LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] unive

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
mrkoetje_

unive

Ongelezen bericht door mrkoetje_ »

Het moet me toch even van het hart.

Elke keer als ik met Unive in aanraking kom door schade of diefstal (2 x schade aan gitaar, 2 x autoinbraak) wordt ik perfect geholpen, erg meelevend en makkelijk.

vandaag weer autoinbraak, en razend van kwaadheid en verdriet, na een uurtje unive gebeld, en daar bleek dat álles vergoed wordt!

cammi
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 dec 2003 19:09

Re: unive

Ongelezen bericht door cammi »

Ik heb met unive ervaring met de ziektekostenverzekering.

Ik weet niets te melden over hun uitkeringen-beleid en prestaties, maar iets anders moet me wel van het hart.

Dat is namelijk hun omslachtige adminstratieve afhandeling van declaraties. Bijvoorbeeld als je als volwassene de rekening van de tandarts instuurt. Unive vergoedt alleen de halfjaarlijkse controle. maar dan typen ze alle regels op de rekening over met de vermelding dat dit niet vergoed wordt.

Verder vond ik hen aan de telefoon ook niet top. Althans de wachttijd is behoorlijk lang .En ook met het ziekenfonds gedeelte springen zij niet echt zorgvuldig om.

Gast

Re: unive

Ongelezen bericht door Gast »

moet je eens brandschade hebben, jij geen thuis, en Unive geeft niet thuis.

Boerenverzekeraars, met de hand op de knip.

Unive, weg ermee...

Gast

Re: unive

Ongelezen bericht door Gast »

je auto total-loss, nog minder dan weinig terug, dit is mijn laatste jaar bij unive! :wink:

Gast

Re: unive

Ongelezen bericht door Gast »

Op verzekeringen kan je nou eenmaal niks verdienen!

Gast

Re: unive

Ongelezen bericht door Gast »

unive wel
lees net dat winst is verdubbeld 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)
en ik dacht dat wij nou juist de vruchten plukten van het 'feit. dat unive geen winst behoeft te maken...
Hoe zit dit nu eigenlijk??
:P

Simon
Berichten: 412
Lid geworden op: 05 aug 2003 10:05

Re: unive

Ongelezen bericht door Simon »

beste Gast,

De winst komt ten goede aan de leden (en de directie natuurlijk). Als er veel winst wordt gemaakt is de premie het jaar daarop enkele euro's lager.

Gast

Re: unive

Ongelezen bericht door Gast »

8) 8) 8) heeeeeeeeeeeeeeee
m'n premie wordt volgend jaar gehalveerd!
zo'n directeur verdient toch niet zo veel in een non-profit instelling?

8) 8) 8)

mikkey72

Re: unive

Ongelezen bericht door mikkey72 »

Met Unive en zorgverzekering heb ik heeele slechte ervaring.

Je geeft ze volmacht om automatisch af te schrijven.
Doen dit een tijd dan in ene niet..... Zo lopen we dus een achterstand op qua betalen :(
Stuur je opzegging op komt niet aan maar ondertussen heb ik al wel een andere verzekering genomen... Na de 3de x ( per fax nu maar ) opzegging te hebben gestuurd kan mijn verzekering pas per 1 jan 2006 opgezegd worden.. dus zit ik nu een jaar aan een verzekering te betalen die ik hellemaal niet wil ( en ik zit dus met nog een zorgverzekering )
Komen ze nu in ene met een deurwaarder aanzetten dat we geen premie meer betalen... Maar op het zelfde moment gaan ze ook weer automatisch incasseren....

WALGELIJK gewoon...

Lauris
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 sep 2005 14:29

Re: unive

Ongelezen bericht door Lauris »

Geachte heer Heijdemann,



U heeft via de website van Univé de volgende vraag gesteld:


Betreft: Klacht adres wijziging per telefoon.

In 2004 ben ik verhuist naar de XXXXstraat 52.
Ik heb naar mijn weten de adres wijziging telefonisch door gegeven.

Verder liet ik mijn betalingen via automatische incasso lopen.

Toen dit echter 3 keer mis was gelopen werdt deze regeling omgezet naar een
aceptgiro regeling.

Maar mijn adreswijziging is kennerlijk niet in jullie systeem doorgevoerd.

Hierdoor hebben jullie aceptgiro's naar mijn oude addres gestuurd.

Ik heb regelmatig mijn post opgehaald maar heb nooit aceptgiro's gezien.

Het eerste contact na mijn adreswijziging was 'De brief van de deurwaarder'
waar in stond dat ik binnen 5 werkdagen +- 960 euro moest betalen.
PLUS dat ik dankzij dit stuk miscommunicatie op de landelijke debiteurenlijst
sta.

Ik ben uiteraard niet tevreden met deze gang van zaken, gezien het feit dat ik
telefonisch te bereiken ben en dat ik op dit adres ingeschreven sta bij de
gemeente Xxxx.

Groeten Lars.


Hieronder treft u het antwoord op uw vraag aan:


Hierbij wil ik u onze exuses aanbieden voor de communicatiefout.

U geeft aan dat u, na de adreswijziging, geen acceptgiro's meer van ons
ontving en de post werd nog naar het oude adres gestuurd.
U kunt er dan van uitgaan dat de wijziging niet goed doorgekomen is.

Voor de openstaande premie wil ik u verzoeken dit verder met het
incassobureau te regelen.


Wij hopen u hiermee naar tevredenheid te hebben geantwoord. 
Heeft u naar aanleiding hiervan vragen of opmerkingen, neemt u dan via e-mail
contact met ons op. 

Met vriendelijke groet,

H. Beverdam
Adviseur Univé Service Centrum

Uw referentie x-xxxxx

Er word dus nix afgehandelt, maar ik krijg wel exuses voor de communicatiefout.
Ik moet het verder maar met het incassobureau te regelen.
Nu maar hopen dat ze niet gaan automatisch af schrijven.

Gesloten