LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] UNIVE MAAKT MENSEN FAILLIET!!!!!!!!
-
UNIVE MAAKT MENSEN FAILLIET!!!!!!!!
ik heb problemen met unive! in mei 2003 heb ik mijn ziekenfonds bij unive opgezecht. Tot mijn grote verbazig kreeg in in november 2005 mijn nieuwe polis opgestuurd. ik ben inmiddels al bij het zilveren kruisvanaf september 2004. een mail gestuurd naar de unive, wat blijkt ze hebben mijn afmelding nooit ontvangen! Toen begon de ellende, ik kreeg een dikke rekening van unive van de tijd die ik volgens hun verzekerd was bij hun. ik heb al die tijd niet gewerkt en was woonachtig in duitsland dus geen recht op ziekenfonds. kreeg een incasso aan mijn broek en communicatie was niet mogelijk. ik heb toen een advocaat ingeschakeld. ik val van de ene verbazing in de andere, mijn gegevens zijn iedere keer fout gespeld en van de berekingen klopt op z'n zachts gezegd geen ene bal. nu willen ze de no claim van 2005 terug hebben maar die heb ik nooit ontvangen en daar had ik ook geen recht op omdat ik in 2005 al lang niet meer bij hun verzekerd was, mijn advocaat wil nu niet meer helpen omdat ik via rechtshulp bij haar ben gekomen en dat betaald kennelijk niet genoeg! WIE O WIE KAN MIJ HELPEN WANT IK WEET HET NIET MEER!!!!! IK GA NIET BETALEN VOOR IETS AT IK NIET HEBB GEHAD!! als het niet goedkomt ga ik me echt opgeven voor radar of kassa. HELP!!!!!
marloes
marloes
Re: UNIVE MAAKT MENSEN FAILLIET!!!!!!!!
Vreemd verhaal...
Ze hebben je verzoek niet ontvangen voor uitschrijving, vanwege verhuizing naar Duitsland, maar er is sinds het verzoek ook geen premie meer betaald.
Wie heeft die incasso stopgezet dan?
Het is trouwens niet altijd gezegd dat verhuizing naar het buitenland, en dan een zogenaamd verdragsland betekend dat het ziekenfonds stopgezet wordt. Meer informatie is te vinden via google.
Unive zou in zijn administratie toch zo moeten kunnen zien of ze voor jou de no-cliam regeling hebben uitbetaald, en op welk bankrekeningnummer dat gedaan is?
Had je zelf ook niet een bevestiging van de uitschrijving verwacht?
Tip, verstuur dit soort zaken zoveel mogelijk aangetekend, en bewaar zelf kopieen!!
Ze hebben je verzoek niet ontvangen voor uitschrijving, vanwege verhuizing naar Duitsland, maar er is sinds het verzoek ook geen premie meer betaald.
Wie heeft die incasso stopgezet dan?
Het is trouwens niet altijd gezegd dat verhuizing naar het buitenland, en dan een zogenaamd verdragsland betekend dat het ziekenfonds stopgezet wordt. Meer informatie is te vinden via google.
Unive zou in zijn administratie toch zo moeten kunnen zien of ze voor jou de no-cliam regeling hebben uitbetaald, en op welk bankrekeningnummer dat gedaan is?
Had je zelf ook niet een bevestiging van de uitschrijving verwacht?
Tip, verstuur dit soort zaken zoveel mogelijk aangetekend, en bewaar zelf kopieen!!
-
ja ik weet dat het aangetekend opgestuurd moet worden, maar ik had alle verzekeringen bij unive en bij alle andere opzeggingen is het goed gegaan. ik had geen recht op ziekenfonds omdat ik NIET werkte. dit is ook erkend door unive maar toch claimen ze de bedragen van die tijd, die heeft de advocaat inmiddels eraf weten te krijgen
nu het volgende:
Mijn verzekering is beeindigd op 12 mei 2003.
hoe kan het dan dat ze de no claim van 2005 willen hebben? er is nooit wat op mijn bankrekening gestort, want die bestaat al lang niet meer (2003 opgeheven)
ik citeer: (brief van unive aan advocaat laatste alinea)
unive heeft coulancehalve de verzekering met terugwerkende kracht per 12 mei 2003 beeindigd. maar ook het recht op no-claim teruggave 2005 vervalt. wat geen recht geeft kan ook niet verrekend worden met de nog niet betaalde premie. om deze reden heeft unive 255 euro weer in rekeing gebracht.
(brief was te lang om helemaal te plaatsen)
ik snap het niet meer, ik heb nooit dat bedrag ontvangen, dan mogen ze het toch ook niet terugvorderen?
marloes
nu het volgende:
Mijn verzekering is beeindigd op 12 mei 2003.
hoe kan het dan dat ze de no claim van 2005 willen hebben? er is nooit wat op mijn bankrekening gestort, want die bestaat al lang niet meer (2003 opgeheven)
ik citeer: (brief van unive aan advocaat laatste alinea)
unive heeft coulancehalve de verzekering met terugwerkende kracht per 12 mei 2003 beeindigd. maar ook het recht op no-claim teruggave 2005 vervalt. wat geen recht geeft kan ook niet verrekend worden met de nog niet betaalde premie. om deze reden heeft unive 255 euro weer in rekeing gebracht.
(brief was te lang om helemaal te plaatsen)
ik snap het niet meer, ik heb nooit dat bedrag ontvangen, dan mogen ze het toch ook niet terugvorderen?
marloes
tessatessa1,
Mijn dochters hebben beiden een soort gelijke ervaring gehad.
Correspondentie met Univé liep op een drama uit.
Om alles duidelijk te krijgen hebben we beide verhalen op een rijtje gezet.
Daarna ben ik voor hun naar het dichts bijzijnde Univé kantoor gegaan en heb daar de situatie uitgelegd en om opheldering gevraagd.
Ik kon mee kijken op de computer en we waren er binnen 5 minuten achter waar de fouten zaten.
Dus trek uit dit voorbeeld je voordeel.
Succes
Mijn dochters hebben beiden een soort gelijke ervaring gehad.
Correspondentie met Univé liep op een drama uit.
Om alles duidelijk te krijgen hebben we beide verhalen op een rijtje gezet.
Daarna ben ik voor hun naar het dichts bijzijnde Univé kantoor gegaan en heb daar de situatie uitgelegd en om opheldering gevraagd.
Ik kon mee kijken op de computer en we waren er binnen 5 minuten achter waar de fouten zaten.
Dus trek uit dit voorbeeld je voordeel.
Succes
-
dat ben ik ook van plan, ik ga kijken of ik maandag de manager kan spreken, want ik word hier gek van het staat zo duidelijk op papier, ook van hun kant uit, dat ik gelijk heb. hou jullie op de hoogte en bedankt voor de reacties
marloes
marloes
Van iemand die bij Unive werkt heb ik begrepen dat dit vaak niet werkt omdat Unive uit verschillende maatschappijen bestaat die los van elkaar werken.
Ben je er inmiddels uit met Unive?
Ben je er inmiddels uit met Unive?
-
ja, via de advocaat en een hele moelijke lange briefwisseling ben ik er eindelijk uit, heb gelijk gekregen
Gefeliciteerd
Leuk dat je nog even laat weten hoe het gegaan is Tessa.
Leuk dat je nog even laat weten hoe het gegaan is Tessa.