Wat mij betreft gaat het hier al mis. Geen inkomen (hoe kan dat trouwens, je hebt in NL toch in ieder geval recht op bijstand?) ontslaat je niet van betalingsverplichtingen.cor19 schreef:Doordat ik tijdelijk geen inkomen had kon ik helaas mijn premie voor mijn zorgverzekering niet betalen. Univé hiervan netjes op de hoogte gebracht maar geen reactie ontvangen wel op een gegeven ogenblik een aanmaning. Op het moment dat ik wel weer een inkomen had een betalingsregeling getroffen.
Dan kun je daar Univé wel 'netjes' van op de hoogte brengen, maar je neemt wel iets bij hun af: een verzekering. Bij de bakker koop je ook geen brood zonder te betalen.
Nog een puntje: een betalingsregeling is coulance, geen recht van welke schuldenaar dan ook.
Volgens mij moet je je eigen bijlage nog eens goed lezen. Wat staat er in het door jou aangehaalde stukje tekst:
Op het moment dat de verzekeringnemer als bedoeld zijn gehele schuld heeft voldaan door gehele betaling van de schuld, een adequate betalingsregeling heeft getroffen met de zorgverzekeraar en deze is nagekomen of als er sprake is van een goedgekeurde saneringsregeling, zal de nominale premie weer geïnd worden door de zorgverzekeraar waarbij de zorgverzekering is gesloten. Vanaf dat moment kan de verzekeringnemer ook weer gebruik maken van het recht de zorgverzekering op te zeggen zoals vermeld in de wet.
Dus dat je als je een adequate betalingsregeling hebt getroffen en deze bent nagekomen, dus oftewel, je hebt je schulden voldaan, dan mag je opzeggen en een andere verzekeraar zoeken.