LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Unive Scooterverzekering, schadevrije jaren meenemen

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
basamersfoort
Berichten: 59
Lid geworden op: 01 jul 2012 21:43

Unive Scooterverzekering, schadevrije jaren meenemen

Ongelezen bericht door basamersfoort »

Op de site van Unive staat, dat je je schadevrije jaren van je auto mee mag nemen naar je scooterverzekering. Nou, dat was super, dacht ik!

Ik heb direct gebelt om het af te sluiten, maar toen wij bij het aantal schade vrije jaren kwamen, en ik keurig 8 zei, vroeg hij hoe dit kon, omdat ik had aangegeven nog scooter had gereden. Ik vertelde dat er op de website van Unive werd geadverteerd dat ik deze schadevrije jaren mee mocht nemen. Dit was volgens de adviseur absoluut niet het geval.

Ik heb hem direct geconfronteerd, maar daar kon hij helemaal niets mee. Ik moest dit maar door mailen naar de Unive webmaster.

Ik heb dit nog nooit gezien/gehoord, maar het lijkt mij proberen verzekeringen te laten af sluiten onder valse voorwaarden???

Wie heeft er nog meer zoiets meegemaakt, en moet ik Unive hiervan op de hoogte stellen?
Laatst gewijzigd door Radar op 06 jul 2012 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Unive Scooterverzekering, schadevrije jaren meenemen

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Heb je een link naar die Aanbieding? Dan kijk ik met je mee, want het zou idd een hele mooie deal zijn

basamersfoort
Berichten: 59
Lid geworden op: 01 jul 2012 21:43

Re: Unive Scooterverzekering, schadevrije jaren meenemen

Ongelezen bericht door basamersfoort »

Frantic2 schreef:Heb je een link naar die Aanbieding? Dan kijk ik met je mee, want het zou idd een hele mooie deal zijn
Ja tuurlijk, eerst het stuk tekst daaronder staat een link.

Schadevrije jaren - Kan ik de schadevrije jaren van mijn auto- of motorverzekering meenemen naar een bromfietsverzekering van Univé? Of de schadevrije jaren van mijn bromfietsverzekering meenemen naar een auto- of motorverzekering?
Ja, dat kan. Als u uw auto- of motorverzekering beëindigt, kunt u de schadevrije jaren overnemen naar uw bromfietsverzekering. Andersom kan ook. Als u uw Univé-bromfietsverzekering beëindigt, kunt u de schadevrije jaren die u daarmee heeft opgebouwd meenemen naar een auto- of motorverzekering van Univé. Dat levert u direct al extra korting op.

http://www.unive.nl/bromfietsverzekerin ... eldevragen

Zoek zelf even bij veel gestelde vragen naar:

Schadevrije jaren - Kan ik de schadevrije jaren van mijn auto- of motorverzekering meenemen naar een bromfietsverzekering van Univé? Of de schadevrije jaren van mijn bromfietsverzekering meenemen naar een auto- of motorverzekering?

Het is toch eigenlijk te bizar voor woorden dat Unive hierin niet thuis geeft?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Unive Scooterverzekering, schadevrije jaren meenemen

Ongelezen bericht door berndv »

Oplichting vind ik wederom weer eens een veelste overdreven uitspraak, en het is valse voorwendselen, niet valse voorwaarden, de voorwaarden zijn niet vals.

Ik lees hierbij dat u uw autoverzekering kunt opzeggen en dan die schadevrije jaren mee kunt nemen, ik lees niet dat je die schadevrije jaren die je hebt op je actieve autoverzekering mag gebruiken als schadevrije jaren, als je autoverzekering nog loopt.

witte angora
Berichten: 31975
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Unive Scooterverzekering, schadevrije jaren meenemen

Ongelezen bericht door witte angora »

Dit is wat er staat.
Ja, dat kan. Als u uw auto- of motorverzekering beëindigt, kunt u de schadevrije jaren overnemen naar uw bromfietsverzekering. Andersom kan ook. Als u uw Univé-bromfietsverzekering beëindigt, kunt u de schadevrije jaren die u daarmee heeft opgebouwd meenemen naar een auto- of motorverzekering van Univé. Dat levert u direct al extra korting op.
Maar wel vreemd dat jij contact met de webmaster op moet nemen om het 'op te lossen'.

basamersfoort
Berichten: 59
Lid geworden op: 01 jul 2012 21:43

Re: Unive Scooterverzekering, schadevrije jaren meenemen

Ongelezen bericht door basamersfoort »

berndv schreef:Oplichting vind ik wederom weer eens een veelste overdreven uitspraak, en het is valse voorwendselen, niet valse voorwaarden, de voorwaarden zijn niet vals.

Ik lees hierbij dat u uw autoverzekering kunt opzeggen en dan die schadevrije jaren mee kunt nemen, ik lees niet dat je die schadevrije jaren die je hebt op je actieve autoverzekering mag gebruiken als schadevrije jaren, als je autoverzekering nog loopt.
Klopt, dit heb ik ook gedaan. Ik heb namelijk mijn auto verkocht, daarom vond ik deze deal zeer aantrekkelijk,.

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Unive Scooterverzekering, schadevrije jaren meenemen

Ongelezen bericht door Brainless »

Was je auto ook verzekerd bij Univé?

basamersfoort
Berichten: 59
Lid geworden op: 01 jul 2012 21:43

Re: Unive Scooterverzekering, schadevrije jaren meenemen

Ongelezen bericht door basamersfoort »

Brainless schreef:Was je auto ook verzekerd bij Univé?
Nee, maar dit is niet één van de voorwaarde toch?

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Unive Scooterverzekering, schadevrije jaren meenemen

Ongelezen bericht door Frantic2 »

jawel dat staat er ook:

No-claim korting - Krijg ik extra korting op mijn bromfietsverzekering als ik mijn motor of auto ook bij Univé verzekerd heb?

Nee, u kunt alleen de korting van de auto- of motorverzekering overnemen op uw bromfietsverzekering als die auto- of motorverzekering beëindigd wordt.

en:
Schadevrije jaren - Kan ik de schadevrije jaren van mijn auto- of motorverzekering meenemen naar een bromfietsverzekering van Univé? Of de schadevrije jaren van mijn bromfietsverzekering meenemen naar een auto- of motorverzekering?
Ja, dat kan. Als u uw auto- of motorverzekering beëindigt, kunt u de schadevrije jaren overnemen naar uw bromfietsverzekering. Andersom kan ook. Als u uw Univé-bromfietsverzekering beëindigt, kunt u de schadevrije jaren die u daarmee heeft opgebouwd meenemen naar een auto- of motorverzekering van Univé. Dat levert u direct al extra korting op.

Die tweede Faq kan weliswaar voor verwarring zorgen omdat er niet expliciet bijstaat dat ook dit een autoverzekering van Univé moet zijn.


Maar ik weet uit de praktijk dat je nooit je svj van EEN autoverzekering voor een bromfiets verzekering mag gebruiken. Het z.g. Roydata systeem is alleen voor het opslaan van svj van auto's en motoren en ook Univé zal zich aan die regel moeten houden.

Dus krijg je die extra korting alleen als je auto bij Univé had verzekerd.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Unive Scooterverzekering, schadevrije jaren meenemen

Ongelezen bericht door berndv »

De FAQ zijn niet de voorwaarden, de voorwaarden staan weer elders, en waarschijnlijk staat het in de voorwaarden wel duidelijk in die omschrijving dat je autoverzekering bij unive moet lopen. In dat geval zijn de FAQ wat slecht verwoord, maar nog niet zoals TS stelt oplichting.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Unive Scooterverzekering, schadevrije jaren meenemen

Ongelezen bericht door Frantic2 »

oh nee, zeker niet!

Univé heeft trouwens ook kantoren dus daar had hij het ook even kunnen vragen voordat hij zijn auto verkocht om een goedkope verzekeringsdeal te sluiten.

En hij verteld in de eerste topic dat de bromfiets voor zijn vriendin is....... die kan al helemaal niet gebruik maken van zijn schadevrije jaren!

Al met al.... een erg opgefokt topic met een lasterlijke titel.
basamersfoort schreef:
witte angora schreef:Je zou eens bij de ANWB kunnen informeren. Die zijn niet zo duur, maar de schadevrije jaren die je nu met je scooter opbouwt, kun je later mee nemen als je een auto wilt verzekeren. Dan kom je dus hoger op de bonus-malus ladder zeg maar.

Tnks, ik rijd al zo'n 8 jaar schade vrij met mijn auto, scooter heb ik erbij genomen voor mijn vriendin. Nu mag ik die schade vrije jaren van mijn auto niet meenemen. Raar verhaal eigenlijk.
Dus hij praat zichzelf ook nog eens vast..... die scooter is ERBIJ genomen volgens het ene topic..... en hier heeft ie het opeens over de auto die verkocht is voor die scooter.....

Unive leest mee, dus die kan dan meteen zien wat voor vlees er in de kuip zit!

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Unive Scooterverzekering, schadevrije jaren meenemen

Ongelezen bericht door ciske »

Unive leest mee, dus die kan dan meteen zien wat voor vlees er in de kuip zit!
Ja en? Er is nog altijd zoiets als een mens die hier schrijft. Als TS het fout heeft hoeft die alsnog niet naar de webmaster van Univé verwezen te worden.

Univé leest zeer zeker mee, maar ze kunnen ook eens een reactie geven.

Heb niet de indruk dat TS moedwillig een bedrijf zwart wilt maken.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Unive Scooterverzekering, schadevrije jaren meenemen

Ongelezen bericht door berndv »

Het deel verwijzen naar de webmaster is inderdaad niet juist en zou iets moeten zij wat ze daar zelf intern maar meten regelen. Voor de rest vind ik het gezeur m niets, en tevens zelf willen oplichten, aangezien TS ZIJN schadevrije jaren wil gebruiken voor de scooter van zijn vriendin. Dit gaat ook bij auto's alleen op als je de regelmatige bestuurder bent.

basamersfoort
Berichten: 59
Lid geworden op: 01 jul 2012 21:43

Re: Unive Scooterverzekering, schadevrije jaren meenemen

Ongelezen bericht door basamersfoort »

Frantic2 schreef:oh nee, zeker niet!

Univé heeft trouwens ook kantoren dus daar had hij het ook even kunnen vragen voordat hij zijn auto verkocht om een goedkope verzekeringsdeal te sluiten.

En hij verteld in de eerste topic dat de bromfiets voor zijn vriendin is....... die kan al helemaal niet gebruik maken van zijn schadevrije jaren!

Al met al.... een erg opgefokt topic met een lasterlijke titel.
basamersfoort schreef:
witte angora schreef:Je zou eens bij de ANWB kunnen informeren. Die zijn niet zo duur, maar de schadevrije jaren die je nu met je scooter opbouwt, kun je later mee nemen als je een auto wilt verzekeren. Dan kom je dus hoger op de bonus-malus ladder zeg maar.

Tnks, ik rijd al zo'n 8 jaar schade vrij met mijn auto, scooter heb ik erbij genomen voor mijn vriendin. Nu mag ik die schade vrije jaren van mijn auto niet meenemen. Raar verhaal eigenlijk.
Dus hij praat zichzelf ook nog eens vast..... die scooter is ERBIJ genomen volgens het ene topic..... en hier heeft ie het opeens over de auto die verkocht is voor die scooter.....

Unive leest mee, dus die kan dan meteen zien wat voor vlees er in de kuip zit!

Absoluut praat ik mijzelf niet vast, maar wellicht is begrijpend lezen lastig, maar uiteraard zal ik het nog een keer voor je uitleggen.

1 ik heb een nieuwe scooter gekocht (op mijn naam) voor mijn vriendin.
2 De auto is dus NIET weg, deze word erbij genomen.
3 Ik zoch een goedkope verzekering voor de scooter.
4 Blijft een feit dat Unive zegt dat het kan, terwijl dit eigenlijk helemaal niet kan.

basamersfoort
Berichten: 59
Lid geworden op: 01 jul 2012 21:43

Re: Unive Scooterverzekering, schadevrije jaren meenemen

Ongelezen bericht door basamersfoort »

Ik kan dus nu zeggen, nu ik het nog een keer gelezen heb, dat je eerst je auto moet opzeggen om in aanmerking te komen voor de verzekering. Maar zoiets bestaat helemaaln niet alsdus de klantenservice.

Verder gaat het mij best ver om mij ergens van te betichten zonder dat ik er zelf weet van heb,

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Unive Scooterverzekering, schadevrije jaren meenemen

Ongelezen bericht door Frantic2 »

basamersfoort schreef:
berndv schreef:Oplichting vind ik wederom weer eens een veelste overdreven uitspraak, en het is valse voorwendselen, niet valse voorwaarden, de voorwaarden zijn niet vals.

Ik lees hierbij dat u uw autoverzekering kunt opzeggen en dan die schadevrije jaren mee kunt nemen, ik lees niet dat je die schadevrije jaren die je hebt op je actieve autoverzekering mag gebruiken als schadevrije jaren, als je autoverzekering nog loopt.
Klopt, dit heb ik ook gedaan. Ik heb namelijk mijn auto verkocht, daarom vond ik deze deal zeer aantrekkelijk,.
Liegbeest en nu beweer je dat je je auto niet weg hebt gedaan

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: Unive Scooterverzekering, schadevrije jaren meenemen

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Je lult je dus wel vast...geloof me dat gaat op dit forum echt niet lukken....

En buiten dat , als jou vriendin de hoofdbestuurder van de scooter wordt , MAG en KAN zij jou schade vrije jaren niet mee nemen, niet voor een scooter af welk ander MVT dan ook....

En het lijkt slim , maar is het echt niet, maakt zij een schade ben jij je jaren kwijt en die gaan met (vaak) 5 naar beneden, dan is je auto verzekeren plots een heel stuk duurder..

Het zou je sieren als je nu nog zou reageren

basamersfoort
Berichten: 59
Lid geworden op: 01 jul 2012 21:43

Re: Unive Scooterverzekering, schadevrije jaren meenemen

Ongelezen bericht door basamersfoort »

Leojes30 schreef:Je lult je dus wel vast...geloof me dat gaat op dit forum echt niet lukken....

En buiten dat , als jou vriendin de hoofdbestuurder van de scooter wordt , MAG en KAN zij jou schade vrije jaren niet mee nemen, niet voor een scooter af welk ander MVT dan ook....

En het lijkt slim , maar is het echt niet, maakt zij een schade ben jij je jaren kwijt en die gaan met (vaak) 5 naar beneden, dan is je auto verzekeren plots een heel stuk duurder..

Het zou je sieren als je nu nog zou reageren

Geen probleem qua reageren. Ik denk dat wij elkaar niet begrijpen, en op het internet zo'n discussie voeren kan niet, want het word lastig verdedigen zo.

Ik snap ook alle ophef niet, als ik in eerste instantie de tekst BETER had gelezen was er volgens mij geen probleem. Neemt niet weg dat ik het een vreemde verwijzing vind van Unive.

Gesloten