Dag mevrouw van de Unive.
"Kunt u mij misschien vertellen wat een termijn-toeslag en waarom deze bij mij zo hoog is (€23,52) ?".
"Tja meneer dat komt omdat u niet draagkrachtig genoeg bent om het gehele verzekeringsbedrag ineens te voldoen. Als u nu eerst eens rijk wordt,
dan hoeft u niet in maandelijkse termijnen en deze termijn-toeslag niet te betalen".
Dus het nieuwe motto "Minder draagkrachtig, meer kwijt bij Unive".
Dit heeft de dame van Unive natuurlijk niet gezegd, maar het is wel de
realiteit. Het volledig geautomatiseerde incasso proces bij Unive wordt
duur betaald door de minst draagkrachtige klant !
Sparks
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Unive denkt mee met de minder draagkrachtigen.
Re: Unive denkt mee met de minder draagkrachtigen.
Misschien heeft dat te maken met rente: als u in 1 keer zou betalen aan het begin van het jaar kan Univé een jaar lang rente vangen over dat geld en dat kunnen ze nu niet. Misschien dat ze dat doorberekenen aan hun klanten.
Ik betaalde bij Unive ook per maand en er werd niets extra's gerekend.
Bij Centraal Beheer moet ik 25 euro per jaar extra betalen.
Gewoon een klacht indienen en de zaak uit laten leggen waarom het zo duur is. En dat je overweegt om een andere verzekering af te sluiten waar je wel per maand kan betalen zonder extra kosten. Vaak willen ze dan toch wel wat doen. Ik vind Unive zeker een goede maatschappij en nooit klachten gehad toen ik bij ze verzekerd was.
Bij Centraal Beheer moet ik 25 euro per jaar extra betalen.
Gewoon een klacht indienen en de zaak uit laten leggen waarom het zo duur is. En dat je overweegt om een andere verzekering af te sluiten waar je wel per maand kan betalen zonder extra kosten. Vaak willen ze dan toch wel wat doen. Ik vind Unive zeker een goede maatschappij en nooit klachten gehad toen ik bij ze verzekerd was.
Dit is heel gebruikelijk bij verzekeringen, hoewel er ook veel verzekeraars zijn die het niet doen. Unive doet dit bijvoorbeeld en Proteq ook. Bij mijn zorgverzekering kreeg ik ook 3% betalingskorting als ik vooraf per jaar betaalde (hier heet het dan een korting, maar het komt dus op hetzelfde neer).
Er is ook wat voor te zeggen. Als ik per maand zonder toeslag kan betalen, dan zet ik het geld op een spaarrekening en dan vang ik toch nog iets van 2% rente in een jaar. Daarnaast zal het ze administratiekosten schelen.
Als je het er niet mee eens bent, dan kun je beter een verzekeraar kiezen die geen toeslag rekent.
Er is ook wat voor te zeggen. Als ik per maand zonder toeslag kan betalen, dan zet ik het geld op een spaarrekening en dan vang ik toch nog iets van 2% rente in een jaar. Daarnaast zal het ze administratiekosten schelen.
Als je het er niet mee eens bent, dan kun je beter een verzekeraar kiezen die geen toeslag rekent.