geen zin in hebben of nier weten hoe ze de weg moeten bewandelen. In dat geval hoeft er dus niet uotgwkeerd te worden.

Het gaat tenslotte om 350 euro schade.

gilas

ricardoenmargreet schreef:Echter door een foutje is niet bekend geworden dat de openlijke geweld pleging is gezien door een politie ambtenaar. Dus geen 1 op 1 maar strafbaar feit geconstateerd door politie ambtenaar.
Dus de fout ligt bij de politie en niet bij Unive.
Je wil,jij eist,jij vindt etc,allemaal goed en wel maar als Unive de zaak niet vertrouwt van jouw kant en kennelijk doen ze dat niet op basis van de informatie die jij ze hebt gegeven dan wijzen ze je eis gewoon af.
Hoe meer informatie je neer schrijft,hoe meer blijkt dat de fout gewoon bij de politie ligt en niet bij Unive.
Maar ja,het is makkelijker om te klagen over je verzekering dan over de politie en helemaal als dat collega`s blijken,want stel je voor dat je ze beledigd met je klacht.

ricardoenmargreet

@gilles

Je hebt helemaal gelijk. Absoluut! Deze fout zal ook hersteld moeten worden middels een bezwaar. (bezwaar tegen de seponering, zogenaamde artikel 12 procedure)

Terwijl als Unive het volledige dossier op vraagt ze kunnen lezen waar de fout zit. Alleen kan een artikel 12 procedure wel een jaar duren. Het kost de gemeenschap veel geld aan mankracht.

Het is hun goed recht overigens om alles strikt volgens de regels te doen. Ik noem ze toch ook geen oplichters of iets dergelijks. Ik vind het alleen persoonlijk moreel gezien niet kunnen. Meer is het niet.

gilas

ricardoenmargreet schreef:Terwijl als Unive het volledige dossier op vraagt ze kunnen lezen waar de fout zit.
En weer leg je de schuld bij Unive en niet bij de politie.
Unive hoeft helemaal niets te doen.
Zij maken een beslissing op basis van de informatie die jij ze hebt gegeven.
Op basis van die informatie kunnen ze besluiten om het dossier op te vragen maar dat zijn ze niet verplicht.
Jij bent degene die in de eerste instantie die informatie geeft en klaarblijkelijk heeft de informatie die jij hebt gegeven ze tot het besluit doen komen om niet het dossier aan te vragen en je klacht af te wijzen.
ricardoenmargreet schreef:Het is hun goed recht overigens om alles strikt volgens de regels te doen.
Toch aardig van je dat je dat vindt,jammer dat je dan nog steeds de schuld legt bij Unive.

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

zou het niet zo kunnen zijn, dat unive alleen maar de schade bij de daders kan halen als deze zijn veroordeeld?
voor die tijd, zijn zij namelijk alleen maar verdachte.
in dat geval ligt het voor de hand dat unive van u verwacht, dat u zorgt dat ze veroordeeld worden.

Univé webteam

Ongelezen bericht door Univé webteam »

Beste Ricardo,

Zou je een mail willen sturen naar [email protected] met daarin je gegevens? Dan kunnen wij eea voor je nakijken.

Met vriendelijke groet,

Univé Webcare Team^JS

Gesloten