LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Unive is weer een klant kwijt.

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
mamoreus
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jul 2012 21:32

Unive is weer een klant kwijt.

Ongelezen bericht door mamoreus »

Hallo allemaal,

Ben al meer dan 15 jaar klant bij unive en heb daar al mijn verzekeringen lopen.

Nog geen drie jaar geleden adviseur over de vloer gehad en alles optimaal afgestemd op onze situatie.

Nou is afgelopen nacht onze buitenkeuken gestolen en unive geeft niet thuis, valt buiten de dekking. Tuinset is wel verzekerd maar buitenkeuken niet.

Voel me bedonderd en zeg morgen op.

Een ex-unive klant.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Unive is weer een klant kwijt.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

mamoreus schreef:Hallo allemaal,

Ben al meer dan 15 jaar klant bij unive en heb daar al mijn verzekeringen lopen.

Nog geen drie jaar geleden adviseur over de vloer gehad en alles optimaal afgestemd op onze situatie.

Nou is afgelopen nacht onze buitenkeuken gestolen en unive geeft niet thuis, valt buiten de dekking. Tuinset is wel verzekerd maar buitenkeuken niet.

Voel me bedonderd en zeg morgen op.

Een ex-unive klant.
Wat is de reden dat een buitenkeuken er niet onder valt en een tuinstel wel ?

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: Unive is weer een klant kwijt.

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Choco, vaak is diefstal buiten de deur (dus ook uit de tuin ) niet meeverzekerd, veel verzekeraars maken dan een uitzondering voor je tuinset

witte angora
Berichten: 31975
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Unive is weer een klant kwijt.

Ongelezen bericht door witte angora »

Leojes30 schreef:Choco, vaak is diefstal buiten de deur (dus ook uit de tuin ) niet meeverzekerd, veel verzekeraars maken dan een uitzondering voor je tuinset
Dan moet je er even iets bij zetten: de dagwaarde van je tuinset.

Dan lijkt het heel wat, terwijl het eigenlijk niet zo heel veel om het lijf heeft. :wink:
mamoreus schreef:Voel me bedonderd en zeg morgen op.

Een ex-unive klant.
Ik voel me op een andere manier bedonderd.

Een ex-Unive werknemer.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Unive is weer een klant kwijt.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Kritiek

De televisieprogramma's Zembla ("Verzekerd van ellende", uitzending van 8 februari 2009) en TROS Radar ("Schadebureaus niet onafhankelijk", uitzending van 31 oktober 2011) besteedden aandacht aan de manier waarop Univé gebruikmaakt van het eigen schadebureau Compander, dat niet onafhankelijk zou opereren. Daardoor zouden verzekerden gedupeerd zijn.[1]
Bovenstaande voegde ik toe aan de Wikipedia-pagina over Univé in november 2011.

Wat schetst mijn verbazing? Is weggecensureerd! Hier de versie waar de kritiek nog staat:
http://nl.wikipedia.org/w/index.php?tit ... d=29297399


En hier de pagina na de censuur op 7 mei 2012. Univé censureert klaarblijkelijk zélf de Univé-pagina op Wikipedia:
http://nl.wikipedia.org/w/index.php?tit ... on=history (klik op: 7 mei 2012 14:11‎)

[persoonsgegevens verwijderd door moderator]


Ook het Wikipedia lemma over jeugdsoos Eagle is van zijn hand en zijn werkzaamheden voor die soos zijn ook op de LinkedIn-pagina terug te vinden.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jeugdsoos_Eagle
Laatst gewijzigd door Radar op 07 aug 2012 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Unive is weer een klant kwijt.

Ongelezen bericht door Frantic2 »

waarom zou en tuinset er wel onder vallen? Hoogstens coulance halve want die staat ook buiten!

Had je de buitenkeuken in een schuur opgeruimd was hij w.s. wel verzekerd. Als hij buiten blijft staan dan moet je een tuinverzekering hebben en voldoende diefstal preventie...( anders krijg je weer dat het een eigen schuld schade is)

Jammer en zonde van het geld. Dan maar weer terug naar een ouderwetse BBQ!

Maar om een verzekeringsmij. daarvoor zwart te maken? het is gewoon onwetendheid van de gedupeerde.

berend12
Berichten: 548
Lid geworden op: 16 aug 2010 20:52

Re: Unive is weer een klant kwijt.

Ongelezen bericht door berend12 »

Tuinmeubilair staat bij mij gewoon op de polis Frantic...... dus waar praat je nu over?
Neemt niet weg dat je beter je spullen kan opruimen om dit soort dingen te voorkomen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Unive is weer een klant kwijt.

Ongelezen bericht door ciske »

Neemt niet weg dat je beter je spullen kan opruimen om dit soort dingen te voorkomen.
Precies , dus TS is in dit geval slordig geweest.

berend12
Berichten: 548
Lid geworden op: 16 aug 2010 20:52

Re: Unive is weer een klant kwijt.

Ongelezen bericht door berend12 »

Je moet altijd maar afwachten wat ze uitkeren, voorkomen is beter dan genezen. Meestal kom je er toch aan tekort Ciske.
Laatst gewijzigd door berend12 op 25 jul 2012 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Unive is weer een klant kwijt.

Ongelezen bericht door ciske »

berend12 schreef:Je moet altijd maar afwachten wat ze uitkeren, voorkomen is beter dan genezen. Meestal kon je er toch aan tekort Ciske.

Ja ik haal alles altijd naar binen, althans in de schuur.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Unive is weer een klant kwijt.

Ongelezen bericht door Frantic2 »

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1262 ... dia__.html

Zo heeft iemand hier de Telegraaf getipt?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Unive is weer een klant kwijt.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Nee, ik heb Webwereld getipt:

http://webwereld.nl/nieuws/111272/univ- ... lemma.html

De rest volgde:

Volkskrant, Trouw, AD, Parool,Telegraaf, BNR Nieuwsradio, Nu.nl, Geenstijl.nl, Assurantie Magazine, Tros Radar, DeOndernemer.nl, Reformatorisch Dagblad, etc. hebben er nu ook over bericht.

Dat zal Univé leren censuur te plegen op een stuk dat ik op Wikipedia heb gezet. 8)

witte angora
Berichten: 31975
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Unive is weer een klant kwijt.

Ongelezen bericht door witte angora »

AMSTERDAM - Verzekeraar Univé heeft zelf aanpassingen aangebracht in het Wikipedia-lemma. Zo werd een alinea die verwees naar kritische tv-uitzendingen van Zembla en Tros Radar compleet weggehaald.

De verzekeringsmaatschappij maakt zich daarmee schuldig aan commerciële manipulatie van het Wikipedia-artikel over het bedrijf, schrijft Webwereld.

Afgelopen mei is het lemma kort na elkaar een aantal keer aangepast en is een alinea over kritiek op de verzekeraar geheel verwijderd, zo tipte een Webwereld-lezer. Het concern heeft een stagiair het lemma laten oppoetsen. „Dat klopt, we hebben hem de opdracht gegeven het artikel te updaten, omdat er een aantal gegevens onjuist op stonden,” reageert de woordvoerster van de verzekeraar. „Wat actueel en relevant is hebben we laten staan.”
En dat nog openlijk toegeven ook...

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Unive is weer een klant kwijt.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ja, omdat ze niet anders konden.

witte angora
Berichten: 31975
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Unive is weer een klant kwijt.

Ongelezen bericht door witte angora »

Ach, ik heb er gewerkt, op het kantoor in Zwolle, ik weet hoe achterbaks ze kunnen zijn.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Unive is weer een klant kwijt.

Ongelezen bericht door sephora30 »

Een buitenkeuken ff in de schuur zetten???? :shock:

Weet je wel hoe groot en zwaar die dingen zijn! Mag je ook wel een grote schuur hebben dan.

Het heet niet voor niks buitenkeuken.

Byob
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 okt 2006 10:54

Re: Unive is weer een klant kwijt.

Ongelezen bericht door Byob »

Het is maar net wat je een buitenkeuken vindt.

Je zou een zo'n amerikaanse bbq met branderdje voor de satesaus aan de zijkant ook wel een buitenkeuken kunnen noemen, alleen staat die gewoon op wieltjes, en is daarom ook zo mee te nemen.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Unive is weer een klant kwijt.

Ongelezen bericht door sephora30 »

Nee Byob, een buitenkeuken is geen bb :roll:

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Unive is weer een klant kwijt.

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Of een kettingslot aan een ring in een muur of Zo? Maar hij wordt geclaimd als Gestolen! Dan kan hij nooit zo enorm zijn toch?

Wel schitterend hoe unive op zijn plaat gaat.....er stonden onjuistheden.....zielige polisvoorwaarden hebben ze gewoon. En hele trieste Schadebehandelaars!

Jammer voor ts dat hij er pas na een schade achter komt dat er extra dekking nodig is voor een "luxe" tuininrichting. Maar hij zou hem ws in dezelfde omstandigheden ook elders niet vergoedt krijgen.

Byob
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 okt 2006 10:54

Re: Unive is weer een klant kwijt.

Ongelezen bericht door Byob »

sephora30 schreef:Nee Byob, een buitenkeuken is geen bb :roll:
Weet ik, alleen als je op google zoekt op buitenkeuken zie je een nogal verschijdenheid aan mogelijke buitenkeukens, ook die op wielen...

Dus wat heeft ts ermee bedoeld....

Gesloten